جی پلاس

نگرانی بزرگ اسکوچیچ و تیم ملی با تعطیلی لیگ برتر!

سرمربی تیم ملی در فاصله یک ماه تا شروع انتخابی جام جهانی و دیدارهای حساس با عراق و بحرین، با یک دغدغه بزرگ مواجه شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در حال انجام تدارکات لازم برای برگزاری اردو از سوم شهریور است تا برای دیدارهای حساس انتخابی جام جهانی به بهترین شرایط لازم دست یابد. دراگان اسکوچیچ و دستیارانش با حضور در ایران، آماده فراهم کردن شرایط مساعد برای دو دیدار حساس و سرنوشت ساز مقابل سوریه و عراق در پنجره بازی های فیفا دی در شهریور ماه هستند.

نگرانی اسکوچیچ از تعطیلی لیگ

اما مشکل اصلی سرمربی تیم ملی مربوط به زمین چمن، لباس یا بازی تدارکاتی نمی شود؛ بلکه او از الان نگران افت بدنی بازیکناش است! در واقع با تعطیلی لیگ برتر و اتمام جام حذفی تا حدود دو هفته آینده، بازیکنانی که حدود 10 ماه در کوران مسابقات بودند، راهی تعطیلات شدند تا خستگی را از تن خود دور کنند.

این موضوع به این معنی است که ستاره های لیگ برتری از آمادگی دور خواهند شد و ممکن است در هنگام بازی های تیم ملی در اوایل شهریور برای اسکوچیچ دردسر ساز شوند. این مشکل حاصل به تعویق افتادن لیگ بیستم و در نتیجه عقب افتادن شروع فصل جدید است که در سال های گذشته وجود نداشت و همیشه در هنگام فرا رسیدن پنجره بازی های ملی در شهریور، دو، سه هفته از لیگ برتر ایران برگزار می شد.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران

تماس اسکوچیچ با ملی پوشان لیگ برتری

البته سرمربی تیم ملی با برخی از بازیکنان خود از جمله ملی پوشان لیگ برتری تماس هایی داشته و به آن ها توصیه کرده در این مدت، تمرینات شخصی خود را انجام دهند و از نظر بدنی خود را برای دیدارهای انتخابی جام جهانی آماده نگه دارند ولی برکسی پوشیده نیست که بازیکن با حضور در تمرینات گروهی و زیر نظر مربیان آماده می ماند.

اسکوچیچ برای حل هر گونه مشکلی احتمالی، اردوی طولانی تری را نسبت به گذشته در نظر دارد تا بازیکنان شاغل در لیگ ایران را به علت تداخل تعطیلات مسابقات باشگاهی با فرا رسیدن مسابقات ملی در شهریور، به مرز آمادگی جسمانی و تیمی برساند.

لژیونرها در اوج آمادگی

البته سرمربی تیم ملی حالا می تواند خوشحال باشد که بخش اعظمی از ترکیب تیم ملی را لژیونرها تشکیل می دهند چرا که لیگ های اروپایی تا چندی دیگر شروع می شود و بازیکنان قطعا در مرز آمادگی کامل خواهند بود؛ به خصوص که تمرینات و اردوهای پیش فصل از مدت ها قبل شروع شده و حتی بازیکنانی مانند سردار آزمون و علی قلی زاده برای تیم های خود در مسابقات رسمی به میدان رفتند.

تیم ملی در در 11 شهریور با سوریه دیدار خواهد کرد و در 16 شهریور هم باید به مصاف عراق برود که به علت نبود شرایط میزبانی، این دیدار احتمالا در قطر برگزار خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید