گفت و گوی جی پلاس؛

واکنش دبیر فدراسیون وزنه برداری به یک انتخاب پرحاشیه/ بیرانوند:هر کسی را به کمیسیون جهانی معرفی می‌کردیم بحث می‌شد

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: پیشنهاد کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری از طرف من بود پس باید بیشتر از همه دغدغه انتخاب حافظ قشقایی و الهام حسینی را داشته باشم.

لینک کوتاه کپی شد

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص انتخاب حافظ قشقایی و سیده الهام حسینی برای انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه برداری اظهار کرد: الهام حسینی دانشجوی دکترای فیزیولوژی ورزشی است و تا حدودی به زبان انگلیسی تسلط دارد و همچنین اولین مدال آور وزنه برداری بانوان ایران در طول تاریخ است بنابراین شرایطش را داشت و معرفی شد. در مورد حافظ قشقایی هم باید بگویم بعد از انقلاب ما در سبک وزن مدالی کسب نکرده بودیم و قشقایی در اولین حضورش در رقابت‌های بین‌المللی توانست مدال نقره را به دست بیاورد. حافظ قشقایی فرد تحصیل کرده‌ای است و به زبان انگلیسی تا حدودی تسلط دارد و از نظر شخصیتی هم ورزشکار با اخلاق و مودبی است. فدراسیون وزنه برداری یکی از وظایفش این است که فرصت را در اختیار همه ورزشکاران قرار دهد. هر کس دیگر را انتخاب می‌کردیم باز هم بحث به وجود می‌آمد.

 

او در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم درصد پایین انتخاب شدن قشقایی و حسینی در کمیسیون ورزشکاران جهانی، فدراسیون وزنه برداری نفراتی مثل بهداد سلیمی، سهراب مرادی و یا کیانوش رستمی را معرفی نکرد، گفت: پیشنهاد این کمیسیون از طرف من بود پس باید بیشتر از همه دغدغه این موضوع را داشته باشم. این پیشنهادی بود که خودم ارائه دادم و خداراشکر مورد قبول هم واقع شد؛ البته که این اتفاق خیلی کم رخ می‌دهد پس حساسیت لازم را داریم.  ما بهداد سلیمی را عضو شورای عالی مشورتی کردیم، در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک عضو است و مشاور رییس کمیته ملی المپیک در امور المپین‌ها نیز هم هست. کیانوش رستمی را از بین چند وزنه بردار المپیکی برای دریافت بودجه وزنه برداران المپیکی معرفی کردیم و ماهیانه مبلغی دریافت می‌کند و کور شود هرکسی که نمی‌تواند ببیند!همچنین رستمی را به عنوان نماینده ورزشکاران به کمیته ملی المپیک معرفی کردیم.

بیرانوند در پاسخ به این سوال که فکر نمی‌کند این یک بحث بین‌المللی است و با مسائل داخلی فرق دارد و می‌تواند کمک بزرگی به وزنه برداری ایران کند،گفت: بهداد سلیمی هم در کلاس‌های پیشرفته بین‌المللی مربیگری شرکت کرد که آن هم بحث ملی است. تسلط به زبان انگلیسی هم مهم است. من نمی‌گویم کدام وزنه بردار به زبان انگلیسی تسلط ندارد اما به هر حال باید عدالت را رعایت کنیم و بین جوان‌ها انگیزه ایجاد کنیم اگر بخواهیم همه جا یک نفر را انتخاب کنیم انگیزه از بین می‌رود.

بیرانوند ادامه داد: یک ورزشکار مثل بهداد چقدر برایش هزینه شد و چند سال در اردو بود که در نهایت کلی مدال کسب کرد.  کسی باورش می‌شد؟ این دو وزنه بردار هم همین طور هستند. آیا نباید پرورش پیدا کنند و مورد حمایت قرار بگیرند؟ به نظر ما حافظ قشقایی درصد انتخابش بالا است و می‌تواند نماینده خوبی باشد.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در خصوص انتخاب برخواه به عنوان نماینده مربیان در مجمع انتخاباتی هیات وزنه برداری تهران تصریح کرد: برخواه سال‌ها در سالن کبکانیان فعالیت می‌کرد و وزنه برداران تهران زیر نظرش بودند. آیین نامه می‌گوید بالاترین و برترین مربی، ما هم بالاتر و برتر از برخواه در تهران نداریم.

او با اشاره به شرایط وزنه برداری و برنامه‌های فدراسیون در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به این که هنوز زمان مسابقات قاره‌ای و انتخابی المپیک مشخص نشده و همچنین صدور مجوز لازم اردوها صادر نشده است؛ منتظریم ببینیم برنامه‌هایمان چگونه است تا اردو را آغاز کنیم اما تا آن زمان کادر فنی با وزنه برداران در ارتباط هستند. در حال حاضر ملی پوشان به صورت انفرادی تمرین می‌کنند.  یکی دو نفر هم تهران هستند و در استادیوم آزادی تمرین می‌کنند البته با فاصله، یکی صبح می‌آید یکی هم بعداز ظهر و تمریناتشان را زیر نظر سرمربی انجام می‌دهند. به محض این که زمان آغاز مسابقات مشخص شود ما اردوها را آغاز خواهیم کرد.

محسن بیرانوند در پایان درباره رکوردگیری دوباره گفت: فعلا برنامه‌ای در این مورد نداریم. محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی اسفند ماه سال گذشته یک رکوردگیری گذاشت. چون زمان گذشته و ممکن است یک ورزشکار آماده باشد یکی دیگر آماده نباشد اگر برخواه احساس کند که رکوردگیری نیاز است به ما اعلام می‌کند و انجام می‌دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید