جی پلاس

مسی و رکورد ۱۰۰ پیروزی با تیم ملی آرژانتین

ستاره آرژانتینی پس از پیروزی تیمش مقابل جامائیکا به رکورد ۱۰۰ برد با آلبی سلسته رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: لیونل مسی در آخرین فیفا دی پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نشان داد که در شرایط ایده آلی به سر می برد. ستاره آرژانتینی پس از دبل مقابل هندوراس برابر جامائیکا نیز دو گل به ثمر رساند تا با کسب دو پیروزی پیاپی به رکورد ۱۰۰ برد با آلبی سلسته برسد (هر دو بازی با نتیجه ۳ بر صفر به نفع آرژانتین تمام شد). پیش از این آندرس گواردادو، سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو در قرن ۲۱ توانسته بودند به چنین رکوردی برسند. 

مهاجم پاری‌سن ژرمن پس از حضور در ۱۶۴ بازی به این رکورد دست یافت. برای رونالدو در ۱۶۸ دیدار اتفاق افتاد. راموس در این رابطه آمار بهتری دارد و در ۱۳۰ بازی ۱۰۰ پیروزی را با تیم ملی اسپانیا تجربه کرد. گواردادو در ۱۷۵ بازی توانست به رکورد ۱۰۰ برد برسد. بنابرین راموس که نخستین بازی اش را با لاروخا در بیست و ششم مارس ۲۰۰۵ انجام داد آمار بهتری دارد. مدافع پاری‌سن ژرمن ۷۲.۷۸ درصد بازی هایش را با پیروزی پشت سر گذاشته است. پس از او مسی با ۶۰.۹۸ درصد قرار دارد که نخستین بازی ملی اش را هفدهم آگوست ۲۰۰۵ انجام داد. رونالدو که سابقه طولانی تری در تیم ملی دارد و اولین بار برای پرتغال در بیستم آگوست ۲۰۰۳ به میدان رفت با ۵۹.۱۶ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

مسی در پیروزی های آلبی سلسته نقش مهمی داشته و گلزنی هایش موجب شده است سه امتیاز بازی ها به آرژانتین برسد. بهترین عملکرد این بازیکن در فصل ۱۲-۲۰۱۱ رقم خورد که ۱۶ گل برای تیم ملی کشورش به ثمر رساند. او در فصل ۱۶-۲۰۱۵ توانست ۱۵ بار گلزنی کند و در ۲۰-۲۰۱۹ برای ۱۳ بار دروازه حریفان آرژانتین را باز کرد. حریف محبوب مسی، بولیوی است که در طول دوران ورزشی اش هشت بار دروازه این تیم را باز کرده است. سپس اکوادور و اروگوئه با دریافت شش گل بیشترین ضربه را از شماره ۱۰ آلبی سلسته خوردند. 

اگر این آمار در رابطه با کمترین رویایی و بهترین عملکرد بررسی شود حریف محبوب مسی سوییس است. به نوشته بی ساکر، ستاره آرژانتینی در هر سه بازی که برابر این تیم اروپایی قرار گرفته گلزنی کرده است (هر دیدار یک گل). سپس اکوادور و نیجریه با ۰.۷۵ گل در هر بازی قرار دارند. مهاجم سابق بارسلونا بدترین عملکرد را برابر پرو داشته است که تنها در ۰.۱۳ درصد بازی هایش گلزنی کرده است. آمریکا و آلمان دیگر تیم های ملی هستند که مسی در چهار رویایی تنها موفق شده است یک بار دروازه‌شان را باز کند (۰.۲۵). 

بهترین آمار مهاجم پاری‌سن ژرمن در گلزنی در بازی های پیاپی بین پانزدهم نوامبر ۲۰۱۱ تا هشتم سپتامبر ۲۰۱۲ به ثبت رسید. او در شش بازی پیاپی گلزنی کرد. در مقابل در دو دوره در هفت بازی پیاپی در گلزنی ناکام بود. این اتفاق نخستین بار مارس ۲۰۱۰ تا آگوست ۲۰۱۰ رخ داد و سپس از آوریل ۲۰۰۹ تا اکتبر ۲۰۱۹ نتوانست گلی به ثمر برساند. مسی تاکنون ۹۰ گل برای آلبی سلسته به ثمر رسانده و ۳۷ پاس گل داده است. او ۱۰ بار دبل کرد و هفت بار توانست هت تریک کند. استونی تنها تیمی است که برابرش بیش از سه گل به ثمر رساند. او در بازی دوستانه مقابل تیم اروپایی پنج بار گلزنی کرد. ستاره آرژانتینی تاکنون با ۵۱ حریف متفاوت روبرو شده و دروازه ۳۲ تیم را باز کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید