جی پلاس

رنج بزرگ و همیشگی تیم ملی فوتبال/ بازی تدارکاتی در کار نیست

تیم ملی فوتبال ایران همچنان از کمبود بازی تدارکاتی رنج می‌برد و از رقبای خود مانند عراق و بحرین عقب افتاده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در شرایطی دیدارهای رسمی و دوستانه ملی در اقصی نقاط جهان پیگیری می‌شود که تیم ملی ایران هم به علت نداشتن بازی تدارکاتی، به تهران بر می گردد. این اتفاق در حالی است که رقبای اصلی ایران مانند عراق و بحرین در پنجره فیفادی، هر کدام دو دیدار دوستانه را برای افزایش امادگی خود برگزار خواهند کرد.

اتفاقی که بار‌ها در گذشته باعث دلخوری مربیانی مانند کی‌روش شده بود و در زمان مارک ویلموتس هم این مشکل برطرف نشد و حالا به دوره مربیگری دراگان اسکوچیچ هم رسیده است.

*پایان زودهنگام اردوی تیم ملی به خاطر نبود بازی دوستانه

مسئولان فدراسیون فوتبال برای هماهنگی بازی‌های تدارکاتی تیم‌ ملی در ماه گذشته، به سراغ رقبای همیشگی ایران یعنی ازبکستان، سوریه و حتی فلسطین رفتند که از این بین بازی با ازبکستان هماهنگ شد و سوریه و فلسطین درخواست ایران را نپذیرفتند.

در ادامه به علت حضور مالی در ترکیه، توافقات نهایی با این تیم برای انجام بازی انجام شده بود که به علت ابتلای بازیکنان مالی به ویروس کرونا، دولت ترکیه و مقامات فیفا اجازه برگزاری این بازی را ندادند.

تا اینکه نوبت به ماه جاری رسید تا فدراسیون به نوعی خلاء موجود در ماه گذشته را برطرف کند که این بار یک قدم عقب‌تر رفت و فقط بازی با بوسنی برای تیم ملی هماهنگ شد و در نهایت ملی‌پوشان نتوانستند دومین دیدار تدارکاتی خود را برای افزایش آمادگی انجام دهند.

این در شرایطی است که رقیبان ایران در آسیا با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند. کره‌جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و حتی چین از فرصت فیفادی بهترین بهره‌برداری را می‌کنند و بازی‌های جدی و خوبی با بهترین تیم‌های جهان انجام می‌دهند، اما ایران همچنان از پیدا کردن یک حریف حتی ساده هم ناتوان است.

*بحرین و عراق همچنان در اردو هستند

بعد از اتمام اردو، امیر عابدزاده دروازه‌بان تیم ملی به صورت تلویحی اشاره‌ای به این موضوع کرد و گفت که متاسفانه اردوی ایران کوتاه بود و بازیکنان فقط دو جلسه تمرین برگزار کردند!

نکته اصلی اینجاست که از الان تا ماه مارس میلادی یعنی فروردین 1400 تیم‌های ملی فرصتی برای انجام بازی دوستانه و رسمی نخواهند داشت ولی فدراسیون فوتبال این فرصت را به راحت‌ترین شکل ممکن از دست داد و کادرفنی جدید تیم ملی که به دنبال رسیدن به یک ترکیب ایده‌آل برای این تیم است، نتوانست تفکرات خود را در یک دیدار دیگر اجرا کند.

در عوض عراق در همین پنجره با اردن و ازبکستان بازی خواهد کرد. بحرین نیز اردن و امارات را در برنامه بازی های تدارکاتی خود دارد که هر دو تیم اصلی ترین رقیب ایران در راه صعود به مرحله بعد هستند.

این ضعف قدیمی فعلا در دوره اسکوچیچ هم نمود داشته و هنوز تیم مدیریتی فدراسیون فوتبال و همینطور سرمربی کروات نتوانستند آن را حل کنند.

دیدگاه تان را بنویسید