پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

نکیسا: انتقاد از لیست تیم ملی همیشه وجود داشته است/ امیدوارم فدراسیون فوتبال بتواند شیخ سلمان را متقاعد کند/ دنبال میز نیستم

مسئول کمیته فوتبال پایه فدراسیون فوتبال درباره مسائل مختلف فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

نیما نکیسا مسئول کمیته فوتبال پایه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با جی پلاس، درباره بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر تیم ملی سوریه اظهار کرد: این بازی  شروع بسیار خوبی برای اسکوچیچ و فدراسیون فوتبال بود. اسکوچیچ را مربی بسیار مثبتی دیدم و او  دور از حاشیه است و تعویض هایی که انجام شد تعویض های هوشمندانه ای بود.

وی ادامه داد: انصاری فرد در آن دقیقه از بازی نبض بازی را در دست گرفت و به نظر من اسکوچیچ در این خصوص بسیار هوشمندانه عمل کرد که او را به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین مسابقه کرد.  

نکیسا درباره تیم  ملی فوتبال سوریه نیز گفت: تیم سوریه تیم دست و پابسته ای نبود و این تیم 2، 3  موقعیت روی دروازه ما خلق کرد و  یک توپ به تیر زد  و علیرضا بیرانوند هم توانست موقعیت گل صد در صد را از حریف بگیرد و آمادگی خودش را به رخ کشید.

دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال اظهار کرد: من به اسکوچیچ تبریک می گویم و این بازی می تواند شروع موفقیت های آینده برای رسیدن تیم ملی به جام جهانی باشد. به نظرم بازی خوب و فنی و موثری بود. انتقادات که همیشه بوده و اینکه هر کسی که سرمربی باشد و هر لیستی که اعلام کند مورد انتقاد و تحسین قرار می گیرد.  

نکیسا تصریح کرد: آدم ها با توجه به  تفکر و عقایدشان، نظرات و پیشنهاداتی دارند اما باید قبول کنیم که سرمربی تیم ملی یک نفر است و آن هم بر مبنای موفقیتی که مد نظرش است نفراتش را انتخاب می کند اما بازی اصلی ما در خردادماه است و ان شاالله فدراسیون فوتبال بتواند شیخ سلمان را متقاعد کند.

او درباره بازی های  تیم ملی  فوتبال در بحرین  اظهار کرد: به هر حال مسابقات مهمی پیش روی تیم ملی است به خصوص دیدارهای مقابل بحرین و عراق که برای‌مان بسیار حائز اهمیت است.معتقدم در حال حاضر در لیگ حداقل ۲۰۰ بازیکن هستند که می‌توانند در تیم ملی  فوتبال حضور پیدا کنند و این نشان دهنده این است که تولید بازیکن در کشور در چند سال گذشته قابل قبول بوده اما احتیاج به تولید بیشتر بازیکن داریم .

نکیسا خاطر نشان کرد: ما احتیاج به شناسایی بیشتر استعدادها داریم تا بتوانیم در المپیادها و فستیوال ها بازیکنان بیشتری شناسایی کنیم و اینکه بتوانیم در حفظ و نگهداری این استعدادها موثر باشیم و بتوانیم به صادرات بازیکن بیشتر اهمیت دهیم. بازیکنانی که در باشگاه های موثر ما تولید شوند و به ارزآوری باشگاهی کمک کنند.

وی  درباره ابطال انتخابات هیات فوتبال تهران و استوری علی کریمی گفت:  علی کریمی یک فرد موثر است و به عنوان فردی که همیشه دنبال شفافیت و سلامت در فوتبال بود، همانند بازیکنان و پیشکسوتان ارزشمندی که  یک عمر برای فوتبال زحمت کشیدند و خواهان فوتبال پاک و سلامت هستند، علی کریمی نیز در راستای همین مسئله ، استوری را به اشتراک گذاشت.

نکیسا در همین رابطه ادامه داد: امیدوارم اگر خدای نکرده در برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران اهمالی صورت گرفته و قصوری بوده است ، بازرسی کل کشور که یکی از نهادهای مهمی است که می‌تواند ورود کند و همچنین مطمئن هستم نهادهایی همانند  فدراسیون فوتبال واداره کل ورزش و جوانان اشراف کامل دارند و نکاتی را که کاندیداها مطرح کردند را مود بررسی قرار داده و منتظر جواب نهایی هستیم.

او با بیان اینکه به دنبال رسیدن به میز و ریاست نیست؛ تصریح کرد:  من به شخصه دنبال چسبیدن به میز نیستم  و فقط دنبال خدمت هستم و ان شاالله هرکسی که این لباس خدمت را در هیات فوتبال تهران به تن می‌کند بداند که چه وظیفه‌ سنگینی بر عهده‌اش است و بداند هر اشتباهش می‌تواند چند جوان این شهر را به سمت انحراف و راه کج ببرد و امیدوارم تصمیمی اتخاذ شود که به نفع فوتبال تهران باشد و به نفع فرزندان این شهر باشد که فوتبال پویاتری را از فوتبال تهران شاهد باشیم.

دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه  تیم پرسپولیس می‌تواند پنجمین قهرمانی را کسب کند، اظهار کرد: پرسپولیس یک تیم بسیار قابل احترام است و در فوتبال کشور سالهای سال قدمت دارد  و طرفداران بسیار پورشور و علاقه‌مندی دارد. من به قهرمانی مجدد پرسپولیس خوشبین هستم اما از تیم های دیگر نباید غافل شد. تیم های خوب دیگری هم داریم که می‌توانند لیاقت دستیابی به قهرمانی را داشته باشند اما پرسپولیس به سبب اینکه من خودم سالها در این تیم بازی کردم علاقه‌مندی بیشتری دارم و نمی‌توانم کتمان کنم که علاقه‌مند به این تیم بزرگ هستم. من علاقه مندم پرسپولیس پنجمین قهرمانی را کسب و خودش را در تاریخ فوتبال کشور و آسیا ثبت کند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: صحبت آخرم درباره صحبت‌های رهبر معظم انقلاب است که باید به سمت دوره انتقال برویم. با توجه به اینکه ما در انقلابمان و دوران جنگ هشت‌ساله‌مان با جوانان بیست‌ساله‌ و سی ساله توانستیم موفق شویم و الان نیز جوانان کشور می‌توانند در عرصه مدیریت کلان موثر باشند. جوانان خوش‌فکری که با انرژی و تلاش می‌توانند اثرات بسیار خوبی را از خودشان به جا بگذارند .  امیدوارم کسانی که در مسند هستند و این میز را به هر قیمتی حفظ کردند ، شرایطی برایشان فراهم شود که به لحاظ اخلاقی و انسانی ، جوانانی را در کنار خودشان پرورش دهند و روزی این  میزها را رها کنند و اجازه دهند که جوانان با پویایی و خلاقیت‌های ایدئولوژیکی بتوانند چرخه مدیریت کشور را سریعتر به گردش دربیاورند.

دیدگاه تان را بنویسید