به گزارش ایرنا، رامین احمدی طباطبایی روز چهارشنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این برنامه ها شامل ایجاد تغییر در نوع بازی بازیکنان لیگ های کشور و رده های سنی پایه با الگوگیری از کشورهای اروپایی، اصلاح شیوه های آموزشی و برگزاری مستمر رقابت های تدارکاتی و دوستانه با تیم های مطرح دنیا برای کسب تجربه بیشتر است.
وی افزود: رایزنی های لازم برای برگزاری رقابت های تدارکاتی و دوستانه تیم ملی بسکتبال مردان رده سنی بزرگسالان با سه تیم اروپایی یونان، پرتغال و روسیه انجام شده است.
رئیس فدراسیون بسکتبال بیان کرد: این واقعیت مهم را باید پذیرفت که بسکتبال ایران و قاره آسیا مشکلات و نقاط ضعف متعددی داشته و از کشورهای اروپایی عقب است.
احمدی طباطبایی عنوان کرد: بسکتبال ایران و قاره آسیا به دلیل داشتن فاصله چشمگیر با کشورهای اروپایی نیازمند دگرگونی و تحول اساسی بوده و چاره دیگری ندارد.
وی ابراز داشت: مربیان بسکتبال کشور به ویژه در رده های سنی پایه باید به دنبال کیفی سازی هر چه بیشتر آموزش باشند.
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: مسئولان این فدراسیون درصدد ارتقای روزافزون سطح دانش و آگاهی مربیان کشور هستند.
احمدی طباطبایی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که بخش عمده ای از مربیان بسکتبال ایران از جمله در رده های سنی پایه دانش کافی و به روز را ندارند.
وی افزود: مسئولان فدراسیون بسکتبال در حال پیگیری برای اعزام مربیان ایران به کشورهای اروپایی به منظور شرکت در دوره های آموزشی سه تا 6 ماهه هستند.
رئیس فدراسیون بسکتبال بیان کرد: تأسیس کانون های استعدادیابی و آموزش با جدیت در دستور کار مسئولان این فدراسیون است.
احمدی طباطبایی با تأکید بر لزوم دریافت مجوز از فدراسیون بسکتبال برای راه اندازی این کانون ها در استان های کشور توسط متقاضیان، عنوان کرد: چنین اقدامی سبب رصد بهتر فعالیت و عملکرد کانون ها می شود.
وی ابراز داشت: تعدادی مرکز استعدادیابی و آموزش بسکتبال در کشور فعالیت می کند که بر اساس بررسی های انجام شده هیچگونه نتیجه مفید و مؤثری نداشته است.
رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: رؤسای هیأت های استانی باید با شناسایی مناطق مستعد و بازیکنان توانمند اقدام به تهیه و تدوین برنامه بومی برای کمک به توسعه هر چه بیشتر این رشته ورزشی کنند.
احمدی طباطبایی اظهار داشت: تمامی ظرفیت های موجود در کهگیلویه و بویراحمد برای رشد و اعتلای هر چه بیشتر رشته ورزشی بسکتبال در این استان به کار گرفته شود.
وی افزود: فدراسیون بسکتبال آمادگی لازم برای تأمین زیرساخت های مورد نیاز و ارائه کمک های سخت افزاری به کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری کمپ تیم های ملی مردان و زنان رده های مختلف سنی در این استان را دارد.
رئیس فدراسیون بسکتبال بیان کرد: باید هیأت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد به دنبال درآمدزایی و جذب حامی مالی باشد و به کمک ها و اعتبارات ناچیز فدراسیون اکتفا نکند.
احمدی طباطبایی عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در راستای استعدادیابی بهتر و کمک به رونق بسکتبال در منطقه هشت کشور قرار گرفته و با استان های فارس، بوشهر و خوزستان همگروه است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رئیس جدید هیأت بسکتبال استان با بهره گیری لازم از تجارب ارزنده پیشکسوتان زمینه ارتقای این رشته ورزشی در استان را فراهم کند.
سید محمدتقی علوی اظهار داشت: استعدادهای چشمگیری در رشته بسکتبال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در صورت حمایت می توانند بیش از پیش در کشور مطرح شوند.
وی افزود: یکی از راهکارهای مهم برای رونق همه جانبه بسکتبال و پرورش بهتر استعدادهای این رشته ورزشی در کهگیلویه و بویراحمد برگزاری رقابت های خیابانی و محله ای در نقاط مختلف استان است.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع های مهم راه اندازی لیگ و ارتقای روزافزون سطح دانش و آگاهی مربیان و داوران بسکتبال در این استان همواره مدنظر رئیس جدید هیأت استان باشد.
علوی عنوان کرد: لازم است که رشته ورزشی بسکتبال در تمامی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد توسعه یابد و بازیکنان این استان نیز حضور بیشتری در اردوهای تیم ملی رده های مختلف سنی داشته باشند.
وی ابراز داشت: انتظار می رود که فدراسیون برای تأسیس و راه اندازی خانه بسکتبال در کهگیلویه و بویراحمد همکاری لازم را با این استان انجام دهد.
سه نفر به نام های حشمت الله اقبال پناه، نوید قنبرنژاد و مجید سینایی در این مجمع برای تصدی پست ریاست هیأت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد کاندید شده بودند که مجید سینایی حضور نداشت.
اعضای این مجمع 18 نفر بود که از این تعداد یک نفر حق رأی دادن نداشت و یک نفر نیز غایب بود.
در این مجمع از مجموع 16 رأی مأخوذه حشمت الله اقبال پناه با کسب 13 رأی به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیأت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد.
نوید قنبرنژاد دیگر کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت بسکتبال کهگیلویه و بویراحمد تنها 2 رآی کسب کرد و یک رأی نیز باطل شد.
افزون بر 50 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کنند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.