درخشش خیره کننده پدیده| فیروزجا از ریتینگ 2900 عبور کرد!

علیرضا فیروزجا به مقام قهرمانی سوپرتورنمنت سنت لوئیس دست یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شطرنج باز ایرانی الاصل فرانسوی در مسابقات سریع و برق آسای سنت لوئیس مقتدرانه و با اختلاف امتیاز زیاد 4 دور مانده به پایان رقابت ها به مقام قهرمانی رسید.

فیروزجا در این رقابت ها ابتدا در بخش رپید (سریع) پیشتاز جدول شد و توانست ریتینگ رپید خود را با افزایش 28 واحدی به 2732 رسانده و به رده 12 جهان در بخش سریع صعود کند(ریتینگ رپید فیروزجا به دلیل مسابقات بسیار کم برگزار شده در این فرمت زمانی در ایران، از ابتدا بسیار پایین تر از ریتینگ های او در سایر بخش ها بود).

مسابقات در ادامه با رقابت های بلیتس (برق آسا با زمان 5 دقیقه) پیگیری شد و فیروزجا در دور رفت با 5 پیروزی و 4 تساوی و بدون باخت صدرنشینی را حفظ کرد. اما در روز دوم مسابقات فیروزجا درخششی فوق العاده داشت و از 9 بازی دور برگشت، 7 پیروزی، شامل 6 برد پیاپی و دو تساوی (که یک مورد آن مقابل دوست و هموطنش لاگراو توافقی بود) به دست آورد و در حالی که 4 دور به پایان رقابت مانده بود، با 5 اختلاف امتیاز قهرمان شد و جایزه 40 هزار دلاری مسابقات را نیز از آن خود کرد.

علیرضا فیروزجا به لطف درخشش در بخش بلیتس (برق آسا) این رقابت ها افزایش چشمگیر 107 واحدی ریتینگ را تجربه کرد و با ریتینگ خیره کننده 2902(!) در رده دوم جهان قرار گرفت. البته این افزایش برای صدرنشینی او در رده بندی جهانی کافی و حتی بیشتر از کافی بود، اما ناکامورا نفر اول رده بندی جهانی در بخش بلیتس با ریتینگ 2850 هم در مسابقات حضور داشت و افزایش 58 واحدی او و رسیدن به ریتینگ 2908 اجازه صدرنشینی به فیروزجا را نداد.

درخشش فیروزجا با کسب 12 پیروزی و 6 تساوی از 18 مسابقه
جدول تغییرات ریتینگ فیروزجا در 18 بازی(12 برد و 6 تساوی)

دیدگاه تان را بنویسید