داغی که هنوز تازه است

سوزن قلعه نویی همچنان روی کسر امتیاز گیر کرده!

امیر قلعه نویی همچنان نتایج تیمش را به وضعیت بد روانی ناشی از حکم کسر امتیاز مرتبط می داند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس- مصطفی معدنی ثانی؛ سرمربی تیم گل گهر با وجود گذشت چند هفته از صدور حکم پرونده بازیکن گابنی و کسر هفت امتیاز در نشست های خبری روی این مساله مانور می دهد. مساله ای که غیر از بهانه جویی و فرار از پاسخگویی در قبال نتایج نامناسب احتمالا اهداف دیگری نیز پشت آن نهفته است.

پرونده ایمیل های جعلی برای استفاده از بازیکن گابنی که شرایط بازی نداشت، با کسر هفت امتیاز از نماینده سیرجان دنبال شد تا امیر قلعه نویی را متقاعد کند که اراده ای برای زمین زدن او و تیمش وجود دارد. با این حال گل گهر همچنان بازی های خوبی ارائه نمی دهد و سرمربی هم البته چیزی جز حق کشی در تیمش تحویل خبرنگاران نمی دهد.

این که چرا سوزن قلعه نویی روی پرونده گابنی گیر کرده ابعاد مختلفی دارد. مساله اول این که در فوتبال بهانه ساز و بهانه گیر و بهانه جوی ایران که سرمربیان کمتر در قبال نتایج احساس مسئولیت کرده و فنی حرف می زنند این پرونده کم نظیر اگر نگوییم بی نظیر در تاریخ فوتبال ایران، بهترین دستاویز برای اوست تا نتایج تیمش را توجیه کند.

اما نکته دیگر این است که پرونده مربوط به بازیکن گابنی هنوز مختومه نشده و در مرحله تجدید نظر در کمیته استیناف قرار دارد. احتمالا قلعه نویی امیدوار است که با داغ نگه داشتن موضوع از طریق پرداختن به آن در تمام مصاحبه ها به نوعی بر اعضای کمیته استیناف تاثیرگذاشته و با ایجاد جو روانی احتمال تغییر حکم و بازگشت امتیازها را افزایش دهد.

با این حال اوضاع تیم سیرجانی خوب نیست. صادر نشدن مجوز حرفه ای این باشگاه توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا قطعی است و بازگشتی نمی توان برای آن متصور شد. از نظر فنی هم تیم گل گهر بر خلاف هفته های ابتدایی نمایش درخشانی ندارد و حتی اگر با بازگشت امتیازها به رده سوم بازگردد با این کیفیت فنی قادر به حفظ آن نخواهد بود.

اگر قلعه نویی امروز فکر وضعیت فنی تیمش نباشد و همه چیز را بخواهد در حکم انضباطی علیه تیمش خلاصه کند، در صورت بازگشت امتیازها و تکرار نمایش ضعیف تیمش چه حرفی برای گفتن خواهد داشت؟ او می توانست در این مدت تیمش را از نظر روانی ریکاوری کند تا آنها این اتفاق تلخ را فراموش کرده و فکر جمع آوری امتیازات باشند، در این صورت اگر رای بر می گشت خوشحالی دوچندان می شد و اگر بر نمی گشت هم اتفاق تازه ای نیفتاده بود و تیم به این مساله خو گرفته و با آن کنار آمده بود. اما حالا داغ نگاه داشتن این موضوع باعث شده که این مساله در پس زمینه ذهنی بازیکنان وجود داشته باشد.

نکته پایانی این که احتمال بازگشت رای در کمیته استیناف با توجه به اظهارنظرهایی که اعضای این کمیته داشته اند بسیار اندک است و به احتمال فراوان حکم بدوی کمیته انضباطی مورد تایید قرار می گیرد. اتفاقی که اگر رخ دهد شرایط گل گهر را از این هم بدتر خواهد کرد و قلعه نویی باید بازیکنانی را تسلی ببخشد که خودش در تازه نگه داشتن داغشان نقش اصلی را ایفا کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید