فیروزجا ستاره درخشان مسابقات کاندیداها از نظر فیده + عکس

فدراسیون جهانی شطرنج در آستانه آغاز مسابقات کاندیداهای قهرمانی جهان به تمجید از فیروزجا پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های کاندیداهای قهرمانی شطرنج جهان از دو روز دیگر آغاز می شود و هشت بازیکن برتر جهان برای کسب مجوز حضور در دیدار نهایی قهرمانی جهان با کارلسن به مصاف هم می روند. علیرضا فیروزجا، شطرنجباز ایرانی مقیم فرانسه از مدعیان فتح این رقابت است.

فدراسیون جهانی شطرنج در پیامی به مناسبت آغاز این رقابت ها با انتشار تصویری از فیروزجا نوشت: دو روز مانده به شروع مسابقات. این شما و این علیرضا فیروزجا. پدیده ایرانی الاصل فرانسوی شطرنج جهان درخشان ترین ستاره در بین استعدادهای نوظهور جهان است.

فیروزجا

فیروزجا در سن 18 سالگی از ریتینگ 2800 عبور کرد تا با شکستن رکورد کارلسن جوان ترین بازیکن تاریخ باشد که به این درجه رسیده است. البته او در حال حاضر با ریتینگ 2793 در رتبه سوم جهان قرار دارد.

فیده در این باره نوشته است: استاد بزرگ در 14 سالگی و جوان ترین بازیکنی که از ریتینگ 2800 گذشته و در 18 سالگی اش نفر دوم جهان بوده است. قهرمانی مطمئن او در گرندسوئیس کسی را شگفت زده نکرد. کارلسن خودش او را برنده احتمالی کاندیداها می داند. آیا فیروزجا می تواند بر این حجم فشار انتظارات غلبه کند؟

در مسابقات کاندیداها فیروزجا با هفت سوپراستاد بزرگ شطرنج جهان رقابت می کند. دودا، رجبوف، کاناوارو، ناکامورا، لیرن، نپومنیشی و راپورت هفت حریف قدرتمند فیروزجا هستند. برنده این جدول هشت نفره باید با کارلسن برای رسیدن به عنوان قهرمانی جهان رقابت کند.

دیدگاه تان را بنویسید