داوران زن در لیگ پایه های پسران

رییس کمیته داوران درباره الزام حضور بانوان در مسابقات فوتبال مردان توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ؛ خداداد افشاریان درباره الزام حضور بانوان در مسابقات فوتبال مردان اظهار داشت: چنانچه داوران خانم کشور بتوانند با تاییدات مدنظر در مسابقات فوتبال رسمی مردان (ترجیحاً مسابقات پایه) شرکت کنند، شانس بیشتری برای حضور در مسابقات خارج از کشور دارند و می‌توانند در این مسابقات بیشتر تجربه کسب و راحت تر در مسابقات بین‌المللی قضاوت کنند.

 وی در ادامه افزود: موضوع قضاوت داوران بانوان در مسابقات کمک بسزایی در مسیر کسب تجربه شان خواهد بود اما شرط حیاتی و اساسی نیست. بدین منظور داوران خانم بدون قضاوت در سطح آقایان هم می توانند در مسابقات خارج از کشور شرکت کنند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد آموزش سیستم VAR گفت: تمام داوران فیفا که بج بین المللی دارند می بایست مدرک حرفه ای فیفا را در این مورد کسب کند و در این موضوع داوران خانم هم بی‌بهره نیستند. همانطور که می‌دانید در تمامی مسابقات AFC و فیفا هم مدرک بین المللی داوران خانم الزامی است. پس حضور آنها در کلاسهای آموزشی بلامانع و الزامی خواهد بود.

 وی در گفت و گو با سایت فدراسیون فوتبال افزود: تمام مباحث حقوقی، اجتماعی و تحلیل بازی ها و اعلام مباحث کلی داوران برعهده کمیته داوران و شخص بنده است و هیچ فردی نمی تواند مباحث و رفتارهای حقوقی و اداری کمیته داوران را اعلام کند و اظهار نظر هر فردی، نظر شخصی نامبرده بوده و وجاهت قانونی ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید