جی پلاس

کریم بنزما؛ پادشاه مادرید که بزرگان اروپا را سلاخی می کند + عکس

کریم بنزما از مهاجمی در سایه، تبدیل به پادشاه رئال مادرید شده و این روزها جزو آماده ترین مهاجمان فوتبال جهان است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کریم بنزما در دو بازی متوالی برای رئال مادرید و آن هم مقابل تیم ها بزرگی مانند پاری سن ژرمن و چلسی موفق به ثبت هت تریک شد تا نشان دهد که در 34 سالگی یکی از خطرناک ترین مهاجمان فوتبال جهان است.

ستاره فرانسوی که سیزدهمین فصل خود را در رئال مادرید می‌گذراند، از یک زوج عالی با رونالدو به پادشاه مادریدی‌ها بدل شد و حالا ستاره‌ای بی‌بدیل در دنیای فوتبال است. مهاجم فرانسوی که سال ها زیر سایه رونالدو قرار داشت و بعدها با حواشی مختلفی دست و پنجه نرم کرد و از تیم ملی کشورش دور شد، طی دو، سه فصل اخیر توانسته ارزش های خود را در ترکیب رئال مادرید نشان دهد و جایی در تالار مشاهیر این تیم برای خود دست و پا کند.

کاپیتان و رهبر کنونی رئال مادرید تاثیرگذارترین بازیکن جهان در مجموع گل زده و پاس گل در فصل جاری فوتبال اروپا است و موفقیت تیمی با رئال تا پایان سال جاری شاید تضمین کننده تصاحب توپ طلای فوتبال جهان برای او باشد.

تاثیرگذاری او در ترکیب رئال مادرید به نحوی است که غیبتش در دیدار با بارسلونا هم به قیمت یک شکست سنگین برای مادرید تمام شد اما او در سه بازی اخیر خود برای مادرید موفق به زدن 8 گل شده و توپخانه کریم کاملا روشن است.

بنزما در این فصل 36 بار برای رئال مادرید به میدان رفته و توانسته آمار خیره‌کننده 37 گل و 13 پاس گل را به نمایش گذارد. رئال با حضور این بازیکن توانسته فاصله‌ای عالی با دیگر رقیبان خود در لالیگا به وجود آورد. آنها اکنون با 12 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا مدعی اصلی قهرمانی در اسپانیا محسوب می‌شوند.

ستاره فرانسوی در لالیگا با 24 گل و 10 گل اختلاف نسبت به نفر دوم، آقای گل لالیگاست و به احتمال فراوان جایزه «پی‌چی‌چی» را بار دیگر بدست خواهد آورد. او با 10 پاس گل، بهترین پاسور لالیگا نیز است.

 

کریم بنزم/ رئال مادرید

بنزما اکنون برای رئال مادرید 316 گل به ثمر رسانده و در جایگاه سوم برترین گلزنان تاریخ رئال قرار گرفته است. او تنها 8 گل با رائول فاصله دارد تا جایگاه دوم را بدست آورد. رونالدو با اقتدار در صدر جدول گلزنان رئال مادرید جای دارد.

بنزما از یک دستیار و زوج رونالدو به یکی از بهترین بازیکنان دنیا بدل شد. او در این سال‌ها بار رئال را به دوش کشید و توانست به «پادشاه کریم» ملقب شود.

تنها دو بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا، در دو مرحله متوالی حذفی موفق به هت تریک شده اند:

کریستیانو رونالدو (2016/17) هت تریک مقابل بایرن مونیخ، هت تریک مقابل اتلتیکومادرید

کریم بنزما(2021/22) هت تریک مقابل پاریسن‌ژرمن، هت تریک مقابل چلسی

برترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا:

کریستیانو رونالدو 140 

مسی 125 

لواندوفسکی 85 

بنزما 81

سریع ترین دبل با ضربه سر در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا:

114 ثانیه همو فایفنبرگر (سالزبورگ) مقابل آئک آتن 3 بر 1 در سال 1994

117 ثانیه هرنان کرسپو (اینترمیلان) مقابل آژاکس 2_1 در سال 2002

165 ثانیه کریم بنزما (رئال مادرید) مقابل چلسی در سال 2022

کریم بنزم/ رئال مادرید/ وینیسیوس

دیدگاه تان را بنویسید