جی پلاس

چرا استقلال و پرسپولیس دست از سناریوسازی بر نمی‌دارند؟

پس از تساوی استقلال مقابل پیکان، استقلالی ها مانند پرسپولیسی ها در توجیه شرایط خود به نیروهایی خارج از زمین اشاره کردند که نمی خواهند این تیم قهرمان شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ در روزهایی که استقلال و پرسپولیس مشکلات زیادی دارند و در کورس قهرمانی همدیگر را تعقیب می کنند، «نمی‌خواهند ما قهرمان شویم» تبدیل به وجه اشتراک این دو تیم در هفته‌های اخیر شده است. البته ریشه این جمله به چندین سال گذشته بر می گردد که هر دو تیم در هنگام باخت یا مساوی، این جمله را به کار می برند.

یحیی گل محمدی و بازیکنانش بعد از دربی تهران و در روزهای گذشته به طور مرتب از این گفته اند که نمی خواهند پرسپولیس به ششمین قهرمانی خود دست یابد. او مشخص نکرده که این افراد چه کسانی هستند اما هر اتفاقی پیرامون تیمش از پرداخت نشدن دستمزد بازیکنان تا جریمه یا محرومیت و در نهایت مشکلات داوری را سازمان یافته می داند تا جلوی قهرمانی تیمش را بگیرد.

همین شرایط در اردوی استقلال هم حاکم است. فرهاد مجیدی بعد از اخراج مدافع خارجی تیمش، همین جملات را با اشاره به مشکلات تیمش بیان کرد و از این گفت که نمی‌خواهند تیمش قهرمان شود.

دو تیم بزرگ پایتخت در پنج، شش سال گذشته هر بار این فرضیه را مطرح کرده اند که عده ای نمی خواهند آن ها قهرمان شوند!

حال این وضعیت را با جملات اخیر پپ گواردیولا مقایسه کنید که در آستانه دیدار تیمش با لیورپول گفته که اگر تیم رقیب قهرمان شد، قهرمانی را به آن‌ها تبریک می گوید.

رقابت دو تیم آماده انگلیسی یعنی سیتی و لیورپول با حداقل امتیاز دنبال می‌شود و در این هفته‌ها هیچ گاه سخنی از دست های پشت پرده و نیروهای ویژه برای قهرمانی تیمی خاص مطرح نبوده اما دو تیم استقلال و پرسپولیس هر ناکامی و توقفی را ناشی از کمبودهای خود نمی دانند و اعتقاد دارند که نیرویی یا قدرتی نمی خواهد آن‌ها قهرمان شوند! حال باید دید این کدام نیرو است که نمی خواهد هر دو تیم قهرمان شوند؟

دیدگاه تان را بنویسید