جی پلاس

انصراف فیروزجا از بازی در المپیاد جهانی برای فرانسه!

پدیده شطرنج جهان در المپیاد جهانی پیش رو تیم ملی فرانسه را همراهی نمی کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رقابت های المپیاد جهانی شطرنج که معتبرترین رویداد تیمی جهان است، تابستان امسال برگزار می شود، اما فرانسه بدون علیرضا فیروزجا مقابل رقیبان قرار می گیرد. علاوه بر فیروزجا، ماکسیم وشیه لاگراو، سوپر استاد بزرگ فرانسوی که بعد از علیرضا شطرنج باز دوم این کشور است، نیز در المپیاد حاضر نمی شود.

لاگراو درباره دلیل این مساله گفت: در مجموع تصمیم سختی بود اما فکر می کنم هم من و هم فیروزجا نیاز به استراحت داشتیم. من از شرایط آب و هوایی تابستان اطلاع دارم و احتمالا مریض می شوم و نمی توانم عملکرد خوبی داشته باشم! از سال 2006 تا به امروز این نخستین المپیادی خواهد بود که در آن حضور ندارم.

لاگراو در حالی شرایط آب و هوایی را دلیل این مساله عنوان کرده که زمان بندی برگزاری المپیاد همیشه در تابستان بوده است. او پیشتر و زمانی که فیروزجا هنوز به عضویت فرانسه درنیامده بود با شک و تردید از حضورش در المپیاد صحبت کرده و از وجود مسائلی بین خودش و فدراسیون خبر داده بود و احتمالا دلیل خودداری او همین مساله است. (اینجا بخوانید)

یان گوستافسن، مفسر شطرنج غیبت فیروزجا و لاگراو را تایید و عنوان کرد که فرانسه بدون حضور این دو بازیکن از لیست مدعیان المپیاد خارج می شود.

تیم ملی فرانسه در مسابقات قهرمانی اروپا با درخشش مثال زدنی فیروزجا که با کسب مدال طلای میز یک و عبور از ریتینگ 2800 همراه بود تا یک قدمی قهرمانی پیش رفت و در نهایت به نشان نقره رسید.

فیروزجا مسابقات بسیار مهم کاندیداهای قهرمانی جهان را پیش رو دارد که از حدود دو هفته دیگر آغاز می شود. مرد شماره سه شطرنج جهان در مصاف با 7 حریف سوپر استاد بزرگ رقابت سختی برای قهرمانی و کسب مجوز حضور در مسابقه قهرمانی جهان با کارلسن را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید