جی پلاس

رکورد خاص یامگا در استقلال؛ تازه وارد آبی ها بالاتر از تیام و دیاباته

کوین یامگا در اولین بازی خود برای استقلال رکورد شکست و جایگاه خوبی را در بین هواداران استقلال به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در تاریخ 76 ساله باشگاه استقلال، کوین یامگاه، وینگر فرانسوی استقلال به اولین بازیکن خارجی این تیم تبدیل شد که توانست در اولین بازی خود برای این تیم دو گل به ثمر برساند و نام خود را وارد رکوردهای باشگاه کند.

مایگا در دیدار برابر ذوب آهن از هفته دوم لیگ برتر بیست و یکم، دو بار در نیمه اول و دوم دروازه تیم اصفهانی را گشود تا از اولین بازی جایگاه خوبی را در میان هواداران استقلال به دست آورد. وینگر استقلال با عملکرد خود در اولین بازی با بازیکنانی مانند تیام و دیاباته مقایسه شد.

کویین یامگا

این وینگر فرانسوی که از تیم وایله دانمارک به استقلال پیوسته، با این عملکرد تاکنون بالاتر از سایر مهاجمان خارجی آبی‌ها مانند دیاباته، تیام، پاتوسی و ... قرار گرفت و در صورت ادامه این روند می‌تواند رکورد دیگری را هم بشکند.

پیش از این بازیکنانی مانند پاتوسی رکورد گلزنی در سه بازی متوالی نخست خود برای استقلال را داشتند و یا دیاباته بهترین گلزن خارجی استقلالی‌ها در لیگ هستند. همچنین مامه‌ تیام بیشترین گل زده به ازای بازی در ایران را داشتند.

با این حال فعلا کوین با زدن دو گل در اولین بازی خود باعث امیدواری هواداران استقلال شده است؛ خریدی که خیلی دیر و در آستانه شروع فصل به استقلال اضافه شد و حتی در بازی اول غایب بود اما در اولین حضور خود درخشید.

یامگا جزو معدود بازیکنانی است که با آمادگی بالا به استقلال پیوست و از ابتدا در ترکیب آبی‌پوشان به میدان رفت؛ اتفاقی که در گذشته کمتر دیده شده بود. بازیکنانی مانند دیاباته یا تیام در بدو ورود به استقلال از آمادگی لازم دور بودند اما یامگا که جانشین مهدی قایدی شده فعلا در وضعیت خوبی قرار دارد و به امید اول آبی ها و مجیدی در لیگ برتر تبدیل شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید