وزنه برداری بازی های کشورهای اسلامی/ دو طلا، یک نقره و دو برنز برای ایران

وزنه برداران ایران در دسته 81 کیلوگرم بازی های کشورهای اسلامی دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های دسته 81 کیلوگرم وزنه برداری کشورهای اسلامی در قونیه انجام شد و دو نماینده ایران به روی تخته رفتند که حاصل تلاش آنها دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز بود.

حرکت یک ضرب:

حسین سلطانی در این قسمت سه بار زیر وزنه رفت و موفق به مهار وزنه های 152، 158 کیلوگرم شد اما وزنه 161 را انداخت و با وزنه 158 کیلوگرم در رده سوم ایستاد و توانست مدال برنز یک ضرب را بگیرد.

مصطفی جوادی در این قسمت وزنه های 156، 163 را بالا برد اما در حرکت سوم وزنه 165 را انداخت و به مقام دوم یک ضرب رسید تا مدال نقره بگیرد.

حرکت دو ضرب:

حسین سلطانی در اولین حرکت بسیار دیر روی تخته آمد و در شرایطی که تمرکز کافی را نداشت وزنه 186 کیلوگرم را انداخت. بار دوم نیز این وزنه افتاد. سلطانی در حرکت سوم 6 کیلو اضافه کرد تا استراحت بگیرد. این تاکتیک جواب داد و او در حرکت آخر بالاخره وزنه 192 کیلوگرم را بالای سر برد تا با مجموع 350 کیلوگرم در جدول بماند. این وزنه باعث شد سلطانی برنز دوضرب را بگیرد.

مصطفی جوادی در اولین حرکتش وزنه 194 را به خوبی مهار کرد تا مدال دو ضرب و مجموعش را قطعی کند. در ادامه جوادی در حالی که طلای مجموعش را قطعی کرده بود برای بار دوم وزنه 201 کیلوگرم را انتخاب کرد و آن را هم با موفقیت بالای سر برد. انتخاب سوم او وزنه 209 کیلوگرم که رکورد جهان بود را برگزید که نتوانست آن را مهار کند.

به این ترتیب در وزن 81 کیلوگرم مدال های نقره و برنز یک ضرب، طلا و برنز دو ضرب و طلای مجموع به ایران رسید.

 

در رقابت گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم وزنه برداری زنان دو نماینده ایران از کسب مدال بازماندند.  شینا امانی و فروغ یونسی در رده‌های پنجم و ششم ایستادند. 

دیدگاه تان را بنویسید