در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

کوروش باقری: فقط مانده یک لقب صاحبقرانی به علی مرادی بدهند!

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری گفت: وزارت ورزش نشان داده از شرایط موجود این رشته راضی است و فقط مانده یک لقب صاحب قرانی به علی مرادی بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

کوروش باقری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط فعلی وزنه برداری و اعتصاب ملی پوشان و ترک اردو گفت: این اتفاق قابل پیش بینی بود؛ در هر سیستمی که بخواهید خارج از قاعده کار کنید افراد تحمل نمی‌کنند. یک عده‌ای هم که می‌بینید تحملشان بیشتر است بالاخره صبرشان تمام می شود. این روش مدیریت وزنه برداری را بچه‌ها تا حدود زیادی تحمل کردند اما در ورزش حرفه‌ای وقتی می‌خواهید صاحب مدال جهانی و المپیک شوید یک الزاماتی نیاز دارد که ما عملا دیدیم فدراسیون این الزامات را فراهم و رعایت نمی‌کند.

او در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید اعتصاب ملی پوشان کارساز باشد یا خیر گفت: وزارت ورزش نشان داده از شرایط موجود راضی است و فقط مانده با توجه به سنواتی که علی مرادی دارد یک لقب صاحب قرانی به او بدهند؛ به هر حال کسی را که آن‌قدر قبول دارند چرا فقط در وزنه برداری از او استفاده می‌کنند به نظر من پست بالاتری بدهند تا کل ورزش ایران از موقعیت  و مواهب مدیریتی ایشان استفاده کنند! چرا فقط وزنه برداری از این توانمندی بهره مند باشد؟

باقری در مورد اینکه علی رغم ادعای فدراسیون مبنی بر مبارزه با دوپینگ از سال 2018 تا 2022  نام 25 ورزشکار با نمونه تست مثبت در سایت نادو ثبت شده، گفت: وقتی می خواهیم موضوعی را مدیریت کنیم ساده ترین راه این است که صورت مسئله را پاک کنیم. در همین موضوع دوپینگ می توانستیم از هر کسی که از در خانه بیرون آمد آزمایش بگیریم؛ اگر مورد داشت محروم شود. میان این 25 نفر می‌توانست قهرمان المپیک و جهان باشد و فکر می‌کنم بخش آموزش و ارتقای اطلاعات در این زمینه خیلی مهم است البته نه کاری که این ها می‌کنند و دو بروشور به ورزشکار می‌دهند بلکه باید راهکار خوب و جایگزین داده شود.

او افزود: وقتی حتی نمی توانند غذای معمولی در اردوی تیم ملی را درست تهیه کنند تصور کنید در هیات استان‌ها چه خبر است! ورزشکاری که قرار است وزنه سنگین جا به جا کند قطعا راحت ترین راهش رفتن به سراغ مواد نیروزای ممنوعه است. این 25 نفر محروم واقعا درد است. به نظر من بیشتر از اینکه دنبال تنبیه باشیم باید دنبال کمک کردن برویم اما این موضوعی است که فدراسیون اصلا توجه نمی‌کند چون برایش مهم نیست.

کوروش باقری کارشناس و مربی وزنه برداری در پایان صحبت‌های خود با اشاره به حضورعلی مرادی در انتخابات فدراسیون گفت: سوال من این است که اصلا مرادی انتخاب هم شود چه تاثیری به حال وزنه برداری ایران دارد؟ به جز موضوع شخصی هیچ چیزی نیست و مسائل داخلی کاملا این موضوع را نشان داده است. مگر قبلا 12 سال دبیر کل کنفدراسیون آسیا نبود؟! بگویند کجای کارش به نفع وزنه برداری بود؛ جز ضرر هیچ چیز وجود نداشت. 

 

دیدگاه تان را بنویسید