باتجربه ترین تیم تاریخ ایران در قطر

در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ایران باتجربه ترین ترکیب خود را حاضر می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم ملی فوتبال ایران برای سومین بار متوالی حضور در جام جهانی را تجربه خواهد کرد که این موضوع منجر به حضور بازیکنان بسیار باتجربه‌تر از هر زمان دیگری در ترکیب تیم ملی خواهد شد. در حال حاضر بیش از ۱۰ بازیکن تیم ملی ایران دارای تجربه یک بار حضور در جام جهانی و سه بازیکن تجربه دو بار حضور در جام جهانی هستند که در جام جهانی ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.

ایسنا نوشت: احسان حاج‌صفی، کریم‌ انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش سه بازیکن تیم ملی با ۲ بار تجربه حضور در جام جهانی هستند که به احتمال بسیار زیاد در جام جهانی ۲۰۲۲ حاضر خواهند بود و از این حیث به مسعود شجاعی به عنوان باتجربه ترین بازیکنان ایرانی در جام جهانی می رسند.

همچنین بازیکنانی مانند سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مجید حسینی و امیر عابدزاده نفراتی هستند که در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشتند و هم اکنون عضوی از تیم ملی ایران هستند.

نتیجه با این ترکیب، ایران باتجربه‌ترین تیم‌ملی تاریخ خود را در جام‌های جهانی خواهد داشت و حداقل برای یک بار هم که شده، حال و هوای جام جهانی را لمس کرده و در بازی‌های دشوار به میدان رفته است.

این اتفاق در حالی است که در ادوار گذشته ایران همواره با کمبود تجربه در جام جهانی مواجه بود و به همین دلیل در طول تورنمنت دچار مشکل می‌شد و بازیکنان قبل از اینکه با جو و فضای حاکم بر مسابقات آشنا شوند، بازی‌ها را واگذار می‌کردند.

نگاهی به دوره‌های گذشته نشان می‌دهد که بازیکنان اندکی در هنگام حضور در یک دوره از جام جهانی حداقل یک بار قبل از آن تجربه حضور در این رقابت‌ها را داشته‌اند:

۱۹۷۸ (اولین حضور در جام جهانی): -

۱۹۹۸ (دومین حضور با وقفه ۲۰ ساله): -

۲۰۰۶ (سومین حضور در جام جهانی):

علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا (دومین حضور)

۲۰۱۴ (چهارمین حضور در جام جهانی):

جواد نکونام، مسعود شجاعی (دومین حضور)

۲۰۱۸ (پنجمین حضور در جام جهانی):

مسعود شجاعی (سومین حضور)

علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی، رضا قوچان نژاد، کریم انصاری‌فرد، پژمان منتظری، اشکان دژاگه (دومین حضور)

احتمالی: ۲۰۲۲ (ششمین حضور در جام جهانی):

احسان حاج‌صفی، کریم‌ انصاری‌فرد و علیرضا جهانبخش (سومین حضور)

سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، سامان قدوس، مجید حسینی و امیر عابدزاده (دومین حضور)

 

دیدگاه تان را بنویسید