جی پلاس؛

قهرمانی ماتادور در استرالیا/ نادال رکورددار تاریخ گرنداسلم ها شد+عکس و فیلم اهدای جام

فینال گرند اسلم استرالیا میان نادال و مدودف برگزار شد و مرد اسپانیایی موفق شد بیست و یکمین قهرمانی خود در تاریخ معتبرترین مسابقات تنیس کسب کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس،  در فینال اولین گرنداسلم فصل تنیس رافائل نادال اسپانیایی و دنیل مدودف روس در ملبورن استرالیا به مصاف هم رفتند و نادال در حالی که 2 بر صفر عقب بود با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و قهرمان شد.

این مسابقه بیش از 5 ساعت طول کشید.

قهرمان ۴.۴ و نایب قهرمان ۲.۲ میلیون دلار جایزه میگیرد.

با این قهرمانی نادال بالاتر از جوکوویچ و فدرر که 20 قهرمانی دارند، با 21 قهرمانی در گرنداسلم ها در رده نخست قرار گرفت.

تعداد گرنداسلم های نادال 21

استرالیا: ۲

فرانسه: ۱۳

ویمبلدون:۲

امریکا: ۴

photo_2022-01-30_17-49-49

 

تبریک باشگاه رئال مادرید به نادال: افتخار می کنیم که بهترین تنیسور تاریخ یک مادریدی است.

 

رافائل نادال به دنبال پیروزی برابر دانیل مدودف در بازی فینال تنیس آزاد استرالیا گفت: نمی‌توانم باور کنم که چطور مبارزه کردم. پس از تمامی اتفاق‌ها مبارزه کردم و توانستم روحیه خود را حفظ کنم، زیرا این یکی از مهمترین بازی‌های دوران حرفه‌ای من بود. دانیل عالی بود. من چند بار در سال‌های 2012 و 2017 در این موقعیت قرار گرفتم. به برد نزدیک بودم اما باختم. من با دانیل همدردی می‌کنم اما امروز پیروز از زمین بازی خارج شدم. باید می‌ جنگیدم و اکنون جام با من است. خیلی خوشحالم. چطور به بازی برگشتم؟ بعد از دو ست خسته بودم. البته در ست دوم موقعیت‌هایی داشتم اما عصبی شدم. در پایان بازی هم این اتفاق برای من رخ داد. رویارویی با دانیل بسیار دشوار است. او بسیار باهوش و به دنبال راه‌حل‌های پویایی در بازی است. دانیل قهرمانی شگفت انگیز است و در آینده گرنداسلم‌های بیشتری را فتح خواهد کرد. امروز من فقط تلاش کردم از باور کردن دست نکشم. من بارها اینجا با وجود برتری شکست خورده بودم. شاید امروز روزی بود که این روند باید متوقف می‌شد. امروز حتی زمانی که تقریبا همه چیز غیرممکن به نظر می‌رسید باور کردم و این کار را انجام دادم.  اگر در پایان برنده نمی‌شدم خودم را نمی‌بخشیدم. در پایان مسابقه فکر کردم که همه چیز دوباره مثل 5 سال پیش اینجاست. امتیازم را از دست می‌دهم اما به مبارزه ادامه دادم. فکر کردم حریف می‌تواند مرا شکست دهد اما تسلیم نمی‌شوم. در پایان مسابقه عالی بازی کردم. احساس و خستگی ترکیبی دیوانه‌کننده هستند. حتی شما نمی‌دانید چه بگویید. برای من هیجان‌انگیز است. صادقانه بگویم یک ماه و نیم قبل نمی‌دانستم آیا به مسابقات استرالیا می‌رسم یا خیر. امروز کنار این جام ایستاده‌ام. از محبت همه و هواداران سپاسگزارم. شما عالی هستید.

دنیل مدودف گفت: صحبت کردن بعد از ۵ ساعت ۳۰ دقیقه مبارزه و شکست دشوار است، به رافا تبریک می‌گویم، کاری که امروز انجام داد مرا شگفت‌زده کرد/در طول مسابقه فقط سعی کردم به بازی فکر کنم، اما بعد از مسابقه از رافا پرسیدم: الان خسته‌ای؟ مسابقه دیوانه‌کننده‌ای بود!/از مربیانم تشکر می‌کنم، همسرم همیشه من را در مسابقات همراهی می‌کند ولی او امروز اینجا نبود، فکر کنم الان تلویزیون خانه را شکسته است!

پس از این بازی، راجر فدرر، اسطوره سوئیسی به نادال بابت این رکورد شکنی و قهرمانی تبریک گفت و همچنین تلاش مدودف را نیز ستود.

 

فینال اوپن استرالیا رافائل نادال مدودف

فینال اوپن استرالیا رافائل نادال

فینال اوپن استرالیا رافائل نادال

فینال اوپن استرالیا مدودف

فینال اوپن استرالیا مدودف

فینال اوپن استرالیا مدودف

فینال اوپن استرالیا مدودف

دیدگاه تان را بنویسید