گزارش جی پلاس

مروری بر دیدارهای رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان| درخشش تیم های انگلیسی و تاریخ سازی عجیب در اروپا

تیم های انگلیسی در آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا درخشیدند و مهاجم آژاکس نامش را در تاریخ این رقابت ها ماندگار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، دیدارهای رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد و تیم های انگلیسی با پیروزی های ارزشمندی که به دست آوردند به حضور در مرحله بعد نزدیک شدند. منچسترسیتی در لیسبون، اسپورتینگ را گلباران کرد و پنج بار دروازه تیم پرتغالی را باز کرد. شاگردان پپ گوادریولا در نیمه اول چهار گل به ثمر رساندند. پیش از این بازی تیم میزبان هرگز در ۴۵ دقیقه نخست مرحله حذفی لیگ قهرمانان چنین شکستی را تجربه نکرده بود. برناردو سیلوا در این دیدار دبل کرد و ریاض محرز، فیل فودن و رحیم استرلینگ دیگر گل های سیتیزن ها را به ثمر رساندند. 

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

لیورپول هم در میلان برابر اینتر پیروز شد. شاگردان یورگن کلوپ در نیمه دوم از فرصت هایشان به بهترین شکل استفاده کردند و تنها دو ضربه در چارچوب خود را به گل تبدیل کردند. روبرتو فیرمینو و محمد صلاح این گل ها را به ثمر رساندند. اینتر میزبان تنها یک بار تیرک دروازه لیورپول را به لرزه درآورد اما بدون داشتن حتی یک ضربه در چارچوب بازی را به پایان رساند. تیم ایتالیایی برای جبران این شکست کار دشواری در آنفیلد خواهد داشت. یک هفته بعد چلسی در خانه خود با دو گل لیل را مغلوب کرد. کای هاورتس و کریستین پولیسیچ دروازه تیم فرانسوی را باز کردند.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچستریونایتد تنها تیم انگلیسی بود که نمایش ضعیفی داشت و خوش شانس بود که با شکست مادرید را ترک نکرد. ژائو فلیکس در دقایق نخست بازی با یک ضربه سر زیبا دروازه شیاطین سرخ را باز کرد. اتلتیکو تیم برتر میدان بود و اجازه کار به مهمانش را نداد. تنها یک اشتباه موجب شد الانگا بازی را به تساوی برساند. روخی بلانکو دو بار تیرک دروازه یونایتد را در نیمه اول و دوم لرزاند اما توپ هایش وارد دروازه نشدند. کریستیانو رونالدو که روزهای خوبی را سپری نمی کند و مدام از او انتقاد می شود در رقابت های محبوبش هم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

دیدار بزرگ این مرحله در پاریس بین دو تیم پاری‌سن ژرمن و رئال مادرید برگزار شد. میزبان تیم برتر میدان بود و سفیدپوشان تنها دفاع کردند. با این حال PSG  فرصت های زیادی را از دست داد و لیونل مسی ضربه پنالتی اش را نتوانست به گل تبدیل کند. مهاجم پاری‌سن ژرمن نامش در کنار تیری آنری قرار گرفت که بیش از هر بازیکنی در لیگ قهرمانان پنالتی از دست داده است (پنج بار). همچنین ناکامی های ستاره آرژانتینی برابر مادرید ادامه یافت. او چهار سال است که برابر سفیدپوشان نه گلی به ثمر رسانده و نه پاس گل داده است. عملکرد مسی با انتقاد شدید فرانسوی ها روبرو شد و اکیپ به او امتیاز ۳ داد. ستاره این دیدار کیلیان ام‌باپه بود که با گل زیبایش پیروزی یک بر صفر را برای پاریس رقم زد. 

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

بایرن مونیخ که هفته را با شکست عجیب ۴ بر یک مقابل بوخوم آغاز کرده بود برابر سالزبورگ هم نمایش خوبی از خود نشان نداد و در لحظات پایانی تنها توانست از شکست فرار کند. دفاع باورایی ها در غیاب چند مهره بزرگ خود باز هم متزلزل نشان داد و آدامو در دقیقه ۲۱ دروازه مهمان را باز کرد. کینگزلی کومان با گلی که در دقیقه ۹۰ به ثمر رساند توانست شرایط را برای بایرن در بازی برگشت بهتر کند. دیدار یوونتوس و ویارئال هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دوسان ولاهوویچ تنها به ۳۳ ثانیه نیاز داشت تا در نخستین بازی اش در لیگ قهرمانان گلزنی کند. مهاجم ۲۲ ساله رکورد جدیدی را در تاریخ این رقابت ها به ثبت رساند. دنی پارخو گل مساوی را در نیمه دوم به ثمر رساند تا همه چیز در بازی برگشت مشخص شود. 

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

سباستین آلر در مرحله حذفی هم درخشید. مهاجم آژاکس البته شب عجیبی را گذراند و پس از گل به خودی برابر بنفیکا یک گل دیگر به ثمر رساند و اشتباهش را جبران کرد. او چهارمین بازیکن تاریخ این رقابت ها قرار گرفت که در دور حذفی در یک بازی هم گل زد و هم گل به خودی. آلر در هفتمین بازی خود در لیگ قهرمانان هم گلزنی کرد و تعداد گل هایش را به عدد یازده رساند. هیچ بازیکنی تا دیشب (چهارشنبه) چنین رکوردی را به ثبت نرسانده بود. رومن یارمچوک در نیمه دوم بازی را به تساوی ۲ بر ۲ رساند تا بنفیکا همچنان به صعود امیدوار باشد.

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

 

دیدگاه تان را بنویسید