گزارش جی پلاس

دیدار انتقامی در انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو/ یوزهای ایرانی در اندیشه غلبه بر ببرهای کره جنوبی

تیم ملی فوتبال امید ایران در دیداری سرنوشت ساز به مصاف کره جنوبی می‌رود که یک دیدار سنتی در فوتبال آسیا به شمار می‌رود. این بار دو تیم برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در دومین دیدار از مرحله گروهی مسابقات فوتبال قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا که انتخابی المپیک ۲۰۲۲ توکیو نیز به شمار می‌رود، تیم ملی ایران  فردا (یکشنبه) از ساعت ۱۳:۴۵ به وقت تهران در شهر سونگالا تایلند رودرروی کره‌جنوبی قرار می‌گیرد. 

کره‌ای‌ها با پیروزی دیرهنگام مقابل چین صدرنشین گروه C هستند و ایران با تساوی مقابل ازبکستان در رده دوم قرار گرفته است. 

در دیگر بازی این گروه ازبکستان و چین ساعت از ساعت ۱۶:۴۵ به میدان می‌روند. 

*تیم ملی ایران

شاگردان حمید استیلی در نخستین بازی برابر ازبکستان قرار گرفتند و علی رغم دریافت گل نخست، توانستند گل خورده را جیران کنند و با همین نتیجه به بازی خاتمه دهند. 

تیم پرستاره ایران در نخستین بازی خود نتیجه بدی کسب نکرد و برابر تیمی که سه ماه قبل، دو بار شکست خورده بود، به تساوی دست یافت و حتی شانس پیروزی نیز داشت اما بازیکنان جوان ایران دو موقعیت مسلم گلزنی را از دست دادند.

پس از این بازی کارشناسان ایرانی در برخی از نقاط به انتقاد از عملکرد تیم ملی پرداختند و اعتقاد داشتند حضور بازیکنی مانند امیدنورافکن در خط دفاعی، از بار هجومی ایران کم می‌کند و اگر استیلی از او در خط میانی استفاده کند، هافبک سپاهان قادر به نظم دادن به بازی تیم ملی امید است. 

تیم ملی بعد از دیدار با ازبکستان و حضور در رختکن، بلافاصله راهی سکوهای ورزشگاه بازی کره‌جنوبی و چین شدند و حداقل یک نیمه از بازی رقبای خود را زیر نظر داشتند و در ادامه و به گفته استیلی، کادرفنی تا ساعت ۴ بامداد به تحلیل عملکرد کره‌جنوبی پرداخت. 

*جبران شکست در بازی‌های آسیایی جاکارتا

تیم ملی امید

شاگردان استیلی در این دیدار با انگیزه‌های متفاوتی به میدان می‌روند. تیم ملی برای افزایش شانس صعود از این گروه، نیازمند سه امتیاز مسابقه است تا در صورت برتری در بازی سوم مقابل چین، صدرنشین شود. با این حال مساوی در این مسابقه هم شانس تیم ملی برای صعود را حفظ می‌کند.

از سوی دیگر تیم ملی یک سال و نیم قبل در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا مقابل کره‌جنوبی با دو گل شکست خورد. کره‌‌ای‌ها برخلاف ایران در آن مسابقات از سه بازیکن بزرگسال خود از جمله سون هیونگ مین استفاده کردند تا با کسب قهرمانی، از قانون معافیت سربازی در کشورشان برای قهرمان‌ها استفاده کنند.

کره بعد از شکست ایران، توانست ازبکستان، رقیب کنونی خود را در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی شکست دهد و در نهایت در فینال به پیروزی برسد و جام قهرمانی را به کره ببرد. 

این بازی فرصت خوبی است که تیم ملی ایران در شرایط پایاپای با کره‌جنوبی، شکست در بازی قبل را جبران کند. 

*تیم ملی کره جنوبی

کره‌جنوبی در نخستین بازی خود با خوش‌شانسی و به سختی مقابل چین به پیروزی دست یافت. ببرهای فوتبال آسیا در حالی که انتظار بازی راحتی مقابل همسایه خود یعنی چین را می کشیدند، در طول نود دقیقه به در بسته خوردند و در آستانه کسب یک امتیاز از این بازی قرارداشتند اما در دقیقه ۳+۹۰ گل برتری را زدند و تنها تیم سه امتیازی گروه شدند. 

آن‌ها این فرصت را دارند که با پیروزی مقابل ایران و کسب ۶ امتیاز به عنوان نخستین تیم گروه، راهی مرحله حذفی شوند. 

حضور در المپیک توکیو که در همسایگی کره‌جنوبی قرار دارد. از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل این تیم از لژیونر خود در فوتبال آلمان و بازیکن سابق بایرن مونیخ بهره می برد.

کادرفنی و بازیکنان کره‌جنوبی قبل از صف‌آرایی مقابل چین، با حضور در ورزشگاه نظاره‌گر بازی تیم‌ملی ایران و ازبکستان بودند و تیم ایران را آنالیز کردند.

کره به عنوان قهرمان بازی‌های آسیایی و پرافتخارترین تیم فوتبال آسیا در رقابت‌های المپیک در این مسابقات حضور دارد. آن‌ها حدود هشت سال قبل در المپیک لندن با شکست ژاپن در بازی رده‌بندی به مدال برنز فوتبال المپیک دست یافتند.

 

دیدگاه تان را بنویسید