جی پلاس

ایران - سوریه؛ فراتر از بازی دوستانه/ اسکوچیچ و خط حمله رویایی تیم ملی در 1400

تیم ملی ایران روز سه شنبه در دیداری تدارکاتی مقابل سوریه به میدان می رود. این دیدار فرصتی برای سرمربیان دو تیم است تا آینده کاری خود را در همین دیدار دوستانه تضمین کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی ایران نخستین دیدار خود در سال 1400 را مقابل سوریه و در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد. این دیدار روز سه شنبه هفته جاری (دهم فروردین) از ساعت 17:30 با قضاوت موعود بنیادی فر انجام خواهد شد و شاگردان اسکوچیچ و معلول رو در روی هم قرار می‌ گیرند.

دو تیم در شرایطی به مصاف هم می روند که وضعیت متفاوتی نسبت به همدیگر در انتخابی جام جهانی دارند. در حال حاضر ایران برای آماده سازی بیشتر برای بقا در انتخابی جام جهانی و صعود به مرحله سوم تلاش می کند اما تقریبا کار سوریه برای راهیابی به مرحله بعد راحت است.

آخرین بازی این دو تیم مربوط به خرداد 98 است که ایران با هدایت مارک ویلموتس پنج بار دروازه سوریه را گشود تا طلسم این تیم مربوط به دوران انتخابی جام جهانی و تساوی در دو بازی رفت و برگشت در مالزی و تهران شکسته شود.

*تیم ملی ایران

دراگان اسکوچیچ برای سومین بار به عنوان سرمربی ایران در یک بازی دوستانه به میدان می رود. او تاکنون در دیدارهای دوستانه با ازبکستان و بوسنی و هرزگوین پیروز شده و رکورد 100 درصد پیروزی را در دوران مربیگری خود به جای گذاشته است. در نتیجه این عملکرد، امیدها نسبت به تیم او افزایش یافته است.

با این حال آزمون نهایی این مربی برای ماندن یا رفتن از تیم ملی منوط به صعود به جام جهانی است. به همین دلیل او با وجود اعطای میزبانی انتخابی گروه سوم انتخابی جام جهانی در آسیا به بحرین، باید هر چهار دیدار آینده خود مقابل کامبوج، هنگ کنگ، بحرین و عراق را پیروز شود تا امیدهای هواداران فوتبال ایران زنده بماند.

تیم ملی ایران و تیم ملی سوریه

در نتیجه بازی با سوریه در روزهای آینده مقدمه ای برای این مسابقات است تا تیم ملی از نظر هماهنگی و شناخت متقابل سرمربی و بازیکنان در وضعیت ایده آل تری قرار گیرد.

اسکوچیچ در این اردو اکثر بازیکنان شاخص فوتبال ایران از جمله طارمی، آزمون، بیرانوند و ... را دعوت کرده اما به جز مصدومان و کسانی که به علت محدودیت های ویروس کرونا قادر به سفر به ایران نبودند، می توان غیبت برخی بازیکنان از جمله سعید آقایی در دفاع چپ، رامین رضاییان در دفاع راست و همینطور حضور بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده به جای آن ها را مشاهده کرد که انتقاداتی را هم به دنبال داشته است.

البته در نهایت، پاسخ به این انتقادات بر دوش دراگان اسکوچیچ است که فعلا با دو پیروزی در بازی های دوستانه توانسته استدلال های خود را برای دعوت از این بازیکنان داشته باشد.

از نکات مهم این بازی حضور مهاجمان گلزن ایرانی در خط حمله تیم ملی است. اسکوچیچ پیش از این برای دقایقی از زوج آزمون و طارمی در خط حمله بهره می برد، او حالا این فرصت را دارد تا خط حمله آتشین ایران را به رخ رقبای تیم ملی از جمله عراق و بحرین بکشد.

*تیم ملی سوریه

نبیل معلول با راهیابی تونس به جام جهانی روسیه نام خود را بر سر زبان ها انداخت اما عملکرد ضعیف او و تیمش در این مسابقات و در ادامه نتایج ضعیف وی به عنوان سرمربی الدحیل، موجب سقوط زودهنگام معلول به عنوان یک مربی درجه یک در منطقه خاور میانه شد. در نهایت او سکان هدایت سوریه را بر عهده گرفت و تا به حال نتایج بر وفق مراد او است.

با این حال، شکست اخیر تیمش مقابل بحرین، فشارها را بر معلول از سوی هواداران سوری افزایش داده است. سوریه طی روزهای گذشته در دیداری دوستانه به مصاف بحرین یکی از رقبای ایران در انتخابی جام جهانی رفت و با حساب سه بر یک شکست خورد.

بعد از این بازی که به قیمت مصدومیت عمر السوما، مهاجم سرشناس سوری الهلال عربستان تمام شد، هواداران تیم ملی سوریه خواهان برکناری او شدند تا در آستانه بازی با ایران فشار بر او افزایش یابد.

تیم ملی سوریه

در نتیجه بازی ایران و سوریه می تواند به قیمت از دست رفتن نیمکت سوریه برای او هم تمام شود و طبیعتا این سرمربی در این دیدار به چیزهای فراتر از ارزش های بازی دوستانه فکر می کند و شکست دادن ایران در تهران، ادامه حضور او روی نیمکت سوریه را تضمین خواهد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید