جی پلاس

گذر از وریا و رامین به دلایل نامعلوم؛ اسکوچیچ و معضل دفاع راست تیم ملی ایران!

دراگان اسکوچیچ برای انتخاب جانشین رضاییان و غفوری در پست دفاع راست تیم ملی، حدود 6 بازیکن را دعوت کرده اما در نهایت مشکلات این پست برطرف نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ جنجال برانگیزترین تصمیم دراگان اسکوچیچ از زمان آمدن به تیم ملی تاکنون، چشم پوشی از دو مدافع راست ایران در سالیان گذشته بوده است. رامین رضاییان و وریا غفوری دو مدافع راستی هستند که از سال 95 به این سمت، همواره در اردوهای تیم ملی زیر نظر کی روش و ویلموتس حضور داشتند اما سرمربی کروات ایران، اهداف دیگری را در سر می پروراند.

شاید دور از واقعیت نباشد که وریا غفوری و رامین رضاییان با گذر از 30 سالگی بهترین مدافعان راست ایران هستند اما اسکوچیچ در ماه‌های گذشته بازیکنان دیگری را – حتی از پست‌های غیر تخصصی – به آن‌ها ترجیح داده است.

تیم ملی فوتبال ایران ایران و سوریه

صادق محرمی، مهدی شیری، مجتبی نجاریان، سیامک نعمتی، مهدی تیکدری و جعفر سلمانی بازیکنانی هستند که در سه اردوی اخیر تیم ملی دعوت شده‌اند و تقریبا هر کدام به نوبت در این پست عرض اندام کرده‌اند.

در بازی با سوریه نوبت به جعفر سلمانی رسید تا با شماره 2 در سمت راست خط دفاعی به میدان برود اما او در این پست عملکرد چندان درخشانی نداشت؛ همانند سایر مدافعان تیم ملی که در این چند ماه هنوز نتوانسته‌اند گوشه‌ای از نمایش وریا غفوری و رامین رضاییان را داشته باشند.

اگر چه صادق محرمی، مدافع راست دینامو زاگرب در بازی با ازبکستان و بوسنی عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سایر گزینه‌های دعوت شده داشت اما مصدومیت او باعث شد که در بازی با سوریه غایب باشد.

درباره دعوت نشدن غفوری و رضاییان دلایل روشنی از سوی کادرفنی اعلام نشده است اما در محافل غیر رسمی صحبت از رفتار این بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی و سفارش ها مبنی بر دعوت نشدن آن‌ها به اردوی تیم ملی است. هرچند خبرهای غیررسمی در خصوص علاقه اسکوچیچ به دعوت رضاییان شنیده می شود با این حال باید دید مسائل حاشیه ای این بازیکن اجازه حضور او را در تیم ملی می دهد یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید