جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| گاسکوئین، نابغه ای که اعتیاد به الکل زندگی اش را نابود کرد

هافبک انگلیسی از نوجوانی به الکل اعتیاد پیدا کرد و در طول دوران حرفه ای و پس از بازنشستگی دست از نوشیدن بر نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پل گاسکوئین یکی از مستعدترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس بود و از بهترین های دهه ۹۰ به حساب می آمد اما این دوران درخشان تحت تاثیر اعتیاد به الکل و مواد مخدر قرار گرفت و پس از خداحافظی از فوتبال وضعیتش روز به روز بدتر شد تا جایی که بارها در بیمارستان و مراکز بازپروری بستری شد. 

گاسکوئین که در حومه شهر نیوکاسل در غیاب پدر بزرگ شد و شاهد مرگ یکی از دوستان صمیمی اش در سانحه رانندگی بود از ۱۴ سالگی شروع به مصرف بی رویه الکل کرد‌. او از حملات عصبی رنج می برد و برای کنترل آن الکل مصرف می کرد. هافبک انگلیسی در یکی از بازی های گلاسکو رنجرز نیمه نخست بدی را تجربه کرد و در رختکن بطری پنهان کرده بود تا نوشیدنی الکلی بخورد البته با اجازه سرمربی. او در نیمه دوم درخشید و به همین خاطر باور کرده بود الکل اعصابش را کنترل می کند و می تواند استعدادش را در فوتبال نشان دهد. 

ستاره فوتبال انگلیس در سال ۱۹۹۲ به ایتالیا رفت تا برای لاتزیو بازی کند که در آنجا با دیگو آرماندو مارادونا روبرو شد. گاسکوئین درباره آن روز گفت: "پس از سه روز متوالی نوشیدن در دیزنی لند قرار شد در اسپانیا برابر سویا به میدان بروم‌. در تونل به مارادونا گفتم که من مست هستم و او به من گفت: نگران نباش من هم مست هستم." گاسکوین در سال ۲۰۰۲ دو سال قبل از بازنشستگی بلاخره به اعتیاد خود اعتراف کرد و در کلینیکی در آمریکا بستری شد. 

هافبک سابق نیوکاسل در سال ۲۰۰۵ به دلیل کتک زدن یک  عکاس دستگیر شد. استیو فارل برای عکس گرفتن از گاسکوئین اجازه گرفت. "گازا" به او نزدیک شد و گفت: "نه، اما مگر برای تو اهمیتی دارد، درست است؟" سپس با دست چپش به او ضربه زد و شکافی بالای ابروی عکاس ایجاد کرد که موجب شد خونریزی کند. گاسکوین چند سال بعد در مراسم امضا به یک عکاس حمله کرد که در حال عکس گرفتن از او بود. 

رفتارهای نامناسب گازا در زندگی شخصی اش نیز دیده شد. شریل فایلز، همسرش به خاطر رفتارهای خشونت آمیز در سال ۱۹۹۹ از او جدا شد. رابطه او با آماندا توماس (نامزدش) در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید‌. توماس سپس با آندره استون آشنا شد که گاسکوئین نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او شروع به نوشتن توئیت های تهدید آمیز کرد و حتی یک بار به توماس زنگ زد و گفت: "تو را نابود خواهم کرد." در نهایت نامزد سابقش از او شکایت کرد. چند سال بعد به دلیل تعرض (لمس کردن) به یک زن در قطار راهی دادگاه شد.  

بازیکن انگلیسی اوایل سال ۲۰۰۸ پس از دستگیری توسط پلیس برخلاف میلش به آسایشگاه روانی فرستاده شد. او پدرش را مقصر این اتفاق می دانست و چند سال بعد خشم خود را روی جسد پدرش خالی کرد. گاسکوین در این رابطه اظهار کرد: "زمانی که من و او در اتاق بیمارستان تنها بودیم، درگذشت. من رفتم روی تخت و به او ضربه زدم‌، یک بار با سر و یک بار با مشت. سپس کنارش دراز کشیدم و برای ۴۵ دقیقه در آغوشش گرفتم." 

گاسکوئین در سال ۲۰۱۳ در حالی که کاملا مست بود در یک مراسم خیریه حاضر شد و در آنجا غش کرد. یک سال بعد بیرون از خانه اش پلیس او را مست پیدا کرد در حالی که یک بطری در دستانش بود و روی زمین افتاده بود. تصاویری از او منتشر شد که همه را تحت تاثیر قرار داد. گازا در سال ۲۰۱۵ دوباره راهی بیمارستان شد. این بار غرق در خون بود. او دستانش را با لیوان بریده بود و پس از این که هشیاری اش را به خاطر مستی از دست داده بود روی زمین افتاده بود.

ستاره سابق نیوکاسل دوباره راهی بیمارستان شد، این بار با صورتی غرق در خون! او در خیابان به دنبال نوشیدنی و سیگار بود که صورتش آسیب دید. تابستان ۲۰۱۶ تصاویر تکان دهنده ای از گازا منتشر شد. او سیگار به دهان از تاکسی پیاده شد در حالی تنها روب دوشامبر بر تن داشت، بدون لباس زیر و پابرهنه. گاسکوئین چند ماه بعد بلاخره تصمیم گرفت اعتیاد به الکلش را درمان کند. او اکنون در وضعیت خوبی به سر می برد اما به گفته خودش همیشه یک الکلی باقی خواهد ماند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید