جواد فروغی در گفت وگو با جی پلاس؛

ملی پوش المپیکی تیراندازی: به خاطر کمبود فشنگ در رشته خودم تمرین نمی کنم! / هیچ قولی برای المپیک نمی دهم

ملی پوش تیراندازی ایران با بیان اینکه کمبود فشنگ یک مشکل همیشگی است گفت: در گذشته هم این اتفاق رخ داده بود اما مسئله تحریم و البته کرونا آن را سخت تر از قبل کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جواد فروغی ملی پوش المپیکی تیراندازی ایران در گفت‌ وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس  در خصوص شرایط اردوی تیم ملی تپانچه اظهار کرد: تمرینات ما حدود 10 روز است که شروع شده؛ هر چند که هفته پیش به دلیل یک سری محدویت های ایجاد شده به خاطر گسترده تر شدن کرونا تنها دو روز در هفته توانستیم تمرین کنیم. با توجه به اینکه اکنون وضعیت تهران کمی بهتر شده امیدوارم بتوانیم سه یا چهار روز در هفته تمرین داشته باشیم؛ رکوردگیری های داخلی هم که انجام می شود و خداراشکر شرایط خیلی خوب است.

او ادامه داد: ما منتظر برگزاری مسابقات آنلاین در کشور مصر هستیم تا بتوانیم در این رقابت شرکت کنیم. وضعیت جسمی و تاکتیکی در حد خوب است البته اگر برای اردوها زمان بیشتری بگذاریم. احساس می کنم هم به انسجام بیشتری در اردوها نیاز داریم و هم تمرینات بدنسازی تا به فرمی که نیاز است برسیم. در کنار آن هم مسائلی مانند بحث روانشناس، فیزیوتراپ و ماساژور وجود دارد که با توجه به بهبود شرایط امیدوارم بتوانیم این موارد را برای تیم ملی داشته باشیم تا تیراندازان بتوانند از این امکانات هم استفاده کنند.

 فروغی در مورد کمبود فشنگ در تمرینات ملی پوشان تصریح کرد: این یک مشکل قدیمی است اما بحث تحریم ها مقداری این مسئله را تحت الشعاع قرار داده؛ از طرفی شیوع کرونا هم بیشتر مشکل ساز شده اما آن طور که من شنیده ام رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون عنوان کرده علیرغم مشکلات، فشنگ هایی خریداری شده است. این مسئله مشکل همیشگی بوده اما اگر بتوانیم فشنگ در حد کافی داشته باشیم خود من مایل هستم تا در رشته رپید فایر هم تمریناتم را استارت بزنم ولی چون کمبود فشنگ داریم از حضور در این رشته صرف نظر کرده ایم. این ورزش یکی از رشته های المپیکی است اما به دلیل بحث فشنگ مجبور شدم رشته خودم را کنار بگذارم و فعلا تمرینی نداشته باشم تنها به دلیل اینکه فدراسیون مصرف فشنگش خیلی بالا است.

ملی پوش المپیکی تیراندازی ایران در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط موجود آیا می‌توان به کسب نتیجه در المپیک امیدوار بود یا خیر گفت: هیچ قولی نمی توان داد اما ما همیشه نیازمند دعای مردم و لطف خدا هستیم. وضعیت جسمانی و تاکتیکی خوب است اما با این وجود باید ببینیم در المپیک شرایط به چه صورت خواهد بود. فضای تیراندازی به عوامل مختلفی مانند جو سالن، فشار روانی که از سوی رقبا وارد می شود و موارد دیگر مربوط است. در رشته ما ممکن است فشار روانی باعث شود تمام تاکتیک های تیراندازان زیر سوال برود و نتیجه مدنظر را کسب نکنیم. فعلا شرایط خوب است اما بهتر است قول ندهیم بنابراین قول ما این است در المپیک بهترین عملکرد و اجرا را داشته باشیم.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به انتظارات ملی پوشان از رسانه‌ها که اهمیت بیشتری به این تیراندازی بدهند گفت: برخی رسانه‌ها به دنبال این هستند تا بفهمند در دنیای ورزش چه اتفاقی افتاده و مسائل کم اهمیت را هم انتشار می‌دهندولی به عنوان مثال ما یک مسابقه بین‌المللی داشتیم که یک خبر هم پخش نکردند؛ ما انتظار داریم اخبار تیراندازی هم در کنار دیگر رشته‌های ورزشی به خوبی پوشش داده شود.    

 

دیدگاه تان را بنویسید