گزارش جی پلاس

ایران – سوریه؛ دو قدم تا صعود به جام جهانی 2022 بدون اسکوچیچ!

تیم ملی فوتبال ایران در آغاز دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف سوریه می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ ایران و سوریه در یکی از تکراری ترین دیدار سال های اخیر امروز در آغاز دور برگشت مرحله سوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به مصاف هم می روند. دو تیم از ساعت 19:30 در ورزشگاه ملک عبدالله دوم در امان پایتخت اردن مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. سوری‌ها به علت مشکلات امنیتی همچنان مجبور به میزبانی در کشوری دیگری هستند.

 

علی دایی نامزد سرمربیگری تیم ملی سوریه شد

 

قضاوت این دیدار را فو مینگ چینی و دستیارانش بر عهده دارند که برای تیم ملی خوش یمن بوده است. او آخرین بار دیدار ایران و بحرین را در منامه قضاوت کرد که تیم اسکوچیچ با سه گل به برتری رسید.

این دیدار با استفاده از کمک داور ویدیویی و گروهی متشکل از داوران عمانی، چینی، عربستانی و ... برگزار می‌شود و در صورت بروز اتفاقات مشکوک، می‌تواند به هر دو تیم کمک کند. در سنوات گذشته تیم ملی از وجود این تکنولوژی بهره لازم را برده است.

 

مهدی طارمی و پیامی دوباره قبل از بازی تیم ملی+ عکس

 

این دو تیم در دور رفت هم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در یک دیدار نزدیک، تیم ملی ایران با یک گل سوریه را شکست داد و شروع خوبی در مسیر انتخابی جام جهانی داشت. در آن دیدار دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان به علت ابتلا به کرونا غایب بودند.

در حال حاضر تیم ملی ایران با 13 امتیاز صدرنشین است و سوریه با دو امتیاز در قعر جدول این گروه جای گرفته است و احتمالا تا پایان مسابقات جدول تغییر چندانی نداشته باشد.

در آخرین بازی ها، ایران با برتری 2 بر یک لبنان را شکست داد و سوریه در قطر از عراق یک مساوی گرفت و در مجموع دو تیم با وضعیت کاملا متفاوت به مصاف هم خواهند رفت.

 

رکورد تاریخی و جذاب کی روش در آستانه شکسته شدن به دست اسکوچیچ!

 

در این دیدار هم اسکوچیچ حضور ندارد. سرمربی تیم ملی مقابل لبنان به علت عصبانیت و اقدام برای درگیری لفظی با نیمکت تیم لبنان، از کنار زمین اخراج شد و به همین دلیل در این مسابقه غایب است.

همچنین علیرضا جهانبخش به علت دریافت کارت زرد، در مجموع دو کارته شد و نمی تواند تیم ملی را همراهی کند و باید دید در غیاب جهانبخش و همینطور نیمکت نشینی احتمالی انصاری‌فرد و حاج‌صفی، کدام بازیکن بازوبند کاپیتانی را به بازو می‌بندد. احتمالا آزمون برای نخستین بار به عنوان کاپیتان تیم ملی پای به زمین مسابقه می‌گذارد.

تیم ملی سوریه هم با وضعیتی بحرانی پای به این دیدار می‌گذارد. 6 بازیکن از جمله عمر خربین، ستاره خط حمله سوریه در این مسابقه غایب هستند.

در سایر بازی‌های این گروه، کره جنوبی به مصاف لبنان می‌رود. عراق هم از امارات پذیرایی خواهد کرد.

اگر اتفاق خاصی نیفتد، و ایران و کره بازی‌های خود را با برتری تمام کنند، تیم ملی در هفته هفتم و در دیدار با عراق می‌تواند با شکست این تیم در خانه، صعود زودهنگام به جام جهانی را تجربه کند.

دیدگاه تان را بنویسید