مهدی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استخراج اسمی معادن استان 20 میلیون تُن و استخراج واقعی این معادن هم اکنون 6 میلیون تُن است.
وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، 16 پروانه بهره برداری واحدهای معدنی در استان صادر شده که از این تعداد 3 پروانه مربوط به ماده معدنی فلزی، 2 سنگ تزئینی، 9 مصالح ساختمانی و 2 پروانه هم سیلیس، فلدسپات، دولومیت، باریت سنگ معدن بوده است.
مرادی با بیان اینکه از تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده مذکور 2 معدن فعال، 6 غیرفعال و 8 معدن هم در حال تجهیز است، اضافه کرد: 9 گواهی کشف و 19 پروانه اکتشاف هم در این مدت در استان صادر شده است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در مجموع 400 پروانه بهره برداری در حوزه مواد معدنی فلزی، سنگ تزئینی، سیلیس، فلدسپات، دولومیت، باریت سنگ معدن و مصالح ساختمانی در کردستان صادر شده است.
مرادی تاکید کرد: از تعداد پروانه بهره برداری صادر شده در حال حاضر 136 معدن فعال و 253 معدن غیر فعال و 11 معدن هم در حال تجهیز شدن است.
وی با اشاره به اینکه 15 گواهی کشف معدن هم در آستانه تبدیل به پروانه بهره برداری است، گفت: 69 پروانه اکتشاف معدن هم در استان وجود دارد که از این تعداد 37 پروانه مربوط به ماده معدنی فلزی است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: اشتغال واقعی در معادن استان 2 هزار نفر و اشتغال اسمی هم چهار هزار و 77 نفر است.
9936/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.