چرا رحمتی چانه می زند؟

سرمربی تیم فوتبال پدیده همچنان به عنوان مشکل اصلی و عامل مخالفت پیوستن قاسمی نژاد به استقلال معرفی می شود، اما چرا؟

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در شرایطی که تنها ساعاتی تا پایان فرصت نقل و انتقالاتی نیم فصل مانده، تکلیف امیر قاسمی نژاد هنوز مشخص نشده است. شرایط به گونه ای است که خود قاسمی نژاد تمایل دارد فوتبالش را در استقلال دنبال کند، اما باشگاه شهر خودرو هنوز رضایت نامه را صادر نکرده است و البته مخالفت رحمتی نیز یکی دیگر از دلایل است.

در هیچ کجای دنیا سرمربی سر مبلغ نباید و نمی تواند با خریداران چانه بزند. سرمربی تنها وظیفه دارد از نظر فنی نیاز یا عدم نیاز نسبت به یک بازیکن را اعلام کند. یعنی می تواند بگوید من به این بازیکن نیاز دارم و حاضر به فروش نیستم، اما از آنجایی که هر بازیکن بالاخره قیمتی دارد راه های دیگری هم وجود دارد.

یک مربی می تواند به باشگاه اعلام کند که به بازیکنی که پیشنهاد شده در تیمش نیاز دارد، اما در صورت اصرار خریدار و تمایل خود بازیکن به جدایی، یک یا چند بازیکن به عنوان جایگزین خریداری شود. در این صورت این مدیریت باشگاه است که باید دودوتا چهارتا کند تا بازیکنش را به چه قیمتی بفروشد که بتواند نیاز فنی مربی اش را برآورده کند.

به عبارت دیگر باشگاه قیمتی برای اعلام رضایت نامه قرار می دهد تا به وسیله آن یا بتواند مانع جذایی بازیکن موردنیاز مربی شود و یا در صورت پرداخت مبلغ رضایتنامه به فکر خرید جایگزین مدنظر مربی باشد. اما این کاملا غیرطبیعی است که سرمربی یک تیم درباره عدد و رقم و چک و نقد و نسیه صحبت کند.

مهدی رحمتی اگر واقعا با جدایی قاسمی نژاد مخالف است می تواند به باشگاه اعلام کند که تحت هیچ شرایطی با جدایی او موافقت نکند. اگر هم فکر می کند خرید جایگزین جای خالی او را پر می کند به باشگاه لیست مهاجمانش را ارائه دهد. در این صورت مدیران شهرخودرو اگر با فروش قاسمی نژاد موافقت کنند موظف به خرید بازیکن مدنظر رحمتی خواهند بود.

شان و شخصیت اهالی فنی فوتبال باید به قدری بالا باشد که خودشان را با مسائل اقتصادی درگیر نکنند. سمتی به اسم مدیربرنامه و ایجنت کارش همین است که بازیکن، مربی و .. مستقیم بر سر قیمت چانه نزنند. تا کنون در هیچ جای دنیا هم شنیده نشده که مثلا کومان بگوید اگر مسی را این قدر پول بدهند می فروشیم و یا پپ بگوید دی بروینه را کمتر از فلان مبلغ به تیمی نمی دهیم!

دیدگاه تان را بنویسید