انتقادهای قهرمان المپیک در گفت و گو با جی پلاس؛

سعید محمدپور: وزنه برداری ایران آینده ندارد اما مسئولان می خواهند وزنه برداری دنیا را نجات بدهند/ بهداد دوربین دنبالش بود به مصدومیتش رسیدگی شد اما من نه!

قهرمان المپیک لندن گفت: وزنه برداری ما آینده‌ای ندارد و نابود شده است مگر اینکه یک تغییر و تحول درست و حسابی ایجاد شود. جالب اینجاست وضعیت وزنه برداری خودمان این گونه است بعد در انتخابات فدراسیون جهانی شرکت کرده‌اند که وزنه برداری دنیا را نجات بدهند.

لینک کوتاه کپی شد

سعید محمد پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص دوپینگ ملی پوش نوجوان وزنه برداری در برهه زمانی حساس این رشته و سخت گیری‌های کمیته بین‌المللی المپیک اظهار کرد: این اتفاقات در ورزش به خصوص در وزنه برداری زیاد است اما مدیریت فدراسیون به این افتخار می‌کرد که تیمش پاک است و نتایج را خیلی خوب می‌دید در حالی که نتایج ضعیف شده بود. اکنون هم با بی برنامگی این مشکل ایجاد شده و با سخت گیری‌هایی که فدراسیون جهانی دارد در مرز خطرناکی هستیم.

 

گزارش تصویری جی پلاس (۱)

عکس های برتر جهان ورزش در سال ۲۰۲۱

 

لحظات جنجالی جهان ورزش| آراگونس؛ سرمربی که ترجیح می‌داد کشته شود اما دروغ نشنود!

 

او در پاسخ به صحبت‌های مسئول کمیته پزشکی فدراسیون مبنی بر اینکه ماده پیدا شده در تست داروی آنابولیک نبوده و از مکمل غیر استاندارد استفاده شده گفت: گاهی اوقات من دیدم موادی در مکمل وجود دارد و ورزشکار چون نمی‌تواند وزن خود را افزایش دهد در مکمل کورتون اضافه می‌کنند به خاطر همین هم مکمل ارزانی است هم جواب دهی سریع تری دارد اما اینکه استانوزولول یا هورمون دیگری به مکمل اضافه کنند تا حالا نه دیده‌ایم و نه از کسی شنیده‌ایم.

 

جهان ورزش در سال 2021+ تصاویر

 

محمد پور افزود: آن طور که بچه‌ها می‌گفتند در اردو حتی آب هم برای خوردن نداشتند اما اگر باز هم مکملی با هزینه خودشان تهیه کردند فدراسیون قطعا باید نظارت داشته باشد. در ورزشی مثل وزنه برداری باید خود فدراسیون مکمل تهیه کند و حتی با وجود بی در و پیکر بودن فدراسیون که بچه‌ها می‌گفتند آب و غذا هم نداشتند قطعا کادر فنی و تیم پزشکی باید نظارت داشته باشد که ورزشکار این مکمل‌ها را از کجا خریده و یا در کل چه چیزی مصرف می‌کند اما فقط بلد هستند ضعف‌های خودشان را بپوشانند و موفقیت‌های دیگران را زیر سوال ببرند؛ مانند همان مدال من و یا بقیه المپیکی‌ها که به حقمان رسیدیم اما همه آن اتفاقات خوب را زیر سوال بردند در صوتری که باور کنید من خودم به شخصه حتی اگر با کسی هم دشمنی داشته باشم وقتی به موفقیت برسد باز هم خوشحال می‌شوم چون این اتفاق  خوب برای کشورمان است. این‌ها با حرف زدن‌هایشان خودشان را مقابل مردم کوچک می‌کنند چون مردم تمام حرف‌هایشان را در فضای مجازی دیدند که چه چیزهایی گفتند و ناراحت بودند از افتخاری که برای ایران کسب شده است.

ملی پوش سابق وزنه برداری با بیان اینکه مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فقط جایی که دوربین وجود دارد حضور پیدا می‌کند تصریح کرد: آسیب دیدگی دست من و پارگی رباط صلیبی بهداد سلیمی تقریبا در یک زمان اتفاق افتاد؛ من دکتر می‌ر‌فتم خودم هماهنگ می‌کردم و تنهایی دنبال کارهایم بودم چون دوربین دنبالم نبود اما خدا را شکر بهداد به خاطر سرشناس تر بودن دوربین دنبالش بود و دکتر باقری هم همه جا مقابل دوربین حضور داشت و وقتی می‌گفتم کار من را هم انجام بدهید می‌گفت در ترافیک گیر کردم؛ در نهایت بعد از اینکه از اتاق عمل آمدم تشریف آوردند عکس انداختند و در فضای مجازی گذاشتند. 

سعید محمد پور با اشاره به آینده وزنه بردای ایران گفت: وزنه برداری ما آینده‌ای ندارد و نابود شده است مگر اینکه یک تغییر و تحول درست و حسابی ایجاد شود. جالب اینجاست وضعیت وزنه برداری خودمان این گونه است  بعد در انتخابات فدراسیون جهانی شرکت کرده‌اند که وزنه برداری دنیا را نجات بدهند. الان پشت مقام دومی تیمی پنهان شده‌اند در صورتی که ورزش ما انفرادی است مقام دوم تیمی ارزشی ندارد و در صورتی قابل قبول می‌شود که در انفرادی هم نتایج خوبی کسب کنیم. ما در وزن غیر المپیکی دو مدال و در وزنه المپیکی یک مدال کسب کردیم آن هم با این سطح پایینی که مسابقات داشت و کشوری مانند چین شرکت نکرده بود. من واقعا برای بچه‌ها خوشحالم که مدال گرفتند اما نباید خودشان را گول بزنند که قهرمان جهان شدیم بلکه باید تلاششان را خیلی بیشتر کنند چون سطح رقابت آن طور که واقعا باید باشد نبود.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: باید یک برنامه ریزی درست داشته باشیم؛ علی مرادی امتحان خود را چه در قدیم چه الان پس داده است. در دوره جدید مدیریتش هم کلی وعده داد و هیچ کدام عملی نشد چه ساخت خانه وزنه برداری چه بهبود تجهیزات که الان نگاه کنید تجهیزات برای 15 سال پیش است؛ به هر حال من با وجود شرایط فعلی هیچ آینده روشنی برای وزنه برداری کشورم نمی‌بینم.

                                                                                                                                                                     

  • ناشناس ارسالی در

    آفرین آقای محمد پور آفرین حرف تو حرف دل ماست

دیدگاه تان را بنویسید