یک باور غلط درباره بازی‌های دوستانه ایران/ بازی با سنگال و غنا را نسوزانیم

مسئولان فدراسیون فوتبال به خاطر یک باور غلط، در حال از دست دادن فرصت بازی با تیم‌هایی مانند غنا و سنگال هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تیم ملی ایران باید در خرداد ماه در پنجره بازی‌های ملی چندین دیدار دوستانه را به منظور حضور در جام جهانی 2022 برگزار کند اما هنوز هیچ دیداری رسمی و قطعی نشده است. با این حال بحث‌ها پیرامون دیدار با ونزوئلا و چندین تیم آفریقایی مانند سنگال و غنا است.

در چنین شرایطی، رقبای ایران مشفول برنامه‌ریزی و هماهنگی دیدارهای تدارکاتی خود هستند. تیم ملی آمریکا که حریف ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است در دیداری دوستانه به مصاف مراکش خواهد رفت. طبق اعلام فدراسیون فوتبال مراکش این بازی در اول ماه ژوئن و به میزبانی اوهایو برگزار خواهد شد.

اما نکته جالب این است که بدون وجود هیچ تیم آفریقایی در گروه B، آمریکا قصد دیدار با تیمی از قاره آفریقا را دارد اما مسئولان فدراسیون فوتبال ایران دیدار با سنگال و غنا را به علت اینکه فوتبال این کشورها شباهتی به تیم‌های حاضر در گروه ایران ندارد، پس زده‌اند.

حتی تیم ملی برزیل هم بدون اینکه تیمی از آمریکای شمالی یا آسیا در گروهش باشد، در خرداد با ژاپن، گواتمالا و کلمبیا دیدار خواهد کرد. در واقع این یک تصور اشتباه در دوره حاضر باید حتما با تیم‌هایی بازی کرد که از یک قاره واحد باشند.

در واقع کارشناسان معتقدند فوتبال امروزی به این شکل نیست که حتما شرق آسیایی‌ها مانند ژاپن و کره سرعتی و یا آفریقایی‌ها فیزیکی باشند و در پی استعدادیابی، اکثریت تیم‌ها از همه نوع بازیکنی برخوردار هستند و مسئله بر سر این است که بتوان با تیم‌هایی دیدار کرد که کیفیت بالایی داشته باشند.

با این اوضاع و احوال تیم ملی ایران هم نباید فرصت بازی با دو تیم خوب مانند سنگال و غنا را از دست بدهد و در عوض به سراغ تیمی مانند نیوزیلند برود که باز هم هیچ تیمی از قاره این کشور با ایران همگروه نیست و حتی از کیفیت فنی پایینی برخوردار است.

دیدگاه تان را بنویسید