محمد دلیریان در گفت و گو با جی پلاس؛

انتقاد کارشناس کشتی به محمد بنا: این شیوه انتخابی تیم ملی، نتیجه‌ای جز آسیب ندارد/ ورزشکار با نان و آب قهرمان نمی شود!

پیشکسوت کشتی فرنگی ایران اعتقاد دارد اینکه چرخه انتخابی تیم ملی به صورت گزینشی و دلخواه انجام شود هیچ نتیجه‌ای جز آسیب به بدنه کشتی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

محمد دلیریان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص انتقاداتی که نسبت به چرخه انتخابی تیم ملی شده است اظها کرد: من با هر فرایندی که دربرگیرنده مجموع قاعده کشتی فرنگی نباشد و برای همه فرصت برابر مبارزه ایجاد نکند مخالف هستم. باید در یک مقطع مناسب انتخابی تیم ملی را مشخص کنند مراحل را اعلام کنند تا همه این فرصت را داشته باشند که در مسابقات شرکت کنند چون این کار موجب رشد و گسترش کشتی می‌شود در غیر این صورت اینکه چرخه انتخابی را به صورت گزینشی و دلخواه خودمان انجام دهیم چیزی جز آسیب به بدنه کشتی نخواهد داشت.

او افزود: زمانی در تورنمنت کشتی گیر را انتخاب می‌کنند که دو کشتی گیر در یک وزن در مرحله آخر شرایط یکسانی داشته باشند که انتخاب نهایی سخت باشد و مجبور به انتخاب در تورنمنت شوند که این کار هم در تمام وزن‌ها نباید انجام شود بلکه باید در یک مقطع زمانی مشخص مسابقات انتخابی برگزار شود. چون مربیان هم زحمت می‌کشند و باید خودشان را بسنجند و ببینند کجای کار قرار دارند تا اگر ورزشکارش مثلا دوم یا سوم می‌شود تلاش بیشتری کند. اینکه ما 30 نفر را در اردو گلچین کنیم و بعد در تورنمنت  شرکت دهیم اسم این کار انتخابی نیست.

دلیریان با اشاره به عملکرد سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران تصریح کرد: سال‌ها است که مربیان شهرستانی مانند مربیان مازندران و خوزستان، مربیان تیم‌های ملی پایه تلاش کردند و در نهایت تیم بزرگسالان  توانست نتیجه بگیرد بنابراین کار یک نفر دونفر نیست . باوفا تیم جوانان را سه سال نایب قهرمان و قهرمان جهان کرد، علی اشکانی در تیم نوجوانان این همه زحمت کشید؛ این بچه‌های بزرگسالان اکنون از کجا آمده اند؟ این‌ها زحماتی است که در گذشته کشیده شده و حاضر و آماده به تیم ملی بزرگسالان رسیده البته کادر تیم ملی بزرگسالان هم توانایی خودشان را نشان دادند و این گونه نیست که تلاش نکرده باشند اما همیشه در آخر این موفقیت‌ها به نام یک نفر تمام می‌شود.

کارشناس کشتی ایران همچنین در خصوص مدیریت علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی گفت: به نظر من مدیریت دبیر از نظر بازسازی و تعمیرات سالن‌ها رضایت بخش بوده و خانه‌های کشتی را آماه کرد اما از نظر نتیجه گیری  به هر حال فدراسیون از دستاوردهای گذشته استفاده کرد و البته با زحماتی که در کنار کادر فنی کشید توانست به نتیجه برسد. 

محمد دلیریان با بیان مشکلات کشتی تصریح کرد: مشکل اصلی چیزی بوده که از گذشته وجود داشته و همیشه هم خواهد ماند؛ همه می‌گویند ما پول می‌آوریم اما وقتی در کار قرار می‌گیرند از کمبود بودجه صحبت می‌کنند این مشکلی است که کشتی همیشه به آن مبتلا بوده الان هم شنیدم که باز گلایه می‌شود که باید به ورزش کشتی از نظر بودجه و اعتبار توجه بیشتری شود. به هر حال وقتی در المپیک و بازی‌های آسیایی از کشتی توقع بیشتری دارند باید در قبالش توجه بیشتری هم کنند. کشتی این همه طرفدار دارد و برای توجه به هیات استان‌ها اعتبار بیشتری قرار دهند. کشتی ایران منحصر به مازندران شده و به نظرم فدراسیون باید بودجه خوبی در اختیار این استان قرار دهد تا شرایط حفظ شود و البته بقیه استان‌ها را هم باید بررسی و آسیب شناسی کنند.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: پاداش قهرمانان باید مشخص باشد تا دلگرم شوند چون در حال حاضر هزینه‌های زندگی بسیار بالا است اما متاسفانه برخی فکر می‌کنند 50 سال پیش است که ورزشکار با نان و آب قهرمان شود اکنون دنیا و علم پیشرفت کرده  و هر لحظه از مکمل‌ها و مواد غذایی مختلف استفاده می‌شود بنابراین باید این مسائل را مد نظر قرار دهیم چون ورزشکار به این موارد نیاز دارد و هیات استان هم بدون پول نمی‌تواند امکانات مورد نیاز را فراهم کند.  

 

  

 

دیدگاه تان را بنویسید