جی پلاس،

نتایج کاروان ایران در روز نهم بازی های کشورهای اسلامی

نتایج روز نهم رقابت ورزشکاران ایران در بازی های کشورهای اسلامی را در این گزارش بخوانید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی امروز (شنبه) در کشتی فرنگی، شنا، والیبال، وزنه برداری و ... به مصاف رقبا رفتند.

کشتی فرنگی

در وزن ۶۰ کیلوگرم امید آرامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فواد فاجاری از مراکش را مغلوب کرد. وی در دور سوم مقابل ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. آرامی در این دیدار به مصاف محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان رفت و با قبول شکست از کسب مدال برنز بازماند.

در وزن ۸۷ کیلوگرم امین طاهری در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر شیحازبردی اولکوف از ترکمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر از سد  مهمت کوجوک عثمان از ترکیه گذشت. طاهری در دور سوم با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب جالگاسبای بردیموراتوف دارنده مدال برنز جهان و قهرمانی آسیا از ازبکستان شد و بعنوان نفر دوم این گروه به مرحله نیمه نهایی رفت. وی در این دیدار مقابل آتابک عزیزبیکوف دارنده مدال نقره آسیا با نتیجه ۱ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری برای کسب مدال طلا دوباره به مصاف جالگاسبای بردیموراتوف از ازبکستان رفت و این بار هم 11-2 شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی اکبر یوسفی با نتیجه ۹ بر ۳ از سد عثمان ایلدیریم از ترکیه گذشت. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۴ از سد رومان کیم از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یوسفی در این دیدار مقابل آنتون ساونکو از قزاقستان با نتیجه ۹ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. یوسفی با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل کشتی گیر ترکیه در دیدار فینال طلا گرفت.

پیش از این در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدجواد رضایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از آذربایجان شد و با توجه به راه یابی این کشتی گیر به دیدار فینال، نماینده کشورمان به دیدار رده بندی رفت. رضایی در این دیدار به مصاف نوبت اف از ترکمنستان می رود.

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی رفت. کاویانی نژاد برای کسب مدال برنز به مصاف کشتی گیر تونسی رفت و با تساوی 1-1 (امتیاز آخر) به مدال برنز رسید.

هندبال

تیم ملی هندبال مردان ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با قبول شکست ۲۴ بر ۲۳ مقابل قطر از راه یابی به نیمه نهایی بازماند.

والیبال

ملی پوشان ایران در مصاف با میزبان 3-2 شکست خورده و با این حال به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

شنا

تیم ایران با ترکیب سینا غلامپور، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری و متین سهران در فینال ماده 4 در 100 متر با با ثبت زمان ۰۳:۲۲.۴۶ برای دومین بار در یک روز رکورد ملی این ماده را جابجا کردند و موفق به کسب مدال برنز این رقابت‌ها شدند

تیراندازی

تراپ میکس: ایران با ترکیب مرضیه پرورش‌نیا و بابک یگانه در پایان مرحله مقدماتی با ۱۳۴ امتیاز در جایگاه پنجم ایستاد. ایران برای صعود به فینال برابر آذربایجان قرار گرفت و با شکست برابر این تیم از صعود به جمع چهار تیم پایانی و کسب مدال باز ماند.

شنا

 ۲۰۰ متر کرال پشت: هومر عباسی و ابوالفضل سام دو شناگر ملی‌پوش ایران راهی فینال شدند. ابوالفضل سام با ثبت حد نصاب ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۶۷ صدم ثانیه رکود جدیدی را در شنا ۲۰۰ متر کرال پشت ایران ثبت کرد و با کسب جایگاه دوم مجموع راهی فینال شد. 

 ۱۰۰ متر پروانه: مهرشاد افقری با ثبت زمان ۵۴ ثانیه و ۷۵ صدم ثانیه با کسب جایگاه اول گروه خود و عنوان دوم مجموع شناگران حاضر در این ماده راهی مرحله نیمه نهایی شد. علیرضا یاوری دیگر شناگر این ماده به دلیل گرفتگی عضلات از ادامه مسابقه بازماند و حذف شد.

50 متر قورباغه: مهران قاسم‌زاده با ثبت زمان ۲۹ ثانیه و ۸۹ صدم ثانیه راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

 ۴ در ۱۰۰ متر آزاد: سینا غلامپور، متین سهران، سامیار عبدلی، علیرضا یاوری با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۸۲ صدم ثانیه رکورد جدیدی را برای این ماده در ایران ثبت کردند. ملی پوشان شنا ایران موفق شد در ماده 4 در 100 متر آزاد تیم مدال برنز این رقابت ها را به نام خود ثبت کند.

ژیمناستیک

علی خلیلی خضرآباد در بخش انفرادی ژیمناستیک ایروبیک در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئول، ترکیه، آذربایجان و بنین پرداخت و در پایان با امتیاز ۱۷.۳۰۰ به فینال صعود کرد.

ایروبیک مردان ایران با ترکیب سعید نجفی، علیرضا نبی‌پور حسین آبادی و امیرحسین بنی‌اسد عسکری در محله مقدماتی به رقابت با حریفانی از سیرالئون، ترکیه و آذربایجان به رقابت پرداخت و با امتیاز ۱۷.۷۵۰ و قرار گرفتن در جایگاه سوم، به فینال بازی‌ها صعود کرد.

پاراتیروکمان

هادی نوری در رقابت با حریف ترکیه‌ای، طلای کامپوند انفرادی را بدست آورد.

فرزانه عسگری نیز در همین ماده به مدال نقره رسید.

علی سینا منشازاده در رده بندی با پیروزی مقابل حریفی از امارات به مدال برنز رسید.

مریم یاورپور در همین رشته با برتری در دیدار رده‌بندی مقابل حریفی از ترکیه به مدال برنز رسیده بود.

پاراپینگ پنگ

در کلاس ۹ سمیه مصطفوی در برابر حریف تاجیکستانی با نتیجه ۳-. نتیجه را واگذار کرد و پگاه کلهرودی با نتیجه مشابه ۳-. در همین کلاس مغلوب حریف ترک شد.

در کلاس ۱۰ فاطمه محمدی حریف آذربایجانی را ۳-۰ برد و فاطمه اعتصامی نیا نتیجه را ۳-۰ به بازیکن ترکیه ای باخت.

دوچرخه سواری

محمد گنج خانلو رکابزن ایران در بخش استقامت جاده (130 کیلومتر) بازی های کشورهای اسلامی به مدال طلا رسید.

در بخش استقامت زنان ماندانا دهقان به مدال برنز رسید.

بسکتبال 3 نفره زنان

تیم ملی ۳×۳ بانوان کشورمان علی رغم بازی خوب نتیجه را به سنگال واگذار کرد. این بازی 13-13 مساوی شده بود اما در وقت اضافه ایران گل دو امتیازی دریافت کرد و بازی را باخت. در بازی دوم نیز تیم ملی به ترکمنستان نتیجه را 21-20 واگذار کرد.

بسکتبال ۳ در ۳یجه را مقابل سنگال واگذار کرد. دختران ایران حالی که در وقت های قانونی مدام از حریف پیشی می گرفتند در واپسین لحظات نتیجه ۱۳ بر ۱۳ مساوی شد که در وقت طلایی حریف با گل طلایی ملی پوشان ایران را مغلوب کردند.

 

رامین طاهری

 

علی اکبر یوسفی

علی اکبر یوسفی کشتی فرنگی

photo_2022-08-13_14-05-42

شنا

شنا

دیدگاه تان را بنویسید