در گفت وگو با جی پلاس؛

هاشمی طبا: افراد امتحان بد پس داده دوباره به انتخابات فوتبال آمده اند/عضو بازداشتی هیات رئیسه باید برکنار می شد

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی معتقد است که انتخابات فدراسیون فوتبال به درستی هدایت نمی شود و افرادی برای ریاست ثبت نام کرده اند که پیش از این امتحان خود را به شکل بدی پس داده اند!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ انتخابات فدراسیون فوتبال در حالی در شهریور ماه برگزار می شود که با پایان مهلت ثبت نام انتخابات، حواشی مختلفی به وجود آمد. در احراز صلاحیت نامزدها و تایید یا رد نفرات نیز، جنجال های مختلفی به پا شد و همه این ها باعث شده تا نگرانی بابت آینده فدراسیون و ادامه این وضع آشفته، بالا بگیرد.

در همین راستا مصطفی هاشمی طبا، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس درباره انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون شرایط حساسی  دارد و در آستانه جام جهانی تا رئیس جدید بیاید با شرایط آشنا شود و سیستم داخلی اش را تنظیم کند، زمان زیادی می گذرد و از این نظر، شرایط سخت است. حاشیه های تیم ملی هم همیشه زیاد بوده و الان هم زیاد است و به تبع آن جمع کردن آن هم مشکل خواهد بود. پس در وهله اول بنظرم تعیین تاریخ انتخابات مناسب نبود.

او ادامه داد: نکته دیگر این است که افراد با دلایل مختلف در انتخابات شرکت کرده اند و بعضی ها اعتراضی به زمان بندی ثبت نام داشتند و دارند و مشخص نیست کدام یک از مقررات را باید رعایت کنند.در بحث صلاحیت ها و مقررات هم دچار چالش شده ایم. عقیده من این است که انتخابات خوب هدایت نمی شود و دچار مشکلاتی شده، به همین دلیل هم فکر می کنم اگر انتخابات به تعویق می افتاد و به بعد از جام جهانی موکول می شد، بهتر بود.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی درباره حضور مدیران اسبق فوتبال ایران در انتخابات، گفت: یکی از موارد منفی همین است؛ افرادی که امتحان خود را بد پس داده اند، در انتخابات شرکت کرده و نمی دانم مقررات رسیدگی به آن ها در کجا باید به کار گرفته شود. این یکی از مشکلات انتخابات است و افرادی که توانایی این کار را دارند وارد گود نشده اند. حالا اینکه چه کسی انتخاب شود ضعفی است که در آینده خواهیم داشت.

هاشمی طبا در پایان با اشاره به وضعیت آشفته فدراسیون فوتبال و چشم انداز پیش روی آن، گفت: در شرایط فعلی باید هیات رئیسه کامل می شد چون الان هیات رئیسه ناقص و یک نفر از اعضایش هم در بازداشت است؛ شرایط خوبی حاکم نیست. معمولا در دنیا وقتی کسی در محافل ورزشی از سوی دستگاه قضایی توقیف می شود، دیگر جزو هیات رئیسه نخواهد بود و خوب بود این مسئله در مجمع اخیر بررسی می شد. به نظرم آقای ماجدی هم باید طوری برخورد کند که آرامش در فدراسیون حاکم شود هرچند حاشیه های خیلی زیادی وجود دارد و آقای ماجدی باید مقداری در مدیریتش دقت بیشتری کند.

دیدگاه تان را بنویسید