گفت وگوی جی پلاس با مدیر سابق تیم بسکتبال ایران

واکنش مشحون به حاشیه عجیب تیم ملی بسکتبال در قطر: اختلافات، نقطه ضعف تیم است/ باخت مقابل سوریه تاسف انگیز بود

مدیر سابق تیم ملی بسکتبال در خصوص حاشیه به وجود آمده برای کاروان ایران در قطر گفت: اگرحرفی در خصوص شرایط تیم ملی بزنیم خیال می‌کنند چون کنار گود نشستیم دشمنی می‌کنیم در صورتی که این طور نیست.

لینک کوتاه کپی شد

رضا مشحون مدیر سابق تیم ملی بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص نتایج  تیم ملی در مسابقات انتخابی کاپ آسیا و شکست برابر سوریه اظهار کرد: من بسیار متاثر شدم، درست است که الان مسئولیتی در بسکتبال ندارم اما عمرم را در بسکتبال سپری کردم و 18 سال است که به این تیم‌ها نباخته بودیم؛ یعنی از سال 81 تا الان در آسیا و غرب آسیا معمولا جزو تیم‌های اول و دوم بودیم. اگرچه دو سه تا از بازیکنان خوب را در ترکیب نداشتیم اما با همین تیم هم باید برنده می‌شدیم چون همان طور که گفتم تیم‌های سوریه و عربستان سعودی در این 18 سال نتوانسته بودند مقابل ما عرضه اندام کنند. به هر حال خبر خوبی نبود و امیدوارم بازیکنان ما و گروه سرپرستی منسجم تر شوند چون ما شایسته پیروزی هستیم.

او ادامه داد: اگرچه تیم ملی سوریه از بازیکن خارجی استفاده می‌کرد اما این اتفاق جدیدی نبود چون قبلا حتی تیم‌های ژاپن، کره، اردن و قطر هم بازیکن خارجی داشتند و تنها ایران و چین بودند که از بازیکن خارجی استفاده نمی‌کردند. در هر صورت این باخت هیچ چیز از شخصیت و قدرت بچه‌ها کم نمی‌کند. ما توانمند تر از سوریه بودیم و شاید این شکست زنگ بیدار باش برای تیم باشد تا موفقیت‌های قبلی موجب غرورشان نشود.

مشحون در پاسخ به این سوال که به نظرش مشکل اصلی تیم ملی مدیریت ضعیف مهران شاهین طبع در مسابقات است یا مسئله دیگر گفت: وقتی یک تیم موفق می‌شود در اصل تمام گروه موفق هستند و نمی‌توان این موفقیت را به نام یک نفر نوشت؛ شکست هم همین طور است. قطعا همه کاروانی که از ایران در مسابقات حضور دارند از راس گرفته تا پایین ترین  شخص، مسئول و مقصر این شکست هستند. به هرصورت ما امیدواریم بسکتبال ما به روزهای خوب گذشته‌اش برگردد.    

او در خصوص اختلافات سرمربی با ارسلان کاظمی که منجر به محروم شدن این بازیکن از تیم ملی شد و در مورد تاثیرگذاری این اختلافات در نتایج تیم تصریح کرد: این موضوع دقیقا یکی از نقطه ضعف‌های تیم ملی است و همین مسائل صدمه می‌زند. ارسلان کاظمی یک بازیکن شایسته و بازیکنی است که در پست خود یکی از بهترین‌ها در ایران است بنابراین وجود این بازیکن مخصوصا در حالت دفاعی می‌توانست بسیار کمک کند. کاظمی چه در حمله و چه دفاع بارها در کمپ‌های آمریکا بازی کرده است. زمانی که من مدیر تیم ملی بزرگسالان بودم او هم ملی پوش بود و زمانی که  تیم ملی جوانان قهرمان آسیا شد ارسلان کاپیتان تیم بود. کاظمی پله پله بسکتبال را طی کرده و به این جایگاه رسیده و دوره تکاملی‌اش را هم در آمریکا گذرانده؛ به نظرم جای این بازیکن واقعا در تیم ملی خالی است و این مشکل باید هرچه زودتر برطرف شود. ارسلان کاظمی یک بازیکن قد بلند و خوش تکنیک است و شایستگی حضور در تیم ملی را دارد.

رضا مشحون در پایان صحبت‌های خود درمورد حواشی اتفاق افتاده توسط رئیس فدراسیون و مدیر کنونی تیم‌های ملی که در مسابقات انتخابی کاپ آسیا قرنطینه را رها کرده و به تفریح پرداختند گفت: ما الان هر حرفی بزنیم خیال می‌کنند جبهه می‌گیریم و تصور دارند چون کنار گود هستیم دشمنی و عناد داریم در صورتی که اصلا این طور نیست. در فدراسیون گذشته رامین طباطبایی رئیس کمیته پزشکی و مسعود قاسمی مسئول کمیته آموزش بودند بنابراین غریبه نیستند اما این مورد اتفاق افتاده بسیار حساس است آن هم در موقعیتی که بازیکنان همه چیز را می‌فهمند. زمانی که ما بازیکن بودیم آنچنان به روز و به قولی آپدیت نبودیم اما الان بچه‌ها ثانیه‌ای به روز می‌شوند بنابراین این موضوع پیش آمده قطعا در وضعیت گروه اجتماعی تیم اثر گذار است و مسئولان باید بیشتر دقت کنند.

به گزارش جی پلاس، مسعود قاسمی به همراه رامین طباطبایی، رئیس فدراسیون بسکتبال پروتکل‌های رسمی و ابلاغ شده الزامی در این دوره از مسابقات را با بی مسئولیتی محض رعایت نکرده‌اند و در حالی که باید در هتل قرنطینه می‌شدند و حق خروج نداشتند، این دو مسئول بسکتبال کشورمان با زیر پا گذاشتن پروتکل‌ها به گشت و گذار رفته و در شهر دوحه عکس یادگاری گرفته‌اند. عجیب تر اینکه مسعود قاسمی یک عکس از خود و طباطبایی آن هم بدون ماسک و با لبخندی بر لب روی صفحه اینستاگرامش نشر داد، اما بعد از چند ساعت آن را از روی صفحه‌اش حذف کرد و مثل اینکه همان عکس کار دست این دو نفر داد و مسئولان برگزاری مسابقات متوجه خروج آن‌ها از هتل شدند.

دیدگاه تان را بنویسید