جی پلاس

نتایج کاروان ایران در روز دهم بازی‌های کشورهای اسلامی

نتایج روز دهم رقابت ورزشکاران ایران در بازی های کشورهای اسلامی را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اعضای کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی امروز (دوشنبه) در ژیمناستیک، بسکتبال سه نفره و ... به مصاف رقبا رفتند.

پاراپینگ پنگ

در بخش رقابتهای انفرادی زنان؛ فاطمه محمدی در کلاس ۱۰ به مدال نقره رسید و پگاه کلهرودی در کلاس ۹ به مدال برنز دست یافت.

امین صادقیان و حمید رضا شیخ زاده نیز در کلاس ۴ به مدال برنز دست یافتند و جواد فولادی و مهدی معصومی نیز در کلاس ۵ برنزی شدند.

بسکتبال

تیم ملی سه نفره مردان ایران در نخستین مسابقه برابر تیم موریتانی قرار گرفت و با نتیجه ٢١-١٣ به پیروزی رسید.

این تیم که متشکل از امیرحسین رضایی‌فر، سینا واحدی، احسان دلیرزهان و متین آقاجان‌پور است، در دومین مسابقه برابر مالدیو قرار گرفت و با نتیجه ٢١-۴ به پیروزی رسید.

شنا

در فینال ماده ۲۰۰ متر آزاد علیرضا یاوری با ثبت زمان ۱.۵۳.۴۱ به کار خود پایان داد و در مجموع در رتبه پنجم این مسابقات جای گرفت. شناگران کشورهای ترکیه، ازبکستان، ترکیه و اندونزی به ترتیب در رده اول تا چهارم جای گرفتند.

در ماده ۲۰۰ متر قورباغه مهران قاسم زاده که صبح امروز با ثبت زمان ۰۲:۲۳٫۰۹ در رتبه هشتم قرار گرفته و فینالیست شده بود با صلاحدید کادر فنی انصراف داد.

در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت ابوالفضل سام و هومر عباسی در نیمه نهایی به آب زدند. ابوالفضل سام برای دومین بار در یک روز رکورد این ماد را بهبود بخشید. سام ۱۰۰ متر را در مدت زمان ۵۶.۳۶ شنا کرد و در جایگاه سوم ایستاد و راهی فینال این ماده شد. هومر عباسی نیز با ثبت زمان ۵۷.۹۹ هشتم شد و جواز حضور در فینال را کسب کرد.

مهرشاد افقری آخرین نماینده ایران در روز دوم این مسابقات بود که در فینال ماده ۱۰۰ متر پروانه با ثبت زمان ۵۴٫۲۰ ششم شد و به کارخود پایان داد.

پیش از این تیم ملی ۴ در ۱۰۰ متر آزاد ایران علاوه بر کسب مدال برنز دو بار رکورد این ماده را جابه جا کرد. همچنین ابوالفضل سام دوبار رکورد ملی ماده ۲۰۰ متر کرال پشت و ۲ بار رکورد ماده ۱۰۰ متر کرال پشت را جابه جا کرد.

ژیمناستیک

علی خلیلی خضرآبادی در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در فینال با کسب امتیاز ۱۸، در جایگاه سوم‌ قرار گرفت و مدال برنز را از آن‌ خود کرد.

در بخش تیمی، تیم ژیمناستیک ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری که روز گذشته در مرحله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵ در جایگاه سوم قرار گرفت، امروز در فینال با ارائه یک نمایش جذاب، امتیاز ۱۷.۸۰ را کسب، در جایگاه سوم قرار گرفت و مدال برنز را کسب کرد.

وزنه برداری

در پایان مسابقات وزنه برداری دسته ۷۱ کیلوگرم زنان الهه رزاقی از ایران با مهار وزنه ۸۵ کیلوگرم در حرکت یکضرب، وزنه ۱۰۵ در حرکت دوضرب و مجموع ۱۹۰ کیلوگرم از کسب مدال باز ماند و در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت.

رضا بیرالوند در دسته ٩٦کیلوگرم سه مدال مدال طلا را از آن‌خود کرد. بیرالوند در دسته ٩٦کیلوگرم با مهار وزنه ١٦٧ کیلوگرم، مدال طلای یکضرب را از آن‌خود کرد. او در دو ضرب، در همان حرکت اول با مهار وزنه 194 کیلوگرمی طلای خود در دوضرب و مجموع را نیز قطعی کرد. بیرالوند در ادامه دو بار به وزنه 205 کیلوگرمی حمله کرد اما در مهار آن ناکام بود تا با همان 194 کیلوگرم به کار خود در دوضرب پایان دهد.

در رقابت های دسته 76 کیلوگرم بانوان هم ابریشم ارجمندخواه نماینده ایران بود. او در حرکت اول خودش در یکضرب موفق به مهار وزنه 85 کیلوگرمی شد. ارجمندخواه در حرکت دوم وزنه 91 کیلوگرمی را انتخاب کرد، وزنه ای که موفق به مهار آن شد. او در حرکت سوم به جنگ با وزنه 93 کیلوگرمی رفت اما نتوانست آن را مهار کند و در حرکت یکضرب به مقام چهارمی رسید. او در دو ضرب ابتدا وزنه 111 کیلویی را بالای سر برد اما در ادامه از مهار دو وزنه 115 و 117 کیلوگرمی بازماند.

در دسته 81 کیلوگرم زنان، سید الهام حسینی موفق شد طلای یک ضرب را کسب کند. حسینی موفق شد دو وزنه 95 و 100 کیلوگرم را مهار کند و در سومین حرکت، نتوانست وزنه 103 کیلویی را مهار کند تا با صد کیلو طلای یک ضرب را نصیب خود کند. او در دوضرب با 123 و مجموع 223 هم به مدال برنز رسید.

والیبال

تیم ملی والیبال زنان موفق شد با برتری سه بر یک مقابل جمهوری آذربایجان، به فینال برسد. این نخستین مدال زنان والیبالیست پس از 56 سال است. آخرین بار تیم ایران در در بازی‌های آسیایی سال 1966 به برنز رسیده بود.

در بخش مردان هم ملی پوشان ایران با برتری سه بر صفر مقابل آذربایجان راهی فینال مسابقات شدند.

هندبال

ملی‌پوشان هندبال ایران با گرفتن انتقام شکست مقابل عربستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، صاحب مدال برنز بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شدند. تیم ایران موفق شد با نتیجه 30 بر 21 رقیب خود را شکست دهد.

شمشیر بازی

در اسلحه سابر دختران کیاناباقرزاده با یک برد، نجمه سازنچیان با ۲ برد، رفیعی با ۲ برد و پریماه برزگر با ۳ برد به جدول اصلی مقدماتی به جدول اصلی مسابقات راه یافتند.

در اسلحه فلوره، علی امینی که با ۳ پیروزی، ماهان میرزایی با 2 پیروزی و محمد حسین جعفری با یک پیروزی توانستند از جدول مقدماتی به جدول اصلی مسابقات راه یابند در مرحله حذفی با قبول شکست در برابر حریفان از صعود به مرحله  بعد بازماندند.

تیراندازی

علی دوستی در مسابقات تیراندازی اهداف پروازی در اسکیت، در پایان سه راند مسابقه نتایج زیر را کسب کرد و در مجموع امتیاز ۷۱ را به نام خود ثبت کرد تا فردا در فینال رقابت کند.

 

رضا بیرالوند وزنه برداری

 

رضا بیرالوند وزنه برداری

شمشیربازی فلوره

شمشیربازی زنان سابر

هندبال

شنا

علی خضرآبادی

بسکتبال سه نفره

والیبال زنان

photo_2022-08-14_15-15-18

photo_2022-08-14_15-15-19

وزنه برداری زنان

الهام حسینی وزنه برداری زنان

دیدگاه تان را بنویسید