جی پلاس؛

آخرین اخبار استقلال و پرسپولیس| اولین و بهترین گلزنان آبی پوشان مقابل سعودی ها؛ آخرین وضعیت مهاجم مصدوم سرخ پوشان

امیرهاشمی مقدم نخستین استقلالی است که دروازه یک تیم عربستانی را باز کرد و فرهاد مجیدی به همراه آرش برهانی هر کدام با ۴ گل بهترین گلزنان استقلال به تیم‌های عربستانی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

 گروه ورزشی جی پلاس،  آخرین اخبار امروز دوشنبه 22 شهریور 1400 درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال را در ادامه می خوانید.

اخبار باشگاه استقلال

تیم فوتبال استقلال در حالی امشب در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال می‌رود که این دوازدهمین دیدار دو تیم و سی و یکمین تقابل استقلال با تیمی از عربستان است.

در دیدارهای متقابل استقلال و الهلال کفه ترازو به سود استقلال سنگینی می‌کند و آبی پوشان تهران یک برد بیشتر از آبی پوشان ریاض در کارنامه شان دارند. اما در تقابل استقلال با تیم‌های عربستانی، همه چیز مساوی است و بازی دوشنبه شب می‌تواند کفه ترازو را به سود یک طرف سنگین‌تر نماید.

اولین و تکراری ترین حریف عربستانی استقلال
الهلال با ۱۱ تقابل مقابل استقلال، تکراری ترین حریف عربستانی آبی پوشان تهران است و تیم‌های الاتحاد، الشباب، الاهلی، النصر، التعاون و الاتفاق دیگر تیم‌های عربستانی هستند که با استقلال دیدار داشته‌اند. الاتفاق با تنها یک دیدار مقابل استقلال، در بین تیم‌های عربستانی کمترین تقابل را با پسران آبی پوش تهران داشته است.

استقلال در مجموع ۳۰ دیدار قبلی که با تیم‌های عربستانی داشته، ۱۳ بار پیروز شده و ۱۳ بار شکست خورده است. ۴ بار هم این دیدارها به تساوی کشیده است. البته که شرایط آبی پوشان در گلزنی بهتر از عربستانی هاست و آنها در حالی که ۳۷ بار دروازه شان مقابل تیم‌های عربستانی باز شده، ۴۲ بار موفق به گلزنی به این تیم‌ها شده‌اند.

الهلال نخستین حریف عربستانی استقلال در آسیا بود و اولین دیدار دو تیم در ۲۴ آذر در دوحه برگزار شد که الهلال با یک گل به پیروزی رسید تا تقابل استقلال و تیم‌های عربستانی با شکست آبی پوشان آغاز شده باشد. آخرین تقابل استقلال و تیم‌های عربستانی هم به مرحله مقدماتی همین فصل از مسابقات و دیدار آبی پوشان مقابل الاهلی باز می‌گردد که این دیدار در ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

اولین و بهترین گلزنان استقلال به سعودی ها

امیرهاشمی مقدم نخستین استقلالی است که دروازه یک تیم عربستانی را باز کرد و فرهاد مجیدی به همراه آرش برهانی هر کدام با ۴ گل بهترین گلزنان استقلال به تیم‌های عربستانی هستند. در بین گلزنان استقلال به تیم‌های عربستانی ۴ بازیکن خارجی هم حضور دارند.

هوار ملا محمد هافبک عراقی و پیشین آبی پوشان نخستین بازیکن خارجی این تیم بود که دروازه تیمی از عربستان را باز کرد و پس از وی گوران یرکوویچ و لئوناردو پادوانی دیگر خارجی‌هایی هستند که با پیراهن استقلال به تیم‌های عربستانی گلزنی کرده‌اند. آخرین بازیکن خارجی استقلال هم که دروازه تیمی از عربستان را باز کرد، شیخ دیاباته بود. همچنین در تقابل بین استقلال و عربستانی‌ها، یکبار هم مدفعان عربستانی به اشتباه دروازه خودی را باز کرده‌اند.

همه گلزنان استقلال به عربستانی‌ها
به جز مجیدی و برهانی که با ۴ گل بهترین گلزن استقلال به سعودی‌ها هستند، محمود فکری، علیرضا نیکبخت واحدی، پژمان منتظری، کاوه رضایی و مهدی قایدی هم بازیکنانی هستند که بیشتر از یکبار دروازه عربستانی‌ها را باز کرده‌اند.

امیر هاشمی مقدم، سیروس دین محمدی، محمد نوازی، احمد مومن زاده، یدالله اکبری، علی سامره، سید صالحی، امیر حسین صادقی، علیرضا اکبرپور، حسین کاظمی، حنیف عمران زاده، گوران یرکوویچ، خسرو حیدری، محسن کریمی، پادوانی، جابر انصاری، وریا غفوری، علی کریمی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته بازیکنانی هستند که هر کدام یکبار دروازه تیمی از عربستان را باز کرده‌اند./ مهر

استقلالی ها شارژ مالی شدند

 در آستانه دیدار با الهلال و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، بخشی از مطالبات بازیکنان استقلال به حساب آنها واریز شد تا آبی‌پوشان با روحیه بالا برای دیدار آسیایی آماده شوند.

 تیم فوتبال استقلال در حالی وارد نقل و انتقالات تابستانی شد که تغییر و تحولات زیادی داشت. از جمع آبی پوشان ۸ بازیکن جدا شدند که شامل مهدی قایدی، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، محمد نادری، رشید مظاهری و هرویه میلیچ بودند و ۸ بازیکن به نام‌های امیر حسین حسین زاده، امین قاسمی نژاد، جعفر سلمانی، زبیر نیک نفس، ابوالفضل جلالی، عارف آقاسی، علیرضا رضایی و محمد رضا آزادی را جذب کردند؛ با این وجود به نظر می‌رسد هنوز پروسه نقل و انتقالات آنها تمام نشده باشد.

ادامه پروسه نقل و انتقالات آبی پوشان به پس از دیدار با الهلال و بازگشت این تیم به تهران انجام می‌شود. این امکان وجود دارد استقلالی‌ها در ادامه نقل و انتقالات خود اقدام به خرید بازیکن خارجی در پست‌هایی که دچار کمبود هستند، نمایند.مهر

اخبار باشگاه پرسپولیس

سرگیجه گل محمدی در جناح چپ پرسپولیس 

پرسپولیس اگرچه سه بازیکن کلیدی خود را از دست داد اما با توپ پر وارد فصل جدید مسابقات خواهد شد و در اولین گام مقابل استقلال تاجیکستان قرار خواهد گرفت.

نکته جالب درباره فهرست پرسپولیس، حضور پرتعداد بازیکنانی است که می‌توانند در سمت چپ به میدان بروند و همین موضوع کار یحیی گل‌محمدی را بسیار دشوار کرده است.

وحید امیری، سعید آقایی، علی شجاعی، علی نعمتی و حتی فرشاد فرجی چهار بازیکنی هستند که گزینه‌های دفاع چپ محسوب می‌شوند. در این بین شجاعی به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده اما در لیگ برتر حضور خواهد داشت.

مهدی ترابی، وحید امیری، احسان پهلوان، امید عالیشاه، رضا دهقانی و علی شجاعی هم می‌توانند در پست هافبک چپ به کار گرفته شوند. به عبارتی یحیی برای انتخاب دو بازیکن ۹ مهره مختلف در اختیار دارد که امیری و شجاعی می‌توانند در هر دو پست بازی کنند.

حالا در اولین بازی فصل باید دید انتخاب یحیی گل‌محمدی کدام نفرات خواهد بود./ ورزش سه

آخرین وضعیت مهدی خانی پس از مصدومیت

 مهدی‌مهدی‌خانی در اولین تمرین تیم پرسپولیس در تاجیکستان از ناحیه ساعد دست دچار شکستگی شد. وی بلافاصله پس از مصدوم شدن با حضور در یکی از بیمارستان‌های دوشنبه دست چپ خود را آتل بست و به همین دلیل دیدار با استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.

مسئولان تیم پرسپولیس قصد داشتند برای سریع‌تر انجام شدن عمل جراحی مهدی خانی وی را زودتر به تهران بازگردانند اما تاکنون بلیت برای پرواز مستقیم این بازیکن به کشورمان تهیه نشده است. 

یکی از راه‌های بازگشت مهدی‌خانی به کشورمان، سفرش از تاجیکستان به ازبکستان و در ادامه ترکیه بود تا بتواند از این طریق به تهران بیاید اما طولانی بودن این سفر و شرایط خاص مهاجم پرسپولیس سبب شد این سفر هم منتفی شود. 

با این وضعیت مهدی‌خانی همچنان در دوشنبه می‌ماند و پس از دیدار با استقلال همراه با کاروان پرسپولیس راهی کشورمان خواهد شد مگر اینکه بلیت برای پرواز مستقیم وی به تهران تهیه شود.

طبق اعلام پزشک سرخ‌پوشان با توجه به شدت مصدومیت مهدی‌خانی، این بازیکن حدود یک ماه باید از تمرین و بازی دور باشد.

پرسپولیس مقابل استقلال مشکی می‌پوشد

در نشست هماهنگی مقرر گردید؛ میزبان مسابقه با لباس یک‌دست سفید برای بازیکنان و زرد برای دروازه‌بان و تیم پرسپولیس با لباس یک دست مشکی برای بازیکنان و سبز برای دروازه‌بان در میدان حضور پیدا کنند. رنگ لباس داوران هم از میان فیروزه‌ای یا قرمز خواهد بود.

این بازی راس ساعت ۲۰ به وقت محلی آغاز خواهد شد و تیم ها باید حداقل از ۹۰ دقیقه قبل، در رختکن باشند. بر اساس زمان بندی صورت گرفته، خودروی حامل بازیکنان پرسپولیس در ساعت ۱۸ روز سه شنبه، هتل محل اقامت را ترک خواهد کرد. مسافت تا ورزشگاه ۱۵ دقیقه خواهد بود و ۱۵ دقیقه هم برای اجرای پروتکل‌های ضد کرونا در نظر گرفته شده است تا تیم وارد رختکن شود.
طبق اعلام صورت گرفته، همه بازیکنان پرسپولیس مجوز حضور در این بازی را دارند ولی شماره سه استقلال به نام آندری مشنکو، محروم است.

دیدگاه تان را بنویسید