هانیه لک در گفت و گو با جی پلاس؛

هندبالیست زن ایران: نشان دادیم حرف های زیادی برای گفتن داریم

دروازه‌ بان تیم ملی هندبال ایران گفت: .در رقابت های انتخابی جهان نشان دادیم ایران تغییر کرده و حرف برای گفتن دارد.

لینک کوتاه کپی شد

هانیه لک دروازه بان تیم ملی هندبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص حضور در رقابت های جهانی اظهار کرد: بعد از اینکه متوجه شدیم تعداد سهمیه‌ها بیشتر شده فدراسیون این فرصت را به ما داد چون فکر کنم امسال در برنامه‌‌های فدراسیون اعزام زنان نبود اما اعتماد کردند و خداراشکر ما هم توانستیم جواب اعتمادشان را بدهیم. یک فرصت داده شد و ما هم قسم شده بودیم که این اتفاق رخ دهد چون هندبالیست‌ها پتانسیل زیادی دارند و می‌خواستیم نشان بدهیم که می‌توانیم.

 

اتفاق شرم آور در لیگ پرتغال؛ بازی که هرگز نباید برگزار می شد

 

او با اشاره به تاثیر کسب سهمیه جهانی در موفقیت‌های آینده هندبال گفت: به هر حال این اتفاق مسیر روشنی برای نسل‌های بعد است چون شاکله کنونی تیم ملی چندین سال است که کنار هم بودند و نتیجه زحمتشان را هم گرفتند اما فرصتی است برای نسل‌های بعد که این موفقیت‌ها را ادامه بدهند و به شکل دیگری تیم را نگاه کنند و حمایت لازم صورت بگیرد. آخرین اعزام ما سال 2018 بوده و امسال هم که قرار بر اعزام نبود و افزایش سهمیه‌ها برنامه را تغییر داد بنابراین حمایت‌ها باید بیشتر شود. 

لک در مورد حضور نداشتن کادر فنی در کنار تیم تصریح کرد: ما حتی شانس مدال هم داشتیم اما شرایط طوری رقم خورد که مربیانمان به کرونا مبتلا شدند و اتفاق خیلی بدی رخ داد.

هانیه لک هندبال زنان

ملی پوش با تجربه هندبال زنان ایران درباره برخی صحبت‌ها مبنی بر اینکه تعدادی از تیم‌های خوب در قهرمانی آسیا حضور نداشتند و همین مسئله شانس ایران را برای کسب سهمیه بیشتر کرد گفت: این دوره به خاطر افزایش سهمیه یازده تیم در مسابقات شرکت کردند در صورتی که دوره‌های قبل 8-7 تیم حضور داشتند. این دوره فقط چین حضور نداشت که آن هم به این دلیل بود که خود فدراسیون جهانی سهمیه مستقیم را به چین داده بود. خیلی‌ها خواستند تاریخ سازی و زحمات بچه‌ها را نادیده بگیرند در حالی که ما در بازی اولمان با ژاپن بدون اینکه هیچ بازی تدارکاتی داشته باشیم نشان دادیم ایران تغییر کرده و حرف برای گفتن دارد. حتی اختلاف امتیاز کم هم ثابت کرد ما می‌توانستیم در دقایق آخر مقابل این تیم برنده باشیم و اگر کمی تجربه بازی‌های بین‌المللی بچه‌ها بیشتر از ژاپن بود قطعا پیروز بودیم.

 هانیه لک افزود: نمی‌دانم چرا انقدر می‌خواهند زحمات بچه‌ها را زیر سوال ببرند؟ بازی با کره هم حتی ایران بعد از ژاپن تنها تیمی بود که بیشترین گل را به آن ها زد در صورتی که یک زمانی به زور 10 گل به کره می‌زدیم پس این‌ها نشان از پیشرفت هندبال بانوان کشورمان است. به هر حال همان طور که گفتم مربیان کنار ما نبودند و واقعا شرایط سخت شده بود و اگر همراهمان بودند به طور حتم وضعیت بهتری داشتیم.

او با اشاره به انتظارات بانوان هندبالیست از مسئولان ورزش کشور تصیح کرد: ما به حمایت نیاز داریم البته نه تنها هندبال بلکه تمام دختران ورزشکار ایران نیازمند حمایت هستند چون پتانسیل قرار گرفتن روی سکو آسیایی و جهانی را دارند بنابراین امکانات باید فراهم شود و باید بیشتر بها بدهند تا همان اندازه بیشتر دیده شوند. اگر ما تجربه بازی‌های بین‌المللی زیای داشتیم شاید اتفاق بهتری برای هندبال بانوان می‌افتاد. نسل بعدی نباید رها شود چون در سال‌های آینده هندبال ایران قطعا روی سکو خواهد ایستاد.

دروازه‌ بان تیم ملی هندبال بانوان ایران همچنین با بیان مشکلات این رشته  گفت: ورزش مردان هم در بُعد رسانه‌ای و تبلیغات مشکل دارد؛ البته با وجود یک سری شبکه‌ها مجازی و اینترنتی که بازی‌ها را به صورت مستقیم پخش می‌کنند شرایط خیلی بهتر شده است.

هانیه لک هندبال زنان

هانیه لک در ادامه تصریح کرد: بیشتر بانوان هندبالیست در شهرهای دیگر بازی می‌کنند چون ممکن است در شهر خودشان اسپانسر نباشد. پول زیادی هم نمی گیرند و در سال هشت ماه از خانواده‌شان دور هستند و حتی هرچه هم که دریافت می‌کنند خرج  خورد و خوراکشان می‌شود و در حقیقت فقط با عشق به هندبال بازی می‌کنند. 

او در پایان صحبت‌های خود در خصوص لژیونر شدن تعدادی از بانوان ملی پوش هندبال ایران تصریح کرد: اتفاق خوبی امسال برای هندبال ما افتاد و چهار نفر از بچه‌ها لژیونر شدند و به ترکیه رفتند حتی نفرات دیگر هم در این دوره از مسابقات پیشنهاد داشتند. تیم ایران واقعا درخشید و نشان داد که خیلی پیشرفت کرده است. بازیکنان دیگر هم در حال بررسی پیشنهاداتشان هستند و به هر حال لژیونر شدن باعث می‌شود ایرانی‌ها بیشتر دیده شوند و راه برای بقیه بازیکنان هم باز خواهد شد

 

دیدگاه تان را بنویسید