نشست خبری سوپرجام| گل‌محمدی: وضعیت مالی خیلی خراب است/ نکونام: برای چهار جام می‌جنگیم

نشست خبری یحیی گل محمدی و جواد نکونام سرمربیان تیم‌های پرسپولیس و فولاد پیش از بازی سوپرجام برگزار شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و فولاد خوزستان در جریان دیدار سوپرجام فوتبال ایران، از ساعت ۱۷:۱۵ فردا (دوشنبه) در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی به مصاف یکدیگر خواهند رفت که به همین منظور، نشست خبری سرمربیان دو تیم امروز (یک‌شنبه) 17 بهمن برگزار شد.

پرسپولیس فجرسپاسی شیراز یحیی گل محمدی

گل محمد: وضعیت مالی پرسپولیس خراب است

یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: خوشحالیم که در شهر سیرجان هستیم. از همه هواداران تشکر می‌کنیم که ما را مورد لطف خود قرار دادند. سوپرجام در ظاهر یک بازی است اما چکیده‌ای از لیگ و جام حذفی است. یعنی حاصل زحمات یک سال تیم قهرمان لیگ و جام حذفی است. زحمات زیادی کشیده شده تا به این مرحله برسیم و دو تیم این  بازی را انجام بدهند. تلاش زیادی انجام شده، عرق‌های زیادی ریخته شده و خون دل‌های زیادی خورده شده تا دو تیم به این مرحله برسند و بتوانند در سوپرجام برابر هم قرار بگیرند.

او ادامه داد: امیدوارم برابر تیم خوب فولاد بازی خوبی انجام دهیم. فولاد همیشه تیم قابل احترامی بوده و امسال نیز با حضور آقای نکونام وضعیت این تیم بهتر شده است. شخصا به سبک مربیگری جواد نکونام علاقه دارم و مطمئنم می‌تواند در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. فولاد تشکیلات خوبی دارد و در نیم فصل به خوبی توانست  خود را تقویت کند و ۵ بازیکن خوب بگیرد.

سرمربی تیم پرسپولیس تصریح کرد: ما هم با توجه به اتفاقاتی که افتاد و مشکلاتی که داشتیم، کار را شروع کردیم. یک دیدار تدارکاتی مقابل پیکان انجام دادیم. البته برای بازی فردا چند بازیکن مصدوم داریم اما همه بچه‌ها برای بازی فردا  و بردن سوپرجام انگیزه فوق‌العاده‌ای دارند. امیدوارم بازی خوبی باشد. باید از هواداران هم که در این مدت مرا مورد حمایت و لطف خودشان قرار داده و شرمنده‌ام کردند، تشکر کنم. امیدوارم بتوانم تلاش بیشتری داشته باشم. قطعا این موضوع مسئولیت مرا سنگین‌تر می‌کند. به طور قطع باید بیشتر از قبل کار کنم و این کار هم را انجام می‌دهم. ان شاءالله بتوانیم از شرمندگی شان دربیاییم و روزهای خوبی برای آنها رقم بزنیم.

گل‌محمدی در مورد اینکه آیا زمان برگزاری بازی سوپرجام پس از اضافه شدن بازیکنان ملی‌پوش به اردوی تیمش مناسب است، توضیح داد: برخی بازیکنان ملی‌پوش بازی نکردند میلاد سرلک هم مصدوم به پرسپولیس آمد. فقط توانستیم وحید امیری را در این چند روز ریکاوری کنیم. فرشاد فرجی و مهدی ترابی هم فقط با تیم ملی تمرین کرده و بازی نکردند. مقداری از شرایط مسابقه دور بودند اما در بازی تدارکاتی با پیکان کمک کرد تا به شرایط بازی برگردند. به هر صورت هر رفت و آمدی باعث بی‌نظمی شده و شرایط برای تمرینات گروهی ما خیلی سخت‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: خیلی از روزها را بدون بازیکنان ملی‌پوش بودیم و متاسفانه یکی از آنها با مصدومیت وارد اردوی ما شد. امیدوارم تیم با آمادگی کامل و ذهن بزرگ وارد بازی فولاد شویم. همه نفرات ما انگیزه بالایی دارند و نسبت به این موضوع خیلی امیدوار هستیم.

سرمربی پرسپولیس در خصوص میزبانی سیرجان از سوپرجام، اظهار داشت: بهترین شهری که می‌شد، انتخاب کرد همین سیرجان بود. با  توجه به زیرساخت‌های خوب، ورزشگاه زیبا، آرامش و امکانات خوبی که این شهر دارد، بهترین انتخاب انجام شد. باید از تیم داوری که فکر می‌کنم آخرین بازی‌شان در فوتبال ما است تشکر کرده و برای آنها هم آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. زحمات زیادی در این فوتبال کشیدند و از تک تک آنها متشکر هستیم. امیدوارم همیشه سالم و سلامت باشند. در آینده برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

گل‌محمدی  درباره اینکه کدام یک از شرایطی که برای بازگشت به پرسپولیس عنوان کرده بود تاکنون محقق شده است، گفت: از شرایطی که من اعلام کردم تقریبا فقط قرارداد زمین تمرین را بستند که آن را هم هنوز تحویل نگرفتیم. خیلی از مشکلاتی که داشتیم  به ویژه در زمینه جذب بازیکن هنوز حل نشده است. لیست 13-12 نفره‌ای را به باشگاه دادم. اگر دو بازیکن را هم می‌گرفتند راضی بودم اما حتی درباره یک بازیکن هم مذاکرات 10 درصد پیشروی نداشته است. با توجه به شرایط موجود خیلی بعید است بتوانیم یک نفر از این لیست را هم بگیریم.

وی اضافه کرد: شرایط مالی باشگاه پرسپولیس خیلی خراب است. برای جذب هر بازیکن باید پول داشته باشیم اما متاسفانه پولی در باشگاه نیست. با این شرایط نمی توانیم بازیکن مدنظرمان را بگیریم و مجبوریم از روی فیلم و بازیکنانی که فیلم‌شان فرستاده می‌شود، انتخاب کنیم. این کار واقعا خیلی سخت است و تضمینی وجود ندارد این بازیکنان خوب از آب دربیایند.

جواد نکونام لیگ قهرمانان آسیا فولاد خوزستان الوحدات اردن

نکونام: برای چهار جام می‌جنگیم

جواد نکونام سرمربی تیم فولاد خوزستان نیز در نشست خبری پیش از دیدار با پرسپولیس (فینال سوپرجام) اظهار داشت: در ابتدا از هیات فوتبال کرمان و مسئولان باشگاه گل‌گهر تشکر می‌کنم و امیدوارم بازی فردا بازی خوبی برای هر دو تیم باشد. باعث افتخار ما است که در سوپرجام هستیم، تنها تیمی در ایران هستیم که در هر چهار جام حضور دارد و برای هر 4 جام هم تلاش می‌کنیم.

وی افزود: بازی فردا بازی سخت و سنگینی است، یک بازی است و یک جام. هر  دو تیم یکدیگر را می‌شناسند، تیم ما باید از کمترین فرصت‌ها استفاده کند و مثل بازی لیگ با تمرکز بالا بازی کند. به بازیکنانم گفته‌ام که باید با تمرکز کار کنیم و مقابل تیم حرفه‌ای حریف نیازمند تمرکز هستیم. آنطور که شنیدم اکبریان فردا قضاوت آخر خود را انجام می‌دهد، به او بابت همه قضاوت‌های خوبی که در ایران انجام داده خسته نباشید می‌گویم و برای وی در ادامه زندگی شخصی و ورزشی آرزوی موفقیت می‌کنم. توقع ما این است فردا اکبریان مثل بازی های گذشته بهترین قضاوت را داشته باشد. متاسفانه در ایران به تیم‌های بزرگ نگاه متفاوت وجود دارد اما امیدوارم فردا داوری عادلانه‌ای را از سوی آقای اکبریان شاهد باشیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در خصوص اینکه ایا موافق برگزاری بازی در چنین زمانی بود یا خیر گفت: این برنامه ریزی فدراسیون بوده وگرنه ما برنامه‌ای ندیدیم اما در هر صورت با توجه به بازی های تیم ملی برنامه این بازی در این زمان در نظر گرفته شده است.

نکونام در خصوص جذب نفرات جدید برای تیمش و اینکه ایا از آنها در بازی فردا استفاده می‌کند یا خیر عنوان کرد:در ابتدا از مدیریت باشگاه و همچنین آقای ابراهیمی و اعضای هیات مدیره فولاد تشکر کنم. ما بعد از 2 سال که نتوانستیم یار بگیریم چند نفر را جذب کردیم. نفراتی هم که جذب کردیم همگی با کیفیت هستن، ما بهترین بازیکنان را داریم و در کنار نفراتی که جدید اضافه شده‌اند امیدوارم بهترین استفاده را از آنها ببریم.در مورد استفاده از بازیکنان جدید هم باید بگویم از این نفرات قطعا استفاده می‌کنم چون آنها جذب شدند که برای تیم ما بازی کنند.

وی با اشاره به اینکه آیا این بازیکنان می‌توانند به فولاد کمک کنند یا خیر خاطرنشان کرد: در این مورد 2 نکته قابل اشاره است، ما 2 پنجره نقل و انتقالاتی بازیکن نگرفتیم و سالهای سختی را گذراندیم. تیم‌های دیگر هر سال بازیکنان تاپ و بهترین نفرات را جذب کردند. در نیم فصل هم نمی‌توانید بازیکن مد نظر را قطعی جذب کنید و گرفتن بازیکن سخت است. ما نفرات خوبی را از تیم‌های دیگر جذب کردیم که در تیم‌های خودشان تاثیرگذار بودند. دوست ندارم اسم ببرم ولی در سال‌های قبل یک عده بازیکن به فولاد آمدند و بازی کردند و احیا شده‌اند. مطمئنا در ادامه ین اتفاق رخ می‌دهد و بازیکنان جدید به ما کمک خواهند کرد.

سرمربی فولاد در خصوص اینکه آیا باز هم بازیکن جذب خواهند کرد یا خیر گفت:ما هنوز نیاز به جذب بازیکن داریم و در این چند روز مذاکراتمان را انجام می‌دهیم تا به نتیجه برسیم.

نکونام ضمن تشکر دوباره از میزبانی سیرجان گفت:امیدوارم فردا بازی بدون مشکل انجام شود وهم مردم و هم هواداران دو تیم از تماشای این بازی استفاده لازم را ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید