سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال در گفت وگو با جی پلاس؛

لج بازی عجیب و غریب شاهین طبع در تیم ملی بسکتبال/ ارسلان کاظمی هم چنان پشت دیوار اختلافات

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با دعوت نکردن دوباره ارسلان کاظمی به تیم ملی نشان داد که همچنان قصد پایان دادن به حواشی را ندارد و به اختلافات بیش از پیش دامن می‌زند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم ملی بسکتبال در شرایطی در پنجره دوم کاپ آسیا به مصاف حریفان خود می رود که دعوت نشدن ارسلان کاظمی به تیم ملی کاملا این اتفاق را تحت الشعاع قرار داده است.

چند روز پیش بود که فهرست جدید بازیکنان تیم ملی اعلام شد و در کمال تعجب در بین بازیکنان دعوت شده به تیم ملی باز هم نام ستاره بسکتبال ایران وجود نداشت. اخیرا جامعه و پیشکسوتان بسکتبال به دفعات از حضور دوباره ارسلان کاظمی در تیم ملی استقبال کرده بودند و حتی او هم عنوان کرده بود حاضر است با کمال میل برای تیم ملی بازی کند. بازیکنی که یکی از مهره‌های ارزشمند بسکتبال ایران است اما سرمربی تیم ملی بسکتبال به دلایل اختلافات قبلی این بازیکن را به اردو دعوت نمی‌کند.

در خصوص عدم دعوت از ارسلان کاظمی صحبت‌های زیادی مطرح می‌شود، از یک طرف رئیس فدراسیون بسکتبال این مسئله را به کادرفنی ربط می‌دهد و از طرف دیگر هم شاهین‌طبع حاضر نیست دلایل عدم دعوت این بازیکن را به صورت شفاف اعلام کند.

اگر چه طی چند سال اخیر کاظمی به لحاظ فنی در هر تیمی که حضور داشته جزو ستاره های بی چون و چرای تیمش بوده است اما در میان بازیکنان دعوت شده به تیم ملی اسامی دیده می شود که از لحاظ فنی یک سر و گردن پایین تر از ارسلان هستند اما با این وجود و حتی علی رغم غیبت حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی، مهران شاهین طبع باز هم حاضر نیست اختلافات گذشته را به فراموشی بسپارد و شانس پوشیدن پیراهن  تیم ملی را در اختیار ارسلان کاظمی قرار بدهد.

بازیکنی که بسیاری از مربیان و اهالی بسکتبال توانایی فنی‌اش را تایید کرده‌اند و با سکوت خود در این مدت از بسیاری از حاشیه‌سازی‌ها جلوگیری کرد اما باز هم شاهین طبع اعتقادی به دعوت از او ندارد و تفکرات شخصی خود را به منافع تیم ملی ترجیح می‌دهد.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این خصوص اظهار کرد:  ارسلان کاظمی جزو پنج بازیکن اول و فیکس تیم ملی بود بنابراین صحبت کردن راجع به این موضوع اشتباه است. ارسلان قبلا توانایی‌های خود را نشان داده است؛ هر اتفاقی که افتاده و هر نقطه نظری که وجود دارد به هر حال این بازیکن در انتخابی کاپ آسیا حضور ندارد و این مسئله برای همه قابل درک است.

مهران حاتمی ادامه داد: کادر فنی تصمیم گرفت 17- 18 بازیکن را انتخاب کند. صحبت کردن در مورد این موضوع الان کار جایزی نیست.  درست است در پنجره دوم انتخابی یک سری بازیکنان نیستند اما خب بعدا اضافه می‌شوند؛  ضمن اینکه نفرات حاضر هم  آن قدر بازیکنان شایسته‌ و قدرتمندی هستند که به تیم ملی کمک کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا جایز است سرمربی اختلافات خود با بازیکنان را وارد مسئله کاری کند و به تیم ملی آسیب بزند تصریح کرد: در این که ارسلان کاظمی بازیکن توانمندی است هیچ کسی شک ندارد حتی دشمنانش هم به این موضوع واقف هستند بنابراین کسی که این بازیکن را انتخاب نکرده باید پاسخ این سوال را بدهد؛ نه من. کاظمی همیشه جزو بهترین‌ها بوده حالا اینکه چه اتفاقی رخ داده از آن بی اطلاعم فقط این را می‌دانم که ارسلان کاظمی بازیکن به درد بخور و توانمندی است.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران در پایان صحبت‌های خود با اشاره به شرایط تیم ملی گفت: همانطور که می‌دانید به خاطر شیوع کرونا بازیکنان مدتی از تمرینات جدی دور بودند و شرایط سخت است. امیدوارم با تجربه‌ای که بازیکنان دارند با کمک کادر فنی بتوانند این مسابقات را هم به خوبی سپری کنند و نتایجی که باید را کسب کنند تا در آینده با بهبود اوضاع بتوانیم در شرایط بهتری در بازی‌ها شرکت کنیم. بسکتبال ایران نیروهای خوبی دارد و هنوز فرصت برای تمرین داریم تا پنجره دوم هم پشت سر بگذاریم. امیدوارم رفته به رفته وضعیت کرونا بهتر شود و بازیکنان فرصت تمرین بیشتری داشته باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید