کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

پاسخ افشاردوست به اشتباه فدراسیون والیبال: به خاطر خطاهای بچه گانه باختیم؛ نه بهروز عطایی!

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال ایران می‌گوید با توجه به شرایط خاصی که وجود داشت تصمیم بر این شد که هدایت هر دو تیم جوانان و بزرگسالان به بهروز عطایی سپرده شود.

لینک کوتاه کپی شد

محمود افشار دوست در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص هدایت دو تیم ملی جوانان و بزرگسالان توسط بهروز عطایی به عنوان سرمربی که موجب نتایج ضعیف تیم جوانان در قهرمانی جهان شد اظهار کرد:  تیم ملی جوانان و بزرگسالان همزمان به بهروز عطایی سپرده شد. مسابقات قهرمانی آسیا بعد از المپیک بود و برخی از ستاره‌ها از تیم جدا شدند بنابراین در جلسه‌ای که با فدراسیون داشتیم برنامه این شد که ترکیبی از بازیکنان جوان و بزرگسال عازم قهرمانی آسیا شوند که این موضوع باعث می‌شد تمرینات تیم جوانان به هم بریزد یعنی درواقع اگر قرار بود برای دو تیم دو سرمربی باشد و 5- 4 نفر از جوانان به بزرگسالان بروند تمرینات تیم ملی جوانان برای قهرمانی جهان را به هم می‌ریخت. در جلسه ای که برگزار شد موافق و مخالفانی با این تصمیم وجود داشت اما در مجموع بهروز عطایی برنامه‌هایش را ارائه داد  و کار به شکلی پیش رفت که او هدایت هر دو تیم را به عهده داشته باشد.

او افزود: بهروز عطایی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد کار بسیار سختی است و شاید ایراد داشته باشد؛ حتی یادم می‌آید گفت ممکن  است در آینده این کار را قبول نکنم. به هر حال در شرایط عادی قطعا هیچ کس این تصمیم را تایید نمی‌کند اما در آن شرایط خاص شاید اجبار بود که این اتفاق بیفتد چون یکی از تیم‌ها مشکل تمرینی پیدا می‌کرد خصوصا جوانان؛ ممکن است خیلی‌ها موافق باشند که دو مربی جداگانه داشته باشیم اما در آن مقطع تصمیم بر این شد که عطایی دو تیم را هدایت کند.

افشاردوست با اشاره به نتایج و عملکرد تیم ملی جوانان تصریح کرد: متاسفانه به خاطر یک سری اشتباهات بچه‌گانه در امتیازات حساس تیم جوانان نتیجه را واگذار کرد درصورتی که اگر آن اشتباهات رخ نمی‌داد ممکن بود بازی با بلژیک و  آرژانتین را برده باشیم و به جمع هشت تیم صعود کنیم. این را هم درنظر داشته باشیم مسابقات رده جوانان به خاطر کرونا در آسیا برگزار نشد. تیم ما بازی تدارکاتی خوبی نداشت و بیشتر بازی‌های تدارکاتی با تیم نوجوانان بود؛ همه این مسائل موثر است که یک تیم تجربه کافی برای زمان‌های حساس  و اشتباهات عجیب و غریب را نداشته باشد. عطایی مربی باتجربه‌ای است و خودش به تمام این مسائل واقف است اما باز هم می‌گویم با توجه به شرایط خاصی که در آن مقطع وجود داشت این تصمیم گرفته شد.

کارشناس والیبال ایران با بیان اینکه باید نگاه آینده نگر داشته باشیم گفت: نکته خیلی مهم به نظر من این است که در رده جوانان و نوجوانان باید نگاهمان آینده نگر باشد. تیمی که در قالب جوانان به مسابقات رفت پتانسیل خوبی دارد البته اینکه ما چه تعداد بازیکن داشتیم و بازیکنان نهایی چگونه انتخاب شدند را باید خود سرمربی در موردش توضیح بدهد اما هر مربی سعی می‌کند بهترین ترکیب را برای خودش انتخاب کند. این بازیکنان جوان اگر رها نشوند قطعا می‌توانند سرمایه‌های خوبی برای والیبال ما باشند.

محمود افشاردوست در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: متاسفانه ما با توجه به شرایط موجود این مسابقات را ازدست دادیم؛ تیم بلژیک در قهرمانی اروپا حدود هفت بازی انجام داد که خیلی مهم است چون مسابقات بین‌المللی و شرایط رقابت در زمان کرونا را تجربه کردند و از طرفی همان مسابقات موجب آمادگی بیشتر بازیکنانشان شد. امیدوارم در سال‌های آینده شرایط بهتری داشته باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید