گزارش جی پلاس

استقلال قبل از انتخاب سرمربی، بازیکن گرفت!

سجاد شهباززاده در حالی به استقلال پیوست که این تیم سرمربی خود را انتخاب نکرده و به نظر می رسد این خرید صرفا برای آرام کردن جو هواداری و عقب نیفتادن از تیم حریف بوده و نیازمندی تیم و سرمربی در نظر گرفته نشده است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، استقلال در روزهایی که وضعیت نیمکت خود را مشخص نکرده و معلوم نیست چه کسی سکان هدایت این تیم را برعهده خواهد گرفت، فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات شروع کرده و اولین خرید خود را انجام داد!

سجاد شهباززاده، مهاجم اردبیلی سابق آبی پوشان که در چند فصل اخیر در سپاهان حضور داشت، بعد از مذاکره با هر دو تیم استقلال و پرسپولیس، در نهایت تصمیم گرفت به تیم سابقش یعنی استقلال باز گردد.

خرید شهباززاده در شرایطی صورت گرفته که هواداران استقلال امروز مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کرده و خواستار مشخص شدن تکلیف سرمربی گری این تیم شدند اما در عوض مدیریت باشگاه، جذب یک بازیکن را به آن ها هدیه کرد!

این اتفاق درشرایطی است که در فوتبال روز دنیا، هیچ گاه قبل از مشخص شدن مربی و مطالعه روی تیم، بازیکنی جذب نمی شود چرا که ممکن است همین مربی در ادامه فصل عنوان کند که تیم توسط او بسته نشده است!

اما از قرار معلوم همه چیز در ایران به شکل وارونه است. ابتدا بازیکن جذب می شود، سپس به سراغ دستیارها می روند و در نهایت در آستانه شروع مسابقات، تکلیف سرمربی تیم هم مشخص می شود؛ اتفاقی که مشابه آن در سال 98 و در هنگام آمدن استراماچونی به ایران تکرار شد و تیم استقلال را افرادی بستند که بعدا به عنوان مربی به کادرفنی استراماچونی هم اضافه شده بودند.

در فوتبال به روز اروپا، گاها بازیکنان جوان براساس آینده نگری باشگاه و بدون هماهنگی با سرمربی تیم جذب می شوند اما هیچ گاه برای جذب بازیکن پا به سن گذاشته که بیش از 30 سال سن دارد، اینطور عجله به خرج نمی دهند.

استقلال سال گذشته نشان داد که اگر همه چیز جای خود باشد و مربی و مدیر کار خود را به موقع انجام دهند، می توان بهترین نتایج را رقم زد اما با روندی که این تیم امسال در پیش گرفته و بازیکن را قبل از سرمربی تیم، جذب می کند، هیچ بعید نیست که سناریو سال های قبل برای آبی پوشان تکرار شود و دست آن ها از کسب جام کوتاه شود.

به نظر می رسد خرید شهباززاده صرفا برای آرام کردن جو هواداری و عقب نیافتادن از تیم حریف بوده و نیازمندی تیم و سرمربی در نظر گرفته نشده است!

استقلال در مدت زمان اخیر، به ترتیب به سراغ جواد نکونام و الکس نوری رفته اما دو گزینه نخست منتفی شده اند. هر چند در این بین مذاکراتی هم با امثال رضا عنایتی شده اما مشخص بود که راه انتخاب سرمربی، از مسیر دیگری است و آن ها فعلا در حال رایزنی با گزینه های خارجی هستند تا سرمربی جدید خود را انتخاب کنند.

دیدگاه تان را بنویسید