به گزارش ایرنا ، ایرج موفق روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با دستور رییس جمهوری و تیم اقتصادی دولت در سال جاری هیچگونه محدودیت و سقفی در پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید و چرخه صنعت وجود ندارد.
وی توجه به تولید داخلی و حذف کالاهای وارداتی مشابه در داخل کشور را از اولویت های دولت دوازدهم در سال جاری اعلام و تصریح کرد: طبق گزارش های رسیده از شورای تنظیم بازار استانها هیچ گونه کمبود و محدودیت در تامین، ذخیره سازی و عرضه مایحتاج ضروری مردم در روزهای پایانی سال وجود ندارد.
مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت همچنین توسعه احداث صنایع مادر و اکتشافات معادن متعدد به خصوص کانی های فلزی ارزشمند طلا در چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم را گامی بسوی محرومیت زدایی این خطه دانست.
وی تصریح کرد: عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیر فلزی در وسعت حدود 10 هزار کیلومتر مربع در شمال این استان پایان یافته است.
به گفته وی 9 اندیس معدنی کانی فلز گرانبها در پهنه های شمال این استان با شناسایی معادن فلزات گرانبها شامل معدن طلا منطقه انجام شده که با انجام فرایند تعیین ذخیره، عملیات استحصال و فرآوری آن شروع خواهد شد.
رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه، صنعتگران و تولید کنندگان را سربازان خط مقدم تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: 800 کارخانه صنعتی ، تولیدی در این استان فعال و 1.3 واحد صنعتی کشور در این استان وجود دارد.
سید نعیم امامی با اشاره به اینکه 21 هزار نفر در بخش صنعت این استان فعالند، افزود: بیش از 80 هزار نفر در اصناف و بازار و تعداد یکهزار و 900 نفر نیز در بخش معادن استان مشغول کار هستند.
وی از برگزاری بیش از 300 جلسه تسهیل و رفع موانع تولید در دولت دوازدهم در این استان خبر داد و تاکید کرد: علی رغم تحریم اقتصادی و ایجاد مشکلات تامین مواد اولیه، اختلال در صادرات و واردات ماشین آلات تولید در دو سال گذشته با تدبیر دولت و مسئولان اجرایی این استان، کمترین مشکل در روند تولید را داشته است.
وی از صدور مجوز تاسیس یکهزار و 67 واحد صنعتی در استان خبر داد و گفت: با تکمیل و راه اندازی این تعداد واحد صنعتی و تولیدی افزون بر 95 هزار میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری می شود و با بهره برداری از این طرحها زمینه اشتغال 22 هزار نفر فراهم می شود.
امامی از صدور مجوز تاسیس برای 331 طرح با پیشرفت فیزیکی بالای 40 درصد و اشتغالزایی 7 هزار و 845 نفر تا پایان سال آینده را از دیگر موفقیت های این دستگاه اجرایی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.
وی، میزان سرمایه گذاری در بخش صنعت چهارمحال و بختیاری را 31 هزار و 700 میلیارد ریال برآورد کرد.
محمد کاظم منزوی سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه توسعه و پیشرفت واحدهای صنعتی این استان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: با تعامل و همکاری بخش خصوصی و صنعتگران و تولید کنندگان استان، موانع و مشکلات بخش صنعت و معدن و تجارت استان در دستور کار قرارخواهد گرفت.
هم اینک بیش از یکهزار و 80 واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری با اشتغال مستقیم بیش از 30 هزار نفر در استان فعال است.
به گزارش ایرنا، در این آیین با حضور مشاور و مسئول هماهنگی امور استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت ؛ محمد کاظم منزوی به عنوان سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری معرفی و از زحمات سید نعیم امامی تقدیر شد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.