سیده الهام حسینی در گفت و گو با جی پلاس؛

مهم ترین مشکل وزنه برداری زنان ایران از زبان دختر رکورددار/الهام حسینی: حمایت ها کافی نیست

دختر ملی پوش وزنه برداری ایران گفت: در بخش آقایان از نظر مربی کمبود نداریم و حتی جزو بهترین‌های دنیا هستیم اما در بخش زنان در بحث حرفه‌ای برای آمادگی در مسابقات جهانی و المپیک مربی زن نداریم.

لینک کوتاه کپی شد

سیده الهام حسینی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص مسابقات جهانی تاشکند ازبکستان گفت: مسابقات سطح بالایی داشت، تمام کشورهای مدعی حضور داشتند و از نظر کمی و کیفی رقابت خوبی بود. ما تمام تلاشمان را کردیم که به نتیجه خوبی برسیم که خدا را شکر انجام شد. من می‌توانستم وزنه‌های بهتری بزنم اما بدشانسی آوردم؛ در کل راضی کننده بود اما قانع کننده نبود چون توقع بیشتری داشتم.

او با اشاره به شرایط وزنه‌برداری زنان ایران تصریح کرد: با توجه به مدت زمان کمی که وزنه برداری بانوان فعالیتش را آغاز کرده به نظرم رسیدگی و حمایت نسبتا خوب بوده اما باز هم کافی نیست چون غیر از فدراسیون مسئولان بالاتر هم باید حمایت بیشتری کنند و توجه ویژه‌ای نسبت به این قضیه داشته باشند. فدراسیون هر کاری که از دستش برمی‌آید انجام داده ولی با توجه به شرایط اقتصادی مسئولان بالارتبه باید نگاه ویژه تری به وزنه برداری بانوان داشته باشند چون نشان دادیم اگر حمایت بیشتری شویم می‌توانیم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. ما نیاز به کمک‌های بیشتری از نظر امکانات، تجهیزات و تغذیه داریم و اگر در این باره بهتر و حرفه‌ای تر برخورد شود واقعا کمک بزرگی است.

حسینی در پایان صحبت‌های خود در مورد اهمیت ارتقاء بانوان مربی در پیشرفت وزنه برداری زنان گفت: خدا را شکر در بخش آقایان مشکلی از نظر مربی نداریم و در دنیا جزو بهترین‌ها هستیم اما در بخش بانوان سال‌ها زمان می‌برد مربی تربیت شود و شاید همین نسل ما که اکنون تمرین می‌کنیم مربی نسل‌های بعدی باشیم و اگر مربیانی که در حال حاضر کار می‌کنند بتوانند تکنیک‌های پایه را آموزش بدهند عالی می‌شود. تا الان خیلی خوب بودند اما به هر حال در بحث حرفه‌ای و آمادگی برای مسابقات جهانی و المپیک این ضعف را داریم که مربی زن نداریم ولی با توجه به اینکه در بخش آقایان این توانمندی وجود دارد ما از مشاور فنی کمک می‌گیریم و به نظرم تا اینجای کار خوب بوده و امیدوارم در آینده این نقطه ضعف هم رفع شود. 

دیدگاه تان را بنویسید