نان به نرخ روز خوردن تا حدی جواب می‌دهد

پشت پرده تعلل وزیر ورزش برای انتخاب سرپرست فدراسیون وزنه برداری چیست؟

دبیر کل هیات وزنه برداری استان خراسان رضوی گفت: برای جامعه وزنه برداری جای سوال است که چرا وزارت ورزش تا این حد در انتخاب سرپرست کوتاهی و تعلل می‌کند؟ کار سختی نیست چون ما این همه قهرمان داریم که می‌توانند به عنوان سرپرست انتخاب شوند اما نمی‌دانم چرا با اینکه اشخاص آماده به خدمت زیادی داریم کسی معرفی نمی شود؟!

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا حبیب پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط وزنه برداری گفت: وزنه برداری اصلا شرایط خوبی ندارد چون متاسفانه وضعیت فدراسیون نامشخص است؛ نه علی مرادی رئیس فدراسیون است و نه سرپرستی داریم که اوضاع را سر و سامان بدهد. وزیر ورزش باید زودتر تصمیم گیری کند چون به هر حال وزنه برداری یکی از رشته‌های المپیکی و مدال آور ما است و قهرمانان زیادی هم تحویل جامعه داده اما متاسفانه الان مورد بی مهری قرار گرفته و استان‌های کشور هم بلاتکلیف هستند و هیچ انگیزه‌ای وجود ندارد.

او در خصوص استعفای داوود باقری ( نایب رئیس و مسئول کمیته پزشکی فدراسیون) پس از حضور غیر قانونی علی مرادی و بازگشتش بعد از رفتن دوباره علی مرادی و ارسال فرم نیاز سنجی به هیات استان‌ها برای برگزاری کلاس‌های داوری، مربیگری، کارگاه، سمینار و وبینار تصریح کرد: شاید پشت پرده‌ای وجود داشته باشد مثلا شاید وزارت ورزش با استعفاء موافقت نکرده و دستور آمده الان که علی مرادی حضور ندارد نایب رئیس هم کنار برود دیگر اوضاع بدتر شود چون کسی نیست نامه‌ای را امضا کند. نایب رئیس دومی هم نداریم بنابراین شاید وزیر خواسته داوود باقری باشد تا تکلیف سرپرست مشخص شود.

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری با گلایه از تعلل وزارت ورزش از روشن کردن تکلیف  این رشته گفت: برای جامعه وزنه برداری جای سوال است که چرا وزارت ورزش تا این حد در انتخاب سرپرست کوتاهی و تعلل می‌کند؟ کار سختی نیست چون ما این همه قهرمان داریم که می‌توانند به عنوان سرپرست انتخاب شوند اما نمی‌دانم چرا با اینکه اشخاص آماده به خدمت زیادی داریم کسی معرفی نمی شود؟! چه چیزی پشت پرده وجود دارد که وزارت ورزش در انجام این کار قاطع نیست؟! بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی در پیش است و نباید ورزش را فدای سیاست کنیم. ما در وزنه برداری دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم و این تعلل‌ها فقط به نفع کشورهای خارجی است.

حبیب پور افزود: این طور که من شنیدم به علی مرادی گفتند به فدراسیون برو اما بعد گفتند چرا رفتی؟ وقتی که نامه بازنشستگی ابلاغ می‌شود وزارت ورزش در عرض یک هفته باید تکلیف فدراسیون را مشخص کند و همین موضوع باعث شده مرادی با خودش بگوید وقتی همچنان سرپرست انتخاب نشده من هنوز رئیس هستم. به وزنه برداری باید قدرتمندانه بها داد اما با این شرایط مطمئن باشید این رشته به این زودی‌ها نمی‌تواند کمر راست کند. نگاه به وزنه برداری تفریحی شده و در کنار رشته‌های دیگر یک نگاهی هم به این رشته می‌کنند و اصلا حرفه‌ای نیست.  

دبیر هیات وزنه برداری خراسان رضوی در ادامه گفت: خانواده وزنه برداری همه می‌‌دانند میان رئیس و نایب رئیس اختلافاتی وجود داشت و به نظر من علی مرادی بیش از حد به افرادی بها داد که نباید می‌داد و حقش است این روزها را به چشم ببیند که همین افراد ضد خودش شدند. در زمانی که سفره‌ای پهن بود و همه دور هم بودند تعریف و تمجید می‌کردند. همین که وضعیت مرادی به خطر افتاد اختلافات شروع شد در صورتی که اگر این اشخاص واقعا حامی بودند تا لحظه آخر کنارش می‌ماندند. مسئله مهم دیگر این است که توهماتی وجود دارد و افرادی در فدراسیون هستند که خودشان را جایگزین علی مرادی می‌دانند و این به نظرم توهمی بیش نیست. در صورتی که اگر آن ها در دوره فعالیتشان موفق بودند قطعا همه هیات استان‌ها دفاع می‌کردند بنابراین تیم علی مرادی مردود است به دلیل اینکه نتوانستند برای مردم و جوان‌ها کار کنند و بالاخره نان به نرخ روز خوردن تا حدی جواب می‌دهد.

علیرضا حبیب پور در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: در طول این 30 سالی که در وزنه برداری فعالیت داشتم تاکنون چنین وضعیتی ندیدم. وزیر ورزش خودش قهرمان بوده و باید درک کند اما نمی‌دانم از کجا به او فشار وارد می‌کنند که وضعیت را روشن نمی‌کند. وزیر ورزش کسی است که باید جوابگوی مردم باشد و نباید زیر بار حرف زور برود. بنابراین سجادی باید به این مسائل هم توجه کند چون همان اشخاصی که فشار می‌آورند فردا خودشان را عقب می‌کشند.

 

  

 

دیدگاه تان را بنویسید