گزارش جی پلاس

کدام تیم ها شروع ناامیدکننده ای در لیگ های اروپایی داشتند؟

برخی از تیم های برجسته در شروع لیگ های اروپا مطابق انتظار عمل نکردند و امتیازهای زیادی از دست دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: فصل ۲۳-۲۰۲۲ لیگ های اروپایی بیش از یک ماه است که آغاز شده است. اغلب تیم های بزرگ مطابق انتظار عمل کردند و از همان ابتدا با کسب پیروزی امتیازهای لازم را به دست آوردند. با این حال چند تیم ناامید کننده ظاهر شدند و به جای اینکه نامشان در رتبه های بالایی جدول دیده شود در میانه جدول هستند یا در نزدیکی قعرنشینان قرار دارند. قطعا این رتبه ها، جایگاه دائمی آن ها نخواهد بود اما در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارند. 

لیگ برتر انگلیس 

لیورپول

تیم یورگن کلوپ در تابستان سادیو مانه را از دست داد و با داروین نونیس قراردادی به ارزش ۷۵ میلیون یورو بست تا جانشین ستاره سنگالی شود. آرتور ملو، کاروالیو و کالوین رمزی دیگر بازیکنانی بودند که به لیورپول پیوستند اما به نظر می رسد این خرید ها کافی نبودند. قرمزها از شش بازی ۹ امتیاز کسب کردند یعنی تنها نیمی از آن ها را به دست آوردند و در رتبه هفتم قرار دارند. اگر پیروزی ۸ بر صفر مقابل بورنموث در نظر گرفته نشود لیورپول در پنج بازی هفت گل به ثمر رسانده است یعنی میانگین یک گل در هر بازی. همچنین شش گل دریافت کرده است. 

تیم های اروپایی

این آمار نشان می دهد تیم کلوپ نه تنها در موقعیت سازی و گلزنی مشکل دارد بلکه دفاع مستحکمی نیز ندارد. البته آسیب دیدگی چند بازیکن مهم تیم نیز روی عملکرد قرمزها تاثیر داشته است. لیورپول همچنین سه بازی نونیس را به خاطر دریافت کارت قرمز مستقیم در دیدار مقابل منچستریونایتد در اختیار نداشت. تیم کلوپ برابر فولام و کریستال پالاس به تساوی دست یافت و برابر یونایتد ۲ بر یک مغلوب شد. سپس دو پیروزی مقابل بورنموث و نیوکاسل کسب کرد اما در شروع هفته در باز کردن دروازه اورتون ناکام ماند و بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. نکته امیدوار کننده برای لیورپول این است که در حال حاضر با آرسنال صدرنشین شش امتیاز فاصله دارد و می تواند این اختلاف را جبران کند البته به شرطی که وضعیت خود را بهبود بخشد. 

سری آ ایتالیا  

یوونتوس

بانوی پیر هر فصل را به عنوان مدعی قهرمانی شروع می کند اما در آغاز ۲۳-۲۲ امتیازهای زیادی از دست داد. تیم تورینی در تابستان با بازیکنان برجسته ای همچون پائولو دیبالا و متیس دی‌لیخت خداحافظی کرد اما توانست با آنخل دی ماریا، لئاندرو پاردس و پل پوگبا قرارداد امضا کند. یوونتوس نخستین بازی خود را با پیروزی ۳ بر صفر مقابل ساسولو به پایان رساند اما در دومین دیدار نتوانست دروازه  سامپدوریا را باز کند و بازی بدون گل تمام شد. 

تیم های اروپایی

تیم آلگری مقابل رم با وجود اینکه در دقیقه ۲ با گل دوسان ولاهوویچ پیش افتاد اما نتوانست برتری اش را حفظ کند و در نیمه دوم دروازه اش باز شد تا دوباره امتیازها تقسیم شود. یوونتوس مقابل اسپیتسا با دو گل پیروز شد ولی برابر فیورنتینا باز هم متوقف شد و خوش شانس بود که توانست یک امتیاز از این بازی کسب کند. تیم آلگری که تاکنون هفت گل به ثمر رسانده است به راحتی نمی تواند موقعیت گل خلق کند و مهاجمانش از سطح اصلی خود فاصله دارند. یوونتوس اکنون با ۹ امتیاز در رتبه ششم جدول سری آ قرار دارد. 

لالیگا اسپانیا 

سویا 

فصل جدید لالیگا با دیدار اوساسونا و سویا آغاز شد و نخستین شگفتی فصل با پیروزی ۲ بر یک میزبان رقم خورد. کمتر هواداری تصور می کرد این شروع بد سویا ادامه دار باشد. تیم یولن لوپتگی مقابل وایادولید یک -یک متوقف شد، ۲ بر یک از آلمریا شکست خورد و در این هفته مقابل بارسلونا حرفی برای گفتن نداشت و با سه گل مغلوب مهمانش شد. سویا پس از چهار بازی هنوز پیروز نشده و تنها سه گل به ثمر رسانده است. ضعف دفاعی و ناکامی در گلزنی مشکل اصلی تیم لوپتگی است. سویا، ژول کونده یکی از مهره های خوب خود در خط دفاع را از دست داد که در بازی مقابل بارسلونا جزو بهترین های میدان بود. باید دید سرمربی اسپانیایی می تواند تیم را از بحران خارج کند یا خود مجبور به خداحافظی از تیم می شود. 

تیم های اروپایی

بوندسلیگا آلمان

بایرلورکوزن 

تیم سوم فصل گذشته بوندسلیگا اکنون حال و روز خوشی ندارد و با کسب تنها سه امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارد. لورکوزن پس از شوک جام حذفی (حذف مقابل تیم دسته سومی الورسبرگ) بوندسلیگا را هم با باخت شروع کرد. دورتموند با یک گل برابر این تیم پیروز شد. لورکوزن دو بازی دیگر خود را نیز با شکست برابر آگزبورگ و هوفنهایم پشت سر گذاشت. در نهایت در هفته چهارم این تیم توانست امتیاز کسب کند و یک برد شیرین با درخشش یرمی فریمپونگ مقابل ماینتس به دست آورد. این روند ادامه دار نبود و در این هفته دوباره شکست خورد (۳ بر ۲ فرایبورگ). لورکوزن در پنج بازی شش گل به ثمر رساند و ۹ گل دریافت کرد. 

تیم های اروپایی

خط دفاعی تیم آلمانی در فصل گذشته هم عملکرد برجسته ای نداشت و در ۳۴ بازی ۴۷ گل دریافت کرد اما  مهاجمانش این ضعف را با گل های خود جبران می کردند و می توانستند امتیازهای لازم را کسب کنند. در این فصل شرایط متفاوت است و پاتریک شیک ستاره تیم در خط حمله تنها یک گل به ثمر رسانده است که آن هم در هفته پنجم این اتفاق رخ داد. سردار آزمون، مهاجم ایرانی این تیم هنوز موفق به گلزنی نشده است. او حتی پاس گل هم نداده است. البته مهاجم سابق زنیت تنها در دو بازی در ترکیب اصلی قرار داشت که هر دو با شکست تیمش به پایان رسید‌. 

دیدگاه تان را بنویسید