تنیسور تاریخ ساز ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

مشکات الزهرا صفی: تنیس خیلی گران است/ برای باختم بهانه ای ندارم

صفی دختر تاریخ ساز تنیس ایران به جی پلاس گفت: مشکلات گاهی اوقات باعث شده آن طور که باید پیشرفت نکنم اما همیشه سعی کردم به راهم ادامه بدهم. درباره باخت به حریف بلژیکی هم نمی خواهم بهانه ای بیاورم چرا که او آماده بود و نتوانستم خودم را نشان بدهم.

لینک کوتاه کپی شد

مشکات الزهرا صفی تنیسور تاریخ ساز ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره حضور در مسابقات گرند اسلم استرالیا (بخش جوانان) اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ ایران توانستم جواز حضور در این رقابت را کسب کنم. خوشبختانه مسابقات سطح بالایی دارد و بازیکنان بزرگی از جمله رافائل نادال و دیگر تنیسورهای شناخته شده دنیا شرکت و در کنار هم رقابت می‌کنند.  خدارا شکر توانستم مجوز حضور در جدول اصلی مسابقات را بدست بیاورم و به همراه مربی کروات خودم که کمک زیادی در بهبود رنکینگ و عملکردم در مسابقات مختلف داشت تجربه جدیدی کسب کردم.

او با اشاره به شکست تنیسور ایتالیایی تصریح کرد: واقعا خوشحالم که توانستم حریف ایتالیایی خودم را شکست بدهم و با عملکرد قابل قبولی مسابقات را شروع کردم و توانستم اولین فردی باشم از ایران که یک مسابقه را در گرند اسلم با پیروزی پشت سر گذاشته که برای من افتخار بزرگی است. تنیسورهای ایران باید به خودشان باور داشته داشند که می‌توانند این مسیر را ادامه بدهند. در مورد حریف بلژیکی هم باید بگویم او بسیار آماده بود و نتوانستم خودم را نشان بدهم به خاطر اینکه تجربه اولم است و هیچ بهانه‌ای ندارم.

مشکات الزهرا صفی تنیس زنان

بانوی تنیسور ایران با اشاره به هزینه‌های سنگین این رشته گفت: همان طور که می‌دانید تنیس ورزش گرانی است آن هم در این اوضاع اقتصادی؛ بنابراین سفر برای مسابقات خصوصا برای خانواده‌ها خیلی سخت است. مسابقات گرند اسلم را زیر پوشش آکادمی ملی المپیک، فدراسیون ایران و با آکادمی تنیس شرکت کردم اما هزینه بیشتر مسابقاتم را خانواده متحمل می‌شود و امیدوارم با توجه به شرایطم و اینکه با بیشتر رسانه‌های خارجی صحبت کردم و آنها خیلی از من حمایت کردند اسپانسر جذب کنم تا بتوانم در سه رقابت گرند اسلم باقی مانده حضور پیدا کنم.

مشکات الزهرا صفی همچنین با اشاره به مشکلات ورزش در ایران تصریح کرد: مشکلات همیشه وجود داشته و من هم از این قضیه مستثنی نبودم و با مشکلاتی مانند گرفتن ویزا، هزینه مسابقات و خیلی چیزهای دیگر دست و پنجه نرم کردم. بیشتر اوقات سختی‌ها نگذاشته آن طور که باید پیشرفت کنم اما همیشه سعی کردم به راهم ادامه بدهم و یک جاهایی با حمایت خانواده‌ام زیاد مسابقه داده‌ام.

مشکات الزهرا صفی تنیس زنان

او در پایان صحبت‌های خود گفت: انتظار من این است که با این تاریخ سازی‌ها حمایت‌ها بیشتر شود و با راحت تر شدن شرایط ویزا و همچنین پیدا شدن اسپانسر موقعیت بهتری داشته باشم تا رنکینگم را بهبود ببخشم چون اکنون حضور در مسابقات واقعا بزرگترین دغدغه ما است.

دیدگاه تان را بنویسید