شکایت دستیار مهدوی کیا از فدراسیون فوتبال

جان لامرز، دستیار هلندی مهدی مهدوی کیا به علت دریافت نکردن مطالبات خود، از فدراسیون فوتبال به فیفا شکایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جان لامرز، دستیار اول و هلندی مهدوی کیا که از شهریور سال گذشته در تیم ملی امید کار می کند، به علت پرداخت نشدن دستمزدش، از فدراسیون فوتبال شکایت کرد. 

طرفداری نوشت: طی روزهای گذشته نامه ای از فیفا به دست مسئولان روابط بین الملل فدراسیون رسیده که نشان می دهد جان لامرز دستیار هلندی مهدی مهدوی کیا که نفر اول کادرفنی تیم امید و طراح تاکتیکی و تمرین دهنده این تیم بود، به دلیل دریافت نکردن مطالباتش از فدراسیون فوتبال ایران شکایت کرده است.

جان لامرز که با فدراسیون فوتبال قرارداد یک ساله دارد، بیش از شش ماه حقوق خود را دریافت نکرده و از آنجایی که قانون به او اجازه می دهد اگر دو ماه حقوق نگرفت، از بند حمایتی فیفا استفاده کند، نامه ای به فیفا نوشته و ضمن فسخ یک طرفه قراردادش خواهان دریافت تمام مطالبات خود شده است. جان لامرز هلندی طبق ادعای فدراسیون فوتبال تنها سه ماه از این فدراسیون حقوق گرفته و حالا فدراسیون باید حقوق 9 ماه او را پرداخت کند و این در حالی است که او نهایتا 8 تا 9 ماه برای فدراسیون ما و تیم ملی امید فعالیت کرد.

جان لامرز هلندی به گفته یکی از مقامات فدراسیون فوتبال ماهیانه 6 هزار یورو به عنوان دستمزد دریافت می کرد. او نفر اول کادرفنی مهدی مهدوی کیا در تیم ملی امید بود و با این حساب دیگر این تیم را همراهی نمی کند و مهدی مهدوی کیا باید تیم امید را بدون حضور دستیار هلندی اش به رقابت های کشورهای اسلامی بفرستد. فیفا با ارسال نامه ای به روابط بین الملل فدراسیون موقت اعلام کرده شکایت جان لامرز هلندی را دریافت کرده و از ایران خواسته هرچه سریع تر توضیح بدهد ماجرای به تعویق افتادن مطالبات این مربی چیست؟

پیش از این نیز چند مربی در ایران از همین بند حمایتی فیفا برای فسخ یک طرفه قراردادشان استفاده کرده بودند و در تمامی موارد هم فیفا حق را به این مربیان داده بود البته مبلغی که جان لامرز از فوتبال ایران طلب دارد قابل مقایسه با مربیانی نظیر مارک ویلوتس یا استراماچونی و گابریل کالدرون نیست اما هرچه باشد فیفا این حق را به مربی هلندی می دهد که تمامی مطالبات خود را از فوتبال ایران بگیرد. گفته می شود مهدی مهدوی کیا بابت جدایی دستیار اول خود به شدت شاکی است.

دیدگاه تان را بنویسید