گزارش جی پلاس

مروری بر یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان| درخشش تیم های کوچک و وداع زودهنگام رونالدو و مسی

حذف پاری‌سن ژرمن و منچستریونایتد و شگفتی سازی تیم های کوچک از اتفاق های مهم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با درخشش تیم های کوچک و کامبک به یادماندنی رئال مادرید به پایان رسید. بایرن مونیخ، چلسی، منچسترسیتی، لیورپول، بنفیکا، اتلتیکومادرید و ویارئال هم توانستند به یک چهارم نهایی صعود کنند. ناکامی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از دیگر اتفاق های مهم این مرحله بود. 

در یکی از مهم ترین بازی ها رئال مادرید در حالی در سانتیاگو برنابئو به مصاف پاری‌سن ژرمن رفت که باید شکست یک بر صفر را جبران می کرد. کیلیان ام‌باپه پیش از پایان نیمه اول دروازه سفیدپوشان را باز کرد اما شاگردان کارلو آنچلوتی ناامید نشدند و کریم بنزما به لطف اشتباه دوناروما بازی را یک -یک کرد. مهاجم فرانسوی در ادامه دو گل دیگر به ثبت رساند تا مادرید با پیروزی ۳ بر یک راهی دور بعد شود. بنزما مسن ترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان لقب گرفت که هت تریک می کند و سه گلی که در ۱۷ دقیقه به ثمر رساند در میان سریع ترین هت تریک های تاریخ این رقابت ها قرار گرفت. او نخستین بازیکنی نام گرفت که در لیگ قهرمانان مقابل پاری‌سن ژرمن سه گل به ثمر می رساند. بنزما همچنین با به ثمر رساندن ۳۰۹ گل از رکورد آلفردو دی استفانو پیشی گرفت و سومین گلزن برتر رئال مادرید شد.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

مسی در این دیدار هم کم فروغ ظاهر شد و چند روز بعد در پارک د پرنس توسط هواداران پاریس هو شد. ستاره آرژانتینی برای نخستین بار در دو فصل پیاپی از حضور در یک چهارم نهایی بازماند. او دوباره مقابل رئال مادرید در گلزنی ناکام بود. یولیان دراکسلر هم یک رکورد عجیب به نام خود ثبت کرد. او در سال ۲۰۱۶ با پیروزی ۲ بر صفر به سانتیاگو برنابئو رفت اما این برتری برای صعود تیمش کافی نبود‌. یک سال بعد با برد ۴ بر صفر به نوکمپ رفت اما پاریس حذف شد. در سال ۲۰۱۹ با پیروزی ۲ بر صفر در اولدترافورد شاهد شکست تیمش در پارک د پرنس بود. هافبک آلمانی در برنابئو دوباره یک شکست تلخ را تجربه کرد. در دیگر بازی چهار شنبه شب سیتی در نبود بعضی ستاره های خود مقابل اسپورتینگ لیسبون بدون گل مساوی کرد و با توجه به پیروزی ۵ بر صفر در بازی رفت در جمع هشت تیم برتر قرار گرفت.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا لیورپول دیگر تیم انگلیسی در آنفیلد با یک گل مغلوب اینتر شد. گل لائوتارو مارتینس برای جبران شکست ۲ بر صفر در دیدار رفت کافی نبود. چلسی هم که در بازی رفت با دو گل لیل را شکست داده بود با پیروزی ۲ بر یک به دور بعد صعود کرد. بوراک ییلماز تک گل میزبان را به ثمر رساند و بهترین گلزن ترک در مرحله حذفی لیگ قهرمانان لقب گرفت (سه گل). پولیسیچ مانند دیدار رفت گلزنی کرد و توانست نخستین بازیکن کونکاکاف شود که به چنین رکوردی دست می یابد. گل دوم چلسی را آسپیلیکوئتا به ثمر رساند. تنها تیم انگلیسی ناکام منچستریونایتد بود. شیاطین سرخ نتوانستند از دفاع سرسخت اتلتیکو مادرید عبور کنند و با شکست یک بر صفر از این رقابت ها کنار رفتند.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رنان لودی اولین گلش را در لیگ قهرمانان به ثمر رساند و اتلتیکو مادرید در حالی به یک چهارم نهایی صعود کرد که هیچ یک از بازی های خانگی اش را با پیروزی به پایان نرساند. برای نخستین بار چنین اتفاقی در لیگ قهرمانان می افتد.  از طرفی ناکامی های دیگو سیمئونه مقابل رونالدو پایان یافت. سرمربی آرژانتینی در فصل های ۱۴-۲۰۱۳، ۱۵-۲۰۱۴، ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶ برابر رئال مادرید رونالدو مغلوب شده بود و در فصل ۱۹-۲۰۱۸ مقابل یوونتوس رونالدو شکست خورده بود. رونالدو پس از جدایی از رئال مادرید همچنان در لیگ قهرمانان ناکام است. او چهار فصل پیاپی است که فراتر از یک چهارم نهایی را تجربه نمی کند و سه فصل پیاپی است که تیمش در یک هشتم نهایی حذف می شود. ستاره پرتغالی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ نتوانست در دیدار رفت و برگشت گلزنی کند. 

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

ویارئال، دیگر تیم اسپانیایی شگفتی ساز شد و در تورین با سه گل یوونتوس را شکست داد. شاگردان اونای امری که در بازی رفت به تساوی یک -یک دست یافته بودند این بار ۹۰ دقیقه دروازه‌شان را بسته نگه داشتند. روبرت مورنو در دقیقه ۷۸ از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را به ثمر رساند‌. سپس پائو تورس برای دومین بار دروازه یوونتوس را باز کرد و سومین گل توسط دانیوما از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید تا بانوی پیر یکی از سنگین ترین شکست های خانگی اش را در تاریخ لیگ قهرمانان تجربه کند. بنفیکا هم شگفتی ساز شد و آژاکس را در هلند شکست داد. تیم پرتغالی با یک دفاع سازمان یافته اجازه گلزنی به یکی از زهردارترین خط حمله های این فصل لیگ قهرمانان نداد و تک گل نونز برای صعودش کافی بود. آخرین باری که بنفیکا به یک چهارم راه یافته بود به سال ۲۰۱۶ برمی گشت.

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بایرن مونیخ در آلیانز آره‌نا جشنواره گل به راه انداخت و ۷ بر یک سالزبورگ را شکست داد. روبرت لواندوفسکی در ۲۲ دقیقه هت تریک کرد و با ۱۲ گل در صدر بهترین گلزنان این فصل لیگ قهرمانان قرار گرفت. توماس مولر دبل کرد و سرژ گنبری و لروی سانه هم گلزنی کردند. هشت تیم راه یافته به یک چهارم نهایی جمعه حریفانشان را خواهند شناخت. 

دیدگاه تان را بنویسید