افشای پیشنهاد به فوتبالیست ایرانی برای حضور در تیم ملی اوکراین؛ پرسپولیسی که قرار بود زردپوش شود!

شهاب زاهدی مهاجم لژیونر فوتبال کشورمان معتقد است که کادر فنی تیم ملی بازی‌اش را می‌بینند و عدم دعوت او به تیم ملی دلیل خاصی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شهاب زاهدی مهاجم ایرانی باشگاه زوریا اوکراین درباره شرایط تیمش در فصل جاری اظهار داشت: خدا را شکر در این فصل تیم ما شرایط خوبی داشته است. ما پیش‌فصل خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم، در لیگ کنفرانس اروپا هم برنامه‌هایی داشتیم، ولی متأسفانه به نتایج دلخواه‌مان نرسیدیم. در لیگ کنفرانس تجربیات خوبی کسب کردیم. در این مسابقات همه تیم‌ها در سطح بالایی قرار داشتند و با تیم‌های خوبی همگروه بودیم. تیم نروژی گروه ما همه را سورپرایز کرد. ما نیز طبق برنامه‌ریزی‌ که داشتیم جایگاه دوم گروه را برای تیم‌مان پیش‌بینی کرده بودیم، ولی نتوانستیم و بازی آخرمان هم تشریفاتی بود.

مهاجم پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که نسبت به زمان حضور در لیگ برتر فوتبال ایران، تغییری در سطح بازی‌اش ایجاد شده است، گفت: زمانی که در لیگ ایران بازی می‌کردم خیلی جوان بودم، ولی فکر می‌کنم کیفیت لازم را داشتم تا عملکرد خوبی را از خودم به جا بگذارم. به نظرم یکسری اتفاقات رقم خورد و مانع از موفقیتم شد، ولی خدا را شکر می‌کنم که از هدفم دور نشدم و در یک مسیر خوب قرار گرفتم و الان در جایی که هستم راضی‌ام. در ایران که بودم که خیلی سعی می‌کردم عملکردم را روز به روز بهتر کنم و فکر می‌کنم قسمتم به این شکل بود، چون من هیچ وقت کم‌کاری نداشتم و زندگی ادامه دارد و نمی‌داند در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی در مورد حضورش در لیگ ایسلند یادآور شد: دلیل اصلی حضور من در لیگ ایسلند آقای عبدی بود، چون او ارتباط خوبی با سرمربی تیم ملی ایسلند داشت. من برای تست بر سر تمرین تیمم حضور پیدا کردم و مورد توجه کادر فنی قرار گرفتم و قرارداد بستم. تجربه خوبی برای من بود، چون لیگ ایسلند مثل کشورهای اسکاندیناوی یک پنجره خیلی خوبی دارد برای اضافه شدن به لیگ‌های سطح بالاتر، خدا را شکر من هم توانستم عملکرد خوبی داشته باشم و بعد از آنجا به جای بهتری اضافه کردم، ولی در کل حضور در ایسلند تجربه خوبی بود.

زاهدی در ادامه درباره حضورش در تیمی از لیگ کره جنوبی یادآور شد: من با تیم ایسلندی قرارداد داشتم و یک فصل از قراردادم باقی مانده بود و یک پیشنهاد از تیم سامسونگ به دستم رسید و من هم تصمیم گرفتم به این تیم اضافه شوم با اینکه دلم هنوز در اروپا بود ولی احساس کردم سطح فوتبال هم در شرق آسیا خوب است و می‌تواند به رشد من کمک کند و به درخواست خودم از تیم ایسلندی جدا شدم و تقریبا یک هفته در اردوی پیش فصل این تیم تمرین کردم و بعد از آن تست پزشکی دادم و قرارداد بستم، ولی کمتر از 24 ساعت اخبار زیادی درباره فسخ قراردادم دیدم در صورتی که خودم اصلاً از این موضوع خبر نداشتم و شوک بزرگی به من وارد کرد و یکی از بزرگترین چالش‌های من در زندگی‌ام بود و باعث شد من مدت زیادی در کره نمانم و به ایران برگشتم.

مهاجم تیم فوتبال زوریا در واکنش به حضور دو ساله‌اش در المپیک دونتسک خاطرنشان کرد: زمانی که بعد از فسخ قراردادم از کره به ایران برگشتم تقریبا فکر می‌کنم اواخر ژانویه بود و تمام پنجره‌ها بسته شده بود و مجبور شدم یک نیم‌فصل بیرون باشم. بعد از آن پس از مشورت با مدیر برنامه‌هایم و اینکه دوست داشتم دوباره به فوتبال اروپا برگردم، پیشنهادات را بررسی کردم و بهترین پیشنهادم المپیک دونتسک بود و می‌توانستم توانایی‌هایم را در لیگ اوکراین نشان دهم و این تیم خیلی به من کمک کرد تا به مسیری که می‌خواستم برگردم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «چه شد که با یک قرارداد جدید به زوریا پیوستی؟»، عنوان کرد: قراردادی که من با المپیک دونتسک داشتم در پایان فصل تمام می‌شد و فقط شش ماه از قرارداد من باقی مانده بود و از آنجایی که هم من دوست داشتم یک انتخاب خوب برای آینده‌ام داشته باشم و هم به تیمی که به من کمک کرده و باعث پیشرفتم شد کمک کنم، علی‌رغم اینکه پیشنهاد تمدید قرارداد داشتم ولی تصمیم گرفتم از المپیک دونتسک جدا شوم تا چالش جدیدی را تجربه کنم، ترجیح من ادامه فوتبالم در لیگ اوکراین بود و از بین تمام پیشنهادها، تیم زوریا خیلی برای من باارزش بود و به نظرم تصمیم خیلی خوبی بود، چون این تیم کیفیت خوبی دارد و همیشه جزو سه تیم اول لیگ برتر اوکراین است.

زاهدی در واکنش به طرح این پرسش که هدف بعدی‌اش پس از عملکرد خوب در این فصل چیست، تصریح کرد: درباره این فصل باید بگویم که به‌عنوان یک مهاجم که وظیفه‌اش گلزنی است توانسته‌ام تا حدودی به تیمم کمک کنم و زوریا هم تا اینجا نتایج خوبی کسب کرده است. برای آینده فعلاً تمرکزم روی زوریاست.

مهاجم لژیونر فوتبال کشورمان که با «پادکست گل بزن» گفت‌وگو می‌کرد، درباره عدم دعوتش به تیم ملی گفت: تیم ملی برای هر بازیکنی حائز اهمیت است و خیلی خوب است که یک بازیکن گزینه دعوت شدن به تیم ملی باشد و آن بازیکن کار بزرگی انجام داده است، من ممنونم از مردم که من را مستحق حضور در تیم ملی می‌دانند. به نظر من مهمتر از این مسئله موفقیت تیم ملی است و تیم ملی ایران نتایج خوبی در مقدماتی جام جهانی کسب کرده است. به عقیده من عدم دعوت من به تیم ملی دلیل خاصی ندارد و هر کسی که در تیم ملی چه به عنوان سرمربی، مربی و یا در فدراسیون مسئولیتی می‌گیرد، قطعاً بیشترین توانش را می‌گذارد، چون این بار مسئولیت و تحت فشار بودن نیاز به یکسری مهره‌های خوب و آنالیز دارد. قطعاً کادر فنی تیم ملی من را می‌بینند، ولی هر سیستمی نیاز به یکسری مهره‌ها دارد و من هم بیشترین تلاشم را می‌کنم و امیدوارم که دعوت شوم، هیچ مشکلی وجود ندارد و من باید به تلاشم ادامه دهم تا یک روزی به تیم ملی دعوت شوم.

وی در واکنش به پینشهاد اوکراین برای بازی در تیم ملی این کشور یادآور شد: جرقه این موضوع زمانی خورده شد که من در تیم منتخب سال قرار گرفتم و جزو 11 بازیکن برتر لیگ در فصل گذشته شدم و خیلی برای من خوشحال‌کننده بود. صحبت‌هایی شده ولی به نظر من، حس وطن‌پرستی همیشه در من به معنای خوبش جریان داشته و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم، همیشه اولویت من کشورم بوده، اما در این باره صحبت‌هایی شده است و نمی‌توانم کتمان کنم. من همیشه دوست دارم برای تیم ملی ایران بازی کنم. قطعاً اگر هیچ وقت هم نتوانم زیر پرچم هیچ کشوری بازی کنم، مرا ناراحت نمی‌کند، ولی یک دقیقه بازی برای تیم ملی کشورم یکی از مهمترین اتفاقات زندگی من خواهد بود.

زاهدی   در خصوص حضور صیادمنش در زوریا و ارتباطش با این بازیکن گفت: من رابطه خوبی با اللهیار دارم و از اینکه کنار هم بازی می‌کنیم خیلی خوشحال هستم، اما همانقدر که حضورش برای من مهم است فکر می‌کنم حضور من هم برای او مهم است، چون در جریان مسابقه هر دو سعی می‌کنیم به هم و تیم‌مان کمک کنیم و از اینکه کنار هم هستیم خوشحال هستیم.

مهاجم تیم فوتبال زوریا در پاسخ به این سؤال که آینده خودش را در کدام لیگ اروپایی می‌بیند، خاطرنشان کرد: من دوست دارم در پنج لیگ معتبر اروپا بازی کنم و این موضوع را به‌عنوان قدم بعدی زندگی‌ام می‌بینم. لیگ ایتالیا برای من خیلی هیجان‌انگیز است و خیلی دوست دارم در آنجا بازی کنم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که بازی کدام بازیکن اوکراینی در زوریا را می‌پسندد، گفت: سؤال سختی است و به نظر من در تیم‌هایی که حضور اشتم و با اوکراینی‌هایی که بودم همه آنها از کیفیت خوبی برخوردارند و من هم رابطه خوبی با مردم اوکراین برقرار کردم. مردم اوکراین خیلی خوب هستند و جای خوشحالی دارد. بازیکن خاصی مدنظر من نیست و از حضور در فوتبال اوکراین خیلی خوشحال هستم.

 

دیدگاه تان را بنویسید