گزارش جی پلاس

خط به خط با ادعاهای عجیب رئیس سابق فدراسیون وزنه برداری!

علی مرادی در حالی از ریاست فدراسیون وزنه برداری به دلیل بازنشستگی کنار رفته که مدعی شده این فدراسیون را با عنوان نایب قهرمانی جهان تحویل رئیس بعدی می دهد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مصطفی معدنی ثانی:  در شرایطی که وزنه برداری ایران بر خلاف دهه 2000 اوضاع مناسبی ندارد، علی مرادی در بیانیه خداحافظی به گونه ای از فعالیت خود در این نهاد نوشته که گویی گلستانی خوش آب و رنگ از موفقیت های بی شمار را تحویل می دهد!

مرادی در بخشی از بیانیه مدعی شده فدراسیونی را تحویل رئیس بعدی می دهد که تیم بزرگسالانش نایب قهرمان جهان شده است. در وهله اول باید گفت مسابقات جهانی در سالی که رقابت های المپیک برگزار شده عملا سطحی متفاوت با رقابت های جهانی همیشگی دارد. دوما که رقابت های جهانی اصلا چیزی به نام سکوی تیمی ندارد!

رئیس فدراسیون وزنه برداری که در چندین بند با آب و تاب به بیان محاسن و امتیازهای فدراسیون تحت مدیریتش پرداخته اصلا اشاره ای نکرده که در این مدت با سرمایه های وزنه برداری نظیر کیانوش رستمی و سهراب مرادی چه برخوردی صورت گرفته است. مدال های از دست رفته و المپیک ناکامی که در توکیو شاهدش بودیم نیز جایی در بیانیه آقای رئیس ندارد. در عوض مرادی وزنه برداری زنان را یکی از افتخارات دوران مدیریتش می داند.

البته که فعال شدن بانوان در تمام رشته های ورزشی یک مساله مثبت و غرور آفرین است اما آقای رئیس! تا حالا پای درددل دختران وزنه بردار نشسته اید؟ با وزنه برداری که دستش را بدموقع عمل کرد و المپیک را از دست داد صحبت کرده اید؟ از سالن های تمرینی و بی مربی بودن شان خبر دارید؟

بانوان ورزشکار ایرانی در سال های اخیر در تمام رشته ها درخشش قابل قبولی داشته اند و روند مدال آوری آنها در بازی های آسیایی و حتی موفقیت در المپیک نشان دهند رشد و توسعه ورزش بانوان در تمام بخش هاست. در وزنه برداری نیز با وجود این که برچسب مردانه بودن بر روی آن خورده بود، بالاخره دیر یا زود زنان وارد این رشته می شدند و استعداد خود را به نمایش می گذاشتند و این اتفاق می توانست در زمان مدیریت هر کسی رخ دهد.

مرادی حتی کنار رفتن از فدراسیون را منتی بر سر جامعه وزنه برداری تلقی کرده و معتقد است می توانسته در صورت مساعدت و نظر مثبت وزارت ورزش دو سال دیگر بماند اما به قانون تمکین کرده و رفته است. البته شاید اصرار بیش از اندازه مدیران ورزشی در بخشی از رشته ها کار را به جایی رسانده که وقتی شخصی مانند مرادی به قانون عمل می کند و در واقع طبیعی ترین کار ممکن را انجام می دهد از آن به عنوان مزیت مدیریتی خویش یاد می کند!

البته که کارنامه مرادی مانند هر مدیر دیگری نقاط مثبت و منفی را در کنار هم دارد اما از آنجا که خودش تا حد توان و بیش از توان به بیان محاسنش پرداخته برای نمونه بعضی اتفاق های بد دوران مدیریتی وی را یادآوری می کنیم تا شاید از این پس در بیانیه های خداحافظی اش عبارت واقع بینانه تری به کار ببرد.

از دست رفتن عنوان قوی ترین مرد جهان و مدال های ارزشمند فوق سنگین و عدم جایگزینی مناسب برای بهداد سلیمی، سهل انگاری فاجعه آمیز در ماجرای بازماندن سهراب مرادی و کیانوش رستمی از حضور در المپیک، اختلاف تمام نشدنی کیانوش رستمی با کادر فنی و عدم مدیریت او، اختلاف وزنه برداران و مشکلات با کوروش باقری، وضعیت بد هیات های استانی و کند یا متوقف شدن روند استعدادیابی در بسیاری از مناطق محروم و ...

دیدگاه تان را بنویسید