جی پلاس

توئیت عجیب و دوپهلوی کارلسن درباره فیروزجا و واکنش منفی مخاطبان!+ عکس

قهرمان نروژی شطرنج جهان پس از تاثیرغیرمستقیم در گرفتن عنوان قهرمانی از فیروزجا در رقابت های بلیتس قهرمانی جهانی توئیتی مشکوک منتشر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ علیرضا فیروزجا در رقابت های بلیتس جهان در حالی به مقام سومی رسید که تا آخرین لحظات به همراه دودا بیشترین امتیاز ممکن را داشت و خودش را برای بازی پلی آف آماده می کرد، که ناگهان کارلسن بازی برنده را به لاگراو فرانسوی باخت تا او هم 14 امتیازی شود. در این شرایط با توجه به پوئن شکنی بدتر فیروزجا به مقام سومی رسید و لاگراو و دودا دیدار پلی اف را برگزار کردند که شطرنج باز فرانسوی قهرمان شد. پس از این اتفاق کارلسن که با باخت خود باعث کنار رفتن فیروزجا از بازی پلی آف شده بود در توئیتی نوشت: شرایط خوبی نداشتم و از کیفیت لازم دور بودم. با این حال فکر می کنم برای جامعه شطرنج و عموم مردم نتیجه خوبی رقم خورد چرا که مطمئنم هیچ کس دوست نداشت فیروزجا در پلی آف بازی کند! 

این توئیت کارلسن با واکنش های منفی فراوانی روبرو شد و عموما از قهرمان جهان بابت چنین اظهارنظری انتقاد کردند. آن هم در شرایطی که خود کارلسن چندی پیش عنوان کرده بود که علاقمند است مسابقه بعدی قهرمانی جهان (در فرمت کلاسیک) بین او و فیروزجا برگزار شود. 

البته برخی کاربران این توئیت کارلسن را کاملا برعکس و طعنه آمیز تفسیر کردند و معتقد بودند این توئیت کاملا به شکل معکوس و به اصطلاح Sarcastic بوده است و کارلسن با این ادبیات قوانین فیده در انتخاب نفرات برای بازی پلی آف را مورد استهزا قرار داده است. خصوصا که خود کارلسن در بخش رپید به دلیل همین قوانین در شرایطی که چهار بازیکن هم امتیاز بودند نتوانست در پلی آف حاضر شود.

دسته دوم معتقد هستند که کارلسن کاملا از محبوبیت فیروزجا در جهان شطرنج اطلاع دارد و با این عبارت که هیچ کس دوست نداشت فیروزجا در پلی آف بازی کند، کاملا منظوری برعکس داشته و به مسئولان فدراسیون جهانی شطرنج متلک انداخته است!

Screenshot_20211230-223916_Twitter

  • محمد ارسالی در

    کاملا مشخصه کارلسن منظورش قوانین مزخرف فیده بوده

دیدگاه تان را بنویسید